Obliczenie stopnia sprężania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Mógłby mi ktoś pomóc obliczyć stopień sprężania ? kiedyś na forum była prezentacja z kalkulatorem ale ni jak nie mogę jej teraz znaleźć, znalazłem niby taki kalkulator

http://www.zealautowerks.com/index.html

ale nie do końca rozumiem co oznaczają niektóre parametry

jakby co sprawdziłem sobie pojemność tłoka i tej części w głowicy

pzdro i dzięki za pomoc
  
 

trzymaj, używaj, przekaż dalej, proszę bardzo, nie ma za co :
stopień sprężania kalkulator
  
 
Potrzebujesz:
Pojemnośc głowicy
Pojemność tłoka
Grubośc uszczelki i średnice
Odległośc tłoka od płaszczyzny bloku + lub -
Skok tłoka i średnice cylindra.

Liczysz max pojemnosc i min.dzielisz max przez min i wychodzi...
  
 
ehh to lipa zapomniałem o grubości uszczelki, bo średnica u mnie to akurat taka sama jak cylindra, ale dzięki
  
 
uszczelke możesz przyjąć ok 1,5 mm
  
 
ok dzięki, a ile średnio powinna wynosić kompresja ?
  
 
kompresja czy stopień sprężania?
  
 
sorry, późna pora o stopień sprężania mi chodziło
  
 
jak seryjny wał to nie dojdziesz do 10
Seryjny motor ma poniżej 9
  
 
Dzięki, a skok na seryjnym wale to 70 mm chyba, dobrze pamiętam ?
  
 

80mm skok tłoka w klasyce 1,5(tłok 76)-1,6 (tłok 79mm). Stopień sprężania katalogi fabryczne podają 8,5.
  
 
1,7 też ma 80mm
  
 
Niezbyt rozumiem po Rosyjsku ten kalkulator... coś tam wpisałem, co się kapnąłem, ale nie wszystko. Poza tym nie znam pojemności komory spalania w GMP dla serii. Jeśli ktoś zna, to parametry średnica x skok u mnie, to 79,4x80. Uszczelka metalowa, tłoki płaskie z wyfrezowaniami pod zawory, tłok wychodzi 0,5mm ponad blok, głowica raz planowana... pewnie 0,3mm. Jeśli ktoś umie ogarnąć tamten kalkulator, to chętnie dowiem się, jaki mam stopień sprężania.
  
 
Grubośc uszczelki i jej średnica(po zgnieceniu)
Pojemnośc komory spalania w głowicy
Pojemnośc tłoka-czyli tych podcięć na zawory jeżeli jest płaski.
Tych parametrów brakuje.
Jeżeli dobrze poczytalem to masz seryjny stopień sprężania
jak nie mniejszy-podciecia na zawory maja wieksza pojemność niż 0,3 które zdjąłeś przy planowaniu.

No i trzeba to mierzyc przed składaniem silnika,
ale żeby nie było że nie pomoge podam Ci sposób na tą chwile.
Wyjmij wałek zeby zawory były zamknięte.
Wykręć świece
Ustaw tłok którego tam chcesz cylindra w górnym martwym punkcie.
Wlej dokładną strzykawką olej do cylindra tak żebys wiedział ile go wlałeś.Mysle że bedzie to max 40ml.Wlewaj do dolnej granicy gwintu.
Zapisz to sobie.
Teraz ustaw tłok tego cylindra w dolnym martwym punkcie.
Dolej oleju do tej samej wysokości co poprzednio.
Dodaj ilości oleju podziel przez to co wlałeś poprzedznio i masz stopień sprężania.
Postaraj sie przechylic silnik czy samochód tak zeby całe powietrze z silnika wyleciało.
Według mnie i tak trzeba rozbierać silnik żeby to zrobić pożądnie.