Webery poziome raz jeszcze... gaznik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzwoniłem do przemiłego człowieka z firmy sprzedającej nowe webery DCOE i dellorto . Ceny na dziś są takie, że za dwa gaźniki i kolektor wyjdzie............................... No nie powiem ile, żeby nie psuć Wam zabawy. Kto trafi najbliżej ten mi funduje gaźniki z instalacją i regulacją.
  
 
2 tysiaki
  
 
Cytat:
2004-02-10 16:11:16, Janusz-Mendrala pisze:
2 tysiaki





Tak tanio... To już bym miał!!!!
  
 
Ja strzelam tak, kolektor 2000 + gaznik JEDEN - stawiam ze bedzie kosztowal 1800 zeta - ale to malo prawdopodobne- ale tak stawiam(pewnie w rzeczywistoscie sa duzo drozsze) Pomylilem sie bardzo?
Zreszta to zalezy jak bardzo to jest profesjonalne- bo i kolekotr moze 5 tysuiecy kosztowac
  
 
No dobra nikt nie chce zgadnąć, bo nikt mi nie chce kupować gaźników
Gaźnik DCOE 4o kosztuje 368$
Kolektor ( jeden do dwóch gaźniorów) 1300PLN
Razem z instalacją i regulacją PLN
No panowie do roboty!!!



[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-02-10 19:31:45 ]
  
 
hmm czyli okazuje się że moje 500 za kolektor+2gaźniki+korbowody to całkiem niezły interes był
  
 
No to kolektory już mam!!!
Nie wiem jeszcze ile będą kosztowały, ale mam zaklepane. Tyle , że do weberów 45. Ciekawe czy bardzo się różnią. I czy może pasują też do dellorto??
Złapałem kontakt z kolenym byłym zawodnikiem ścigającym się w swoim czasie na ładowskim silniku. Potem również na 16 zaworowym silniku samary. Ma w warsztacie dużo części ( mocne korby, tłoki itp) do naszych silników. Obiecał, że będzie to wstwiał na giełdę ( naszą giełdę) .
Opowiedział mi o silniku ( niestety to już złom) o wale korbowym ze skokiem 82 i tłokach 84mm ( jaka to pojemność??? Kto szybko policzy) Niestety silnik eksplodował i korba wyszła bokiem...Blok był specjalny robiony przez dział sportu w Togliatti.

Mówił tez o znajomym Polaku z Wilna, który robił silniki dla zespołu CCCP i z którego wiedzy korzystali polscy ściganci. Nie ma jednak pojęcia czy nadal zajmuje się silnikami łady...
W przyszłym tygodniu doniego mam zadzwonić i będę znał dalsze szczegóły.
  
 
A mozesz mi podać nazwisko owego ściganta ??
  
 
Bastek! Masz nazwiska na priv. Pewnie chcesz żebym zapytał o flafory do samary??? Jakąś głowicę 16V??? Nie zapomnę!
  
 
Grzegorz???...może mógłbyś zapytać o kolektor po Jednego webera 40DCOE????Albo pod 45???Może ktos ma namiary albo coś o takim ustrojstwie w polsce słyszał???
W dalszym ciągu się łudzę ,że uda mi sie takie coś zdobyć
Paweł
  
 
Cytat:
2004-02-10 21:08:05, pawel_krakow pisze:
Grzegorz???...może mógłbyś zapytać o kolektor po Jednego webera 40DCOE????Albo pod 45???Może ktos ma namiary albo coś o takim ustrojstwie w polsce słyszał???
W dalszym ciągu się łudzę ,że uda mi sie takie coś zdobyć
Paweł



Pytałem!
W sporcie nie używali 40 tylko 45 i nie pojedyncze a podwójne...
Tak mi powiedział. Sam bym chyba też wolał pojedynczy 45 , powinien wystarczyć i dużo mniej kłopotu z synchronizacją tego ustrojstwa.
Wczoraj trafiłem na stronę (kiedyś ją już wygrzebałeś) gdzie cały czas za jedyne 100 funtów można stać się właścicielem tego cuda ( ale pod Webera 45)
W sumie nie jest to więcej niż za kolektory do 2 gaźników w Polsce. Kwestia tylko organizacji- ja nigdy nie kupowałem w internecie, a na dodatek w Anglii.
  
 
A ja mam Webery 2x i kolektor ssący do Fiata 132 i dałem za wszytko 300 zł - stan idealny prosto z Włoch (ale nie sprzedam)
A co do ceny nowych to wiem gażniki zwykły nowy do 132 kosztuje coś koło tysiaka.
  
 
Kurna cos mi wycielo posta co wstawilem!
Ale poniewaz temat jest powazny, to powtorzse sie, ale skrotowo.
Gratulacje Grzegorz! W sumie lepiej by bylo jakbys wstawil 45 gazniki.
Kolektor pod webery czy dellorto(of course mowa o poziomych) to to samo. Nie maa tez wiekszego znaczenia czy 45 czy 40, oczywiscie w gore. Np. te kolektory co mam, sa 45, a moje gazniczki 40, i kolektory jezdzily z weberami, a moje to dellorto.
Moze tez wstawisz sobie odchudzane korby i wal- no chyba ze juz masz odchudzane(choc jak wspominales i wynika z teori, nie wiadomo jakie masz korby, ale raczejk nei oryginalne ladowskie)

Kurna troche kasy i VFTS jak marzenie! Z twoim 1.7 to 45 by lepiej wygladaly
To bylo by juz zasilanie stricte jak w VFTSie.
A wal 82 to pewnie prototyp niwowski, co sie nadaje do short roda do bloku 2103, badz 2106.
Gratulacje dociekliwosci i poszukiwan !
  
