Problem z kontrolką ładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałem prosić o pomoc w sprawie może dla niektórych banalnej, jednak dla mnie poważnej. Oto co zaobserwowałem w moim espero:
Po przekręceniu kluczyka na zapłon na desce rozdzielczej zapalają się tylko kontrolki oleju, check engine oraz hamulca ręcznego. Kontrolka ładowania nie świeci się!!! Natomiast podczas jazdy daje ona o sobie znać leciutko się zapalając. (nie świeci z całą mocą tylko żarzy się). Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć co jest tego przyczyną i czy ewentualną usterkę mogę naprawić sam w garażu, czy też jest to objaw czegoś poważniejszego i powinienem udać się z tym do elektryka.

Pozdrawiam
  
 
Witaj MARIOZET !
Jeżeli świeci lampka ładowania podczas pracy silnika może to być :
1. niewłaściwie naciągniety pasek napędu alternatora,
2. uszkodzony regulator napiecia.
I raczej niestety to pkt. 2 ma miejsce w Twoim przypadku - tym bardziej, że nie świeci również przy włączonym zapłonie.
Jeżeli nie masz pojącia o takiej naprawie to lepiej zwrócić sie z tym do elektryka samochodowego
  
 
Witam.

No i okazało się że coś jednak jest z tym autem nie tak. Dziś rano wyjechałem nim i wszystko było w porządku. Kontrolka nawet się nie zapaliła a mimo to po przejechaniu kilku kilometrów akumulator szlag trafił. Dodam że auto odpaliło bez najmniejszych problemów. Mam pytanie czy poza regulatorem napięcia może być jeszcze jakiś inny powód padnięcia akumulatora podczas jazdy?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
  
 
No czyli nie ma ladowania, wiec pasek (sprawdzales?), alternator, pewnie jeszcze pare rzeczy... jakies kable.
  
 
sprawdz szczotki w alternatorze, moga by po 1 zuzyte a po 2 moga nie pracowac prawidlowo, skoro kontrolka sie nie swieci nawet przy zaplonie to ja stawiam na szczotki albo na regulator...albo jakies przebicie na uzwojeniu, trzeba zdemontowac alternator i polukać
  
 
jest to prawdopodobnie mostek diodowy alternatora
  
 
U mnie przy podobnych objawach był walniety mostek i spalone uzwojenie stojana...
Mostek 140-150 PLN, stojan ~180-200 PLN (o tej porze roku ciężko zdobyć w W-wie), pewnie też łozyska + robocizna....
Nie opłacała się naprawa. Za 350 PLN regenerują alternator z półroczną gwarancją. Pozdr. P.
  
 
Witam.

Chciałem Wam wszystkim podziękować za rady i zainteresowanie moim problemem. W chwili w której to piszę problemu już nie ma, usterka w Esperaku została znaleziona i usunięta. Okazało się że przyczyną awarii były szczotki aalternatora
Na szczęście wszystko jest już w porządku i jutro znowu będę pomykał swoją limuzyną.
Jeszcze raz serdeczne dzięki.

Pozdrawiam