Powracanie kierownicy [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co zrobić by kierownica powracała szybciej ?? Teraz powraca wolno i skokami . Co się dzieje ?? Czy jest coś takiego jak wyprzedzenie sworznia zwrotnicy ? Jak to ustawić ? Może można inaczej. Jeśli tak to JAK ?
  
 
Wiesz czasami wypada przesmarować zwrotnice....


  
 
Po przesmarowaniu zwrotnic był ten sam efekt. Tak samo PO ICH WYMIANIE NA NOWE!! Prosiłem o rady nie o pouczanie
  
 
Dokładnie, tak jak powiedzial MCQUEEN, u mnie było to samo, kierownica ciezko chodziła, sama nie wracała, a po przesmarowaniu zwrotnic wszystko wróciło do normy!

  
 
A sprawdzałeś wspornik drążków - powinien reagować sprężyście na wychylenia (tzn. niezależnie od kąta wychylenia zawsze powracać do pozycji środkowej) - oczywiście sprawdzać po odkręceniu drążków!

U mnie swego czasu to było powodem nienajlepszego odbijania kierownicy!
  
 
Jeżeli masz dobrze ustawioną zbiezność, przesmarowane zwrotnice i reszte oki to powinna wracać. A co do twojego pytania o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to jest napewno coś takiego w malcu tylko jak to ustawić?? Wydaje mi sie że można to troche korygowac podkładkami przy mocowaniu górnego "wachacza" , najlepiej spytaj w jakims zakładzie gdzie ustawiaja geometrie.
  
 
mochu, masz przecież kiere momo z dłuuugą nabą... ja u siebie założyłem monze też malutką i też z długą nabą i mam to samo... na zwykłej kierze wracała bez problemu... to chyba wina tych naszych NAB
  
 
a przypadkiem nie masz zwiekszonego rozstawu kol ?
  
 
Na to wpływa i naba i też to jak masz założone większe kapcie - wiem ze swojego doświadczenia.
  
 
A może stan przekładni wskazuje na zużycie?? Może pomimo całej sprawnej reszty ona daje ciała??
  
 
ja bym stawial glownie na zbieznosc i prawidlowa geometrie kol....lub jej brak...
  
 
naba nie ma zadnego wyplywu tak samo jak i wielkosc kiery... bo sie zastanowcie jaki ? zwieksza bezwlad elementow wirujacych (heh) ukladu kierowniczego ?????
najwiekszy wplyw ma rozstaw kol... zaloz duze dystanse i zobacz czy CI kiera wraca stan przekladni to "jakby szarpalo" to znaczy ze brakuje oleju w slimaku.
Przednie zawieszenie to nie jest taka prosta sprwaa, ze sie skreca i zbieznosc jest i tyle.
  
 
Na odbijanie kierownicy w 126 znakomicie pomaga założenie przekładni z listwą zębatą i zwrotnic na łożyskach(pamiętam Gadzio, niedługo przyjadę).
  
 
Cytat:
2004-02-06 18:33:10, Krzemowy pisze:
Na odbijanie kierownicy w 126 znakomicie pomaga założenie przekładni z listwą zębatą i zwrotnic na łożyskach(pamiętam Gadzio, niedługo przyjadę).



moze masz gotowego kit'a na cos takiego? przy okazji chcialbym z "szybkim ukladem"
  
 
Witam Za powrót kierownicy jest odpowiedzialny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, Tak mi powiedział Pan Który ustawiał mi geometrie, zresztą ojciec Jednego z użytkowników tego forum)) Przy okazji fajnego malucha 1,4 pooglądałem)))))))
  
 
Mam z przodu dystanse 0,5 cm, koła seryjne. Olej jest w przekładni. Przekładnia pół roku temu po napełnianiu i "robieniu" wspornika.
  
 
Cytat:
2004-02-06 18:33:10, Krzemowy pisze:
Na odbijanie kierownicy w 126 znakomicie pomaga założenie przekładni z listwą zębatą i zwrotnic na łożyskach(pamiętam Gadzio, niedługo przyjadę).



Sam bym chciał Grzesiek75 miał taką przekładnię do zbytu.
  
 
ja zalozylem listwe z bisa ,
musisz miec listwe z bisa (chyba identyczna jest w cc) fragment przedniej sciany (ta ze wspornikami) inny kawalek kolumny kierowniczej (ja wzialem z zastavy) i troche powalczyc trzeba zeby to umocowac najlepiej to pospawac do nadwozia ale jak sie nie ma migola mozna powiercic troche dziur i przykrecic...

oczywiscie bisowe koncowki drazkow... roboty z montazem na jeden wieczor jak wiadomo za co sie brac koszt nie jest duzy zwazajac , ze nowy slimak kosztuje przeszlo 250zyla a listwe widzialem za 170 u nas w sklepie... ta blacha nie wiem ile
Listwa jest wieczna... tylko ma wade bardziej "kopie po kierze" na dziurach... ale i tak IMHO warto
  
 
Cytat:
2004-02-07 22:12:31, ali_ pisze:
ja zalozylem listwe z bisa ,
musisz miec listwe z bisa (chyba identyczna jest w cc) fragment przedniej sciany (ta ze wspornikami) inny kawalek kolumny kierowniczej (ja wzialem z zastavy) i troche powalczyc trzeba zeby to umocowac najlepiej to pospawac do nadwozia ale jak sie nie ma migola mozna powiercic troche dziur i przykrecic...

oczywiscie bisowe koncowki drazkow... roboty z montazem na jeden wieczor jak wiadomo za co sie brac koszt nie jest duzy zwazajac , ze nowy slimak kosztuje przeszlo 250zyla a listwe widzialem za 170 u nas w sklepie... ta blacha nie wiem ile
Listwa jest wieczna... tylko ma wade bardziej "kopie po kierze" na dziurach... ale i tak IMHO warto



Nice! Wezmę to pod uwagę jak będę swojego remontować.
  
 
Listwa z Bisa i CC różni sie sposobem mocowania do nadwozia.
Na powracanie kierownicy ma wpływ wyprzedzenie sworznia zwrotnicy oraz pochylenie sworznia zwrotnicy - dzięki takiemu układowi skręcając kołami unosimy całe auto w górę - tak, tak - pusdzczając kierownicę - powraca do położenia środkowego pod wpływem ciężaru samochodu. Założone dystanse zmieniają promień zataczania - to również ma wpływ na sterowność samochodu i problemy z powracaniem kierownicy. A tak na koniec - nikt jeszcze nie zauważył, że w kolumnie kierownicy są przeguby krzyżakowe - zatarty przegub powoduje, że kierownica kręci się ze zmiennym oporem.
Pozdr.