 
Czyli jak to jest Fleszer - to te nasze kolektory są po 45?? i można je spokojnie stosować pod 40dcoe???
No włąsnie trochę się boję Grzegorz takich transkacji prze internet.Wiem ile ostsnio zapłaciłem tez za przesyłkę jednej paczki podłogi ze Szwajcarii- waga 15 kg- cena prawie 2000złotych - to też trzeba by doliczyć. Ciejkaw jestem jednak czy anglicy, którzy wybierają się na zlot na węgry nie przywieźli by mi czegoś takiego.Muszę zapytać
paweł
  
 
No własnie - interesuje mnie wszystko co do samarki - szczególnie od czego była ta głowiczka - coprawda raczej nie pokusze się na wymiane bo swoją mam zmodzoną odpowiednio czeka tylko na jakiś wałeczek ,nawet sobie kółeczko regulowane zmajstrowałem - coprawda jakby przez przypadek mieli wałeczek do samary i za rozsądne pieniądze to bym kupił bo chwilowo to różne cuda kombinuje co by wymyslić ;P itd...

A odnośnie tych kolektorów to (tu głównie do Pawła) to moge dać namiar na znajomego który jeździł Formułkami ... i modzi różne fajne rzeczy .... Fleszerowi zresztą coś na ten temat mówiłem .... więc może i by takie kolektorki mógł zrobić
  
 
Nic fleszer nie mówił - ale chętnie poszukałbym własnie kolektora po jednego weberka - dwa można by założyć od razuAle jeszcze trzeba by silnik troszkę zrobić
Strasznie mi sie podobało to rozwiązanie w dwóch łądach , któe widzieliśmy z zlocie. I myslę,ze mimo wszystko byłoby to "oszczędniejsze" rozwiązanie - nie mówiąc już o łatwiejszym dostrojeniu jednego gaźnika. No to - jesłi możesz Bastek - podeśłij mi namiary- będe wdzięczny.
Paweł
  
 
Strasznie się podpaliłem na te gaźniki...Pamiętasz Paweł pół roku temu znalazłeś dla mnie ofertę dellorto DHLA od znajomego za ok.300-350PLN ?? Masz możliwość sprawdzić jej aktualność?

W moim silniku najgorszy jest gaźnik. Dławi całą maszynerię, bo to zwykły od poloneza mechaniczny, bez żadnych przeróbek sprzęt. Gażniki webera odetkałyby ten motor i nie byłoby tego zjazdu mocy powyżej 5500 obr. A jeśli moc rosłaby do 6500-7000 to mam spokojnie 120KM Takie jest zdanie jednego z zawodowców i chcę mu wierzyć.

Martwi mnie tylko to jak na codzień będę drypę tankował? Etylina to bankructwo, a gaz z weberami to świętokradztwo!
  
 
Pozostaje odkopac rope przed domem
Z tym spalaniem to chyba az takiej tragedii nie ma- wydaje mi sie ze zamknolem sie w 14 no moze 15 litrach w zimie po miescie. I bynajmniej nie byla to oszczedna jazda.
Ale wiadomo jeden test, nic nie mowi.

Pawel - Tak, wasze kolektory maja srednice wewnetrzna 45 od strony gaznika - tak przynajmniej pokazala suwmiarka.
A moje gazniki sa 40, i jak na razie chodzilo to Wegrzy natomiast przestrzegali mnie ze nie jest to dobrze- chodzi bo chodzi, ale srednice powinny byc zgrane-
Poza tym, jeszcze raz chce wszystkich przestrzec- ZWYKLY silnik lady NIE lubi 2 podwojnych gaznikow - takie jest zdanie Wegrow, a oni bynajmniej wiedza co mowia.

Grzegorz, jak bedzaiesz kupowal gazniczki, to sprawdz sobie czy gardziele maja minimum 32. Bo owszem to mozna wymienic, pod warunkiem ze uda Ci sie wymontowac, i ze uda Ci sie dostac odpowiednie, a gardziele MUSISZ zmieniac odrazu z rozpylaczem(venturi)_ Takie jest przynajmniej zdanie gaznikowca.
Pod twoj silnik idealne by byly 34. No chyab ze zalozysz gazniki 45 to wtedy juz nie wiem
  
 
Cytat:
2004-02-11 11:27:45, Krzysztof-Fleszer pisze:

- Tak, wasze kolektory maja srednice wewnetrzna 45

G: A jaką mają od strony głowicy? Moja głowica ma 36mm na wejściu do ssania.
Idealne proporcje zaworu do kanału dolotowego to 106-8 do 100
Zawór mam 40mm , więc kanały sa prawie dobre...

-od Wegrzy natomiast przestrzegali mnie ze nie jest to dobrze- chodzi bo chodzi, ale srednice powinny byc zgrane-

G: U mnie jest właśnie układ , że nie sa dostosowane średnice. Mam maksymalnie jak sądzę poszerzone kanały głowicy i kolektora , a gaźnik dusi to wszystko i powoduje na pewno gorsze napełnianie mieszanką niż gdyby nie było tej przeróbki...



Grzegorz, jak bedzaiesz kupowal gazniczki, to sprawdz sobie czy gardziele maja minimum 32. Bo owszem to mozna wymienic, pod warunkiem ze uda Ci sie wymontowac, i ze uda Ci sie dostac odpowiednie, a gardziele MUSISZ zmieniac odrazu z rozpylaczem(venturi)_ Takie jest przynajmniej zdanie gaznikowca.
Pod twoj silnik idealne by byly 34. No chyab ze zalozysz gazniki 45 to wtedy juz nie wiem

G:Wolałbym 40 , ale 45 może się okazać lepszym wyborem


  
 
ja mam 2 wolne gaźniki jeden weber i jeden solex. raczej nie będę ich zakładał więc mogę komuś użyczyć.