Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-02-05 22:32:24 Co zrobić by kierownica powracała szybciej ?? Teraz powraca wolno i skokami . Co się dzieje ?? Czy jest coś takiego jak wyprzedzenie sworznia zwrotnicy ? Jak to ustawić ? Może można inaczej. Jeśli tak to JAK ? |
MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2004-02-05 22:43:35 Wiesz czasami wypada przesmarować zwrotnice....
|
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-02-05 22:46:49 Po przesmarowaniu zwrotnic był ten sam efekt. Tak samo PO ICH WYMIANIE NA NOWE!! Prosiłem o rady nie o pouczanie |
rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2004-02-05 22:47:28 Dokładnie, tak jak powiedzial MCQUEEN, u mnie było to samo, kierownica ciezko chodziła, sama nie wracała, a po przesmarowaniu zwrotnic wszystko wróciło do normy!
|
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2004-02-05 22:53:20 A sprawdzałeś wspornik drążków - powinien reagować sprężyście na wychylenia (tzn. niezależnie od kąta wychylenia zawsze powracać do pozycji środkowej) - oczywiście sprawdzać po odkręceniu drążków!
U mnie swego czasu to było powodem nienajlepszego odbijania kierownicy! |
Rutkus F&F Sympatyk Sierra Śrem | 2004-02-05 23:27:41 Jeżeli masz dobrze ustawioną zbiezność, przesmarowane zwrotnice i reszte oki to powinna wracać. A co do twojego pytania o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to jest napewno coś takiego w malcu tylko jak to ustawić?? Wydaje mi sie że można to troche korygowac podkładkami przy mocowaniu górnego "wachacza" , najlepiej spytaj w jakims zakładzie gdzie ustawiaja geometrie. |
devilmick KIA PICANTO CUP Warszawa | 2004-02-06 00:10:52 mochu, masz przecież kiere momo z dłuuugą nabą... ja u siebie założyłem monze też malutką i też z długą nabą i mam to samo... na zwykłej kierze wracała bez problemu... to chyba wina tych naszych NAB |
ali_ 126p Poznan | 2004-02-06 07:52:02 a przypadkiem nie masz zwiekszonego rozstawu kol ? |
Simon_126 F&F Sympatyk /F/I/A/T/ CCS Nowy Sącz | 2004-02-06 09:56:11 Na to wpływa i naba i też to jak masz założone większe kapcie - wiem ze swojego doświadczenia. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-02-06 10:12:59 A może stan przekładni wskazuje na zużycie?? Może pomimo całej sprawnej reszty ona daje ciała?? |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-02-06 10:57:22 ja bym stawial glownie na zbieznosc i prawidlowa geometrie kol....lub jej brak... |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2004-02-06 18:33:10 Na odbijanie kierownicy w 126 znakomicie pomaga założenie przekładni z listwą zębatą i zwrotnic na łożyskach(pamiętam Gadzio, niedługo przyjadę). |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-02-06 18:43:56
moze masz gotowego kit'a na cos takiego? przy okazji chcialbym z "szybkim ukladem" |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2004-02-06 19:32:20 Witam Za powrót kierownicy jest odpowiedzialny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, Tak mi powiedział Pan Który ustawiał mi geometrie, zresztą ojciec Jednego z użytkowników tego forum)) Przy okazji fajnego malucha 1,4 pooglądałem))))))) |
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-02-07 00:02:08 Mam z przodu dystanse 0,5 cm, koła seryjne. Olej jest w przekładni. Przekładnia pół roku temu po napełnianiu i "robieniu" wspornika. |
ali_ 126p Poznan | 2004-02-07 22:12:31 ja zalozylem listwe z bisa ,
musisz miec listwe z bisa (chyba identyczna jest w cc) fragment przedniej sciany (ta ze wspornikami) inny kawalek kolumny kierowniczej (ja wzialem z zastavy) i troche powalczyc trzeba zeby to umocowac najlepiej to pospawac do nadwozia ale jak sie nie ma migola mozna powiercic troche dziur i przykrecic... oczywiscie bisowe koncowki drazkow... roboty z montazem na jeden wieczor jak wiadomo za co sie brac koszt nie jest duzy zwazajac , ze nowy slimak kosztuje przeszlo 250zyla a listwe widzialem za 170 u nas w sklepie... ta blacha nie wiem ile Listwa jest wieczna... tylko ma wade bardziej "kopie po kierze" na dziurach... ale i tak IMHO warto |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2004-02-09 21:21:22
Nice! Wezmę to pod uwagę jak będę swojego remontować. |
X-man X1/9 Katowice | 2004-02-09 22:37:44 Listwa z Bisa i CC różni sie sposobem mocowania do nadwozia.
Na powracanie kierownicy ma wpływ wyprzedzenie sworznia zwrotnicy oraz pochylenie sworznia zwrotnicy - dzięki takiemu układowi skręcając kołami unosimy całe auto w górę - tak, tak - pusdzczając kierownicę - powraca do położenia środkowego pod wpływem ciężaru samochodu. Założone dystanse zmieniają promień zataczania - to również ma wpływ na sterowność samochodu i problemy z powracaniem kierownicy. A tak na koniec - nikt jeszcze nie zauważył, że w kolumnie kierownicy są przeguby krzyżakowe - zatarty przegub powoduje, że kierownica kręci się ze zmiennym oporem. Pozdr. |