Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
x00x ford scorpio cosworth Świetochłowice | 2007-08-22 11:02:37 Witam
miałem ten sam problem proponuje sprawdzic bezpieczniki przy akumulatorze jest taka mala skrzyneczka ( przynajmniej w mk6 ) tam jeden z bezpiecznikow jest od rozrusznika w mojim wypadku w tym miejscu poprostu były zasniedziale styki pozdrawiam x00x |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-08-22 12:23:10 jak pisałemwczesniej u mnie pomogła wymiana przewodów które ida od aku do rozrusznika ,objaw ustapił ,ponoc bierze się to z tego ze przewody sa zagniatane nie lutowabne i coś tam się z nimi dzieje. |
Sebekk Ford Escort MKVI Warszawa/Łomianki | 2007-08-22 12:24:31 wiesz co nie za bardzo wiem jak to fachowo okreslic ale lacze 2 sruby ktore wystaja z lewej strony rozrusznika moze zrobie fotke i zaznacze wtedy bedzie bardziej czytelnie... (wystaja 3 sruby a ja spinam 2) |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-08-22 12:28:39
tak z ciekawosci pytalem, ale to i tak chyba inny problem bo jak automat sie przegrzeje to takie zwieranie nic nie da moze ty masz tylko styki do czyszczenia. |
Sebekk Ford Escort MKVI Warszawa/Łomianki | 2007-08-22 12:31:40 ale na zimnym kreci zawsze a na cieplym czasami zakreci ale raczej rzadko... |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-08-22 12:38:34
to automat sie grzeje, wyczyść styki i możesz zrobić jakąś osłony terminaczną każdy ma swój patent na to, ale od styków trzeba zacząć |
Sebekk Ford Escort MKVI Warszawa/Łomianki | 2007-08-22 12:43:06 styki przy rozruszniku czy przy stacyjce? |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-08-22 12:53:29
Za cytuje Wilka, wystarczy cofnąć się o parę stron "Sprawdzić koniecznie przewód zasilający automat - stacyjka > skrzynka bezpieczników > złącze przy akumulatorze > automat. Sprawdzić połączenia masy silnik - nadwozie. Jeśli powyższych jesteśmy pewni, to możemy atakować rozrusznik, poczynając od automatu." |
Sebekk Ford Escort MKVI Warszawa/Łomianki | 2007-08-22 12:55:30 ok dzieki w najblizszej wolnej chwili sprobuje |
Mirekm11 SEFI 16v 1,6L 94 Wrocław | 2007-08-22 19:19:44 Co to jest (gdzie jest, jak wygląda) złącze przy akumulatorze? Jeżeli nie jest to złącze do bezpieczników głównych, to u mnie nic tam nie ma. Za to z drugiej strony jest pojedyncze złącze z kablem czerwono-czarnym. Czy to to? |
lukasino Ford Escort RS+LPG S ... Kędzierzyn-Koźle | 2007-08-22 20:08:49
tak 2 kable, jeden gruby plusowy, a drugi z kostką. |
Mirekm11 SEFI 16v 1,6L 94 Wrocław | 2007-08-22 21:02:04 No to rewelacja. Do tej pory miałem zonka raz ~na pół roku, z wszystkimi typowymi objawami, w najbardziej nieodpowiednim momencie. Tak jak dzisiaj, kiedy nie odpalił po 1h postoju. Ostatnio nie można było nawet wentylatora włączyć, bo nie odpalał. To co dzisiaj zrobiłem to rozłączyłem i złączyłem tą kostkę oraz pomiętosiłem kabelki przy niej (no poruszałem też kabelkami przy rozruszniku i bezpiecznikach głównych, ale to nic nigdy nie dawało). Teraz pali jak szalony przy włączonych w tym samym czasie światłach, wentylatorze na ful, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby. [ wiadomość edytowana przez: Mirekm11 dnia 2007-08-22 21:51:28 ] |
wylye Mondeo Tomaszów Lub | 2007-10-15 14:01:36 Nie byłbym sobą .... gdybym nie wetknął swoich 3 groszy.
Mój problem, z rozrusznikiem wyglądał tak, że (na ciepłym silniku właśnie) nie odzywał sie (czasami) rozrusznik. Zastosowałem; 1. wymianę szczotek - B/Z 2. elektrowłącznika - B/Z 3. kupiłem nową kostkę "pod stacyjkę" (wożę ją w bagażniku) - jednak miała trochę przykrótkie przewody (jak to podróbka...) Miałem zamiar "przelutować" nową - na stare okablowanie (tylko 3 przewody) Jednak pomyślałem sobie - "a co mi tam, zrobię sekcję zwłok" starej... Po rozebraniu, okazało się że; 1. styki są lekko wypalone - wiec je oczyścilem 2. trzy sprężynki wewnątrz dociskające pływającą zworę są już "klapnięte" więc je z lekka - rozciągnąłem. 3.Poskładałem "wsio - nazad" i podłączyłem. Zakręciłem rozrusznikiem... Poszedł. I... tak jeżdżę już blisko 1rok.... |
s_damian Black & white kędzierzyn-koźle | 2007-10-27 09:24:45 mi kiedyś na ciepłym silniku nie chciał palić krecił jak głupi ale nic z tego, okazało sie ze to głupi przekaźnik od wtrysku gra wariata wymieniłem i chodzi a najlepszy jest przekaźnik przerobiony własno ręcznie i nie ma problemu
pozdrawiam |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-11-06 10:10:09 Witam
Spotkałem sie z tym problemem u pewnej pani w MK5 1.6 EFi i powiem tak:zregenerowałem rozrusznik(wymiana szczotek i tulejek+dokładne czyszczenie komutatora) oraz rozebrałem w drobny mak tą kostkę z bezpiecznikami przy aku-wszędzie wyczyściłem do gołej miedzi i potem wszystko przed skręceniem posmarowałem wazeliną techniczną, poprawiłem tez kontakt końcówek przewodów obwodów wysokoprądowych poprzez mocne ich ściśnięcie efekt jest taki że rozrusznik kręci jak szalony bez różnicy na temperaturę silnika i do tego auto pali od strzału a wcześniej musiał ze 2-3 razy obrócić. Pozdrawiam |
mumin75 teraz ford escort fo ... turew | 2007-11-18 20:50:54 Witam jak kolega pisał wyczyścić wszystko ale to nie wszystko bo po pewnym czasie robi się to samo czyli na gorącym nie kreci . Ja problem oddałem w ręce specjalisty . Powiedział przy odbiorze ze poprawił luty na rozruszniku i jak na razie jak ręka odjoł jeździmy 5 miesiąc i nic się nie dzieje . Kreci na gorącym jak szalony. Może warto podjechać do zaufanego elektryka to wiele nie kosztuje (40zl) a jaka frajda jak odpali na stacji po tankowaniu po 200 km jazdy
Dodam ze mam MKV 1.6 EFI [ wiadomość edytowana przez: mumin75 dnia 2007-11-18 20:52:33 ] [ wiadomość edytowana przez: mumin75 dnia 2007-11-18 20:53:31 ] |
Mirekm11 SEFI 16v 1,6L 94 Wrocław | 2007-11-24 08:17:53 Reasumując, można powiedzieć, że nie ma jednego miejsca odpowiedzialnego za to, że nie kręci na gorącym silniku. Każde miejsce, gdzie następuje spadek napięcia, może być za to odpowiedzialne, albo kilka miejsc naraz. Ja u siebie rozrusznik rozbierałem i czyściłem więcej niż 3 razy, pomagało na pół do roku. Sprawdzałem stacyjkę, jest OK. Wymieniłem akumulator i też pomogło na pewien czas. Miałem problemy z ładowaniem, po naprawie, też pomogło, na pewien czas. Przelutowałem styki przekażnika, który się grzał, zły kontakt ze ścieżką, w module chyba immobilizera, już dokładnie nie pamiętam, i tez pomogło. No i inne rzeczy, jak bezpieczniki, spadki napięcia na klemach akumulatora, prowadzenie masy i wszystko inne co mi przyszło do głowy. Problem jednak powracał na przestrzeni lat z takimi samymi objawami. Jednego tylko nie sprawdziłem, kostki, o której mowa powyżej. Na schemacie, który miałem nie była zaznaczona i myślałem, że idzie tam bezpośrednio kabelek. Od mojego ostatniego postu w sierpniu problem powrócił dwa razy. Z każdym razem pomagało rozłączenie powyższej kostki i na wszelki wypadek pomiętoszenie kabelków przy niej. Aż znalazłem trochę czasu i ją wyrzuciłem, lutując kabelki. Teraz wszystko jest OK |
black_time Escort Łódź | 2007-11-24 09:14:42 Koledzy,nie chcę już zakładać postu a mam pytanie.Czyściłem rozrusznik pół roku temu i ładnie kręcił.Teraz pomijając,że nie kręci na goracym,to rano tez mam problem z odpaleniem.Zachowuje sie tak jak by akumulator był słaby czy coś,poprostu ma mało siły żeby zakręcić silnikiem.Jak już odpale,to po 2 minutach moge zgasić i odapli bez problemu.
Co powinienem wymienic w rozrzuszniku? Dodam,że nie odpalam ze stacyjki,tylko z przycsku pomijając stacyjkę i inne przkaźniki i bezpieczniki,praktycznie mogę zakręcić nawet z wyjętym kluczykiem,tyle,że wtedy nie odpali. [ wiadomość edytowana przez: kroczak dnia 2007-11-24 09:15:15 ] |