Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lookita Corolla sedan Wieluń | 2004-03-20 08:20:41 Niby trywialne pytanko ale..mimo to..doradzcie.Otoz mam nowki 2 Michelinki kupione i 2 stare fabryczne w mej Toyce.Zmienic czas na letnie ale jaki uklad zrobic?Na napedzajaca stare czy na tylna?Na str. Michelina jest porada by nowki na tyl ladowac .Na logike wychodzi niby na przod.Jak postapic?Dzieki....za odpowiedz... |
darekz13 Yaris 1.0 Wrocław | 2004-03-20 08:48:10 Trywialne zawsze najtródniejsze. Mi też logika podpowiada żeby nówki na napędową oś dać ale skoro specjaliści twierdzą inaczej.....
Moę podzwoń po sklepach i pkt.wymiany opon-zbierz opinie i zdecydujesz. A może lepiej szarpnąć się, jeszcze 2 kupić i mieć 4 nówki???? |
Crit | 2004-03-20 09:21:05 nowe daj na przednią oś |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-03-20 09:45:54 ja bym na przednią włożył, pomyśl przede wszystkim o hamowaniu |
stoned_crazy TOYOTA DRIVER Honda Accord okolice Warszawy/Poznań | 2004-03-20 12:25:17 Nówki z przodu |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-03-20 14:51:53 A mi powiedzieli,że nówki na tył,bo jak potem będzie padać to mi dupe może zarzucić na łysych letnich,które byłyby wtedy na tyle),bo wody nieodprowadzą,a z przodu mam bardziej łyse.Taka opinia na jednym z punktów wymiany opon.Opinia się tyczy Dodge'a Grand Caravan.Pozdrawiam |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-03-20 14:52:35 Ale widze,że kwestia sporna,ja tylko przytoczyłem opinie |
Many E x | 2004-03-20 17:05:17 Opowiedz jest prosta
Jak masz kase zeby kupic szybciej kolejne 2 nowe to daj stare na os napedowa jak jak nie chcesz szybko kupowac to daj nowe co masz na napedową. A jak jezdzisz bardzo statecznie to pod tym wzgledem nie ma znaczenia... |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-03-20 18:07:42 zawsze wszyscy zakładają lepsze opony na przód.
Ale tak na prawde lepsze opony daje się na tył w celu nie zarzucania tyłu samochodu przy hamowaniu na mokrej nawierzchni i przy przejeżdzaniu mokrych zakrętów. Przód ci nie ucieknie przy hamowaniu gdy masz gorsze kapcie (bo jest dociążony przez silnik), ale na zakręcie moze być nadsterowny... Najlepiej kup 2 nastepne gumy i miej problem z głowy Poza tym nastepny plus przy zakładaniu lepszych gum na tył - wtedy bez ogródek mozesz robić zrywy samochodem, bo i tak przednie łyse |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2004-03-20 19:01:38 Koniec OT, prosze o wyrażanie opinii tylko na temat, El_Chueco - było o oponach ale nigdy w takim kontekście, sam jestem ciekaw bo do tej pory byłem pewny że nówki wędrują na przód a tu niektórzy mają inne zdanie, ciekawe, ciekawe...
pozdro |
Lookita Corolla sedan Wieluń | 2004-03-20 20:19:17 Dzieki chlopaki..Nie wiedzialem ze az tak namieszam.Po pierwsze...co do smieci.to wydaje mi sie ze skoro idzie sezon to warto nawet powielajacy sie watek zaczac zgodnie z sezonem wiec prosze o wyrozumialosc jendego kolegi.Dzieki.Po drugie..nie stac mnie teraz na Michaly 2 dodatkowe nowe..ale i tak je kupie za rok.Nie wiem co zrobic.Wole miec pewne sprawdzone opinie Wasze niz tylko przekladaczy..albo..zrobie tak..Poszaleje w dwoch wersjach ukladu gum i postapie empirycznie )ale po ciula przekladac tyle...Jezdze z reguly sam..tyl lekki i raz mialem na lysych tylnych - takie dalej mam..doswiadczenie na mokrym..skubance zblokowaly sie od razu na prostej przy stosunkowo lekkim hamowaniu.ale gdyby byly new to...nie doszlo by do tego..Qrde...agresji nie odsatwiam..ale scinac lubie i powiem szczerze..zaluje ze kasy brakuje bo jezdzi mi sie nie pewnie a jednorazowo szybkie trasy i dlugie mam...wiec nowych brakuje!!!!Dzieki slicznie chlopaki za porady...cos wymyse...ale serio to ...nie wiem pomimo Waszych comments....Bez obrazki...Trzymcia i ...obyscie starych gum mieli jak najmniej... |
El_Chueco TOYOTA DRIVER Fiat 125p Wrocław | 2004-03-20 20:23:25 No problem (tak dodam od sibie moze by warto bylo kupic lekkie uzywki?) Wnioskuje o zblokowanie watka |
Lookita Corolla sedan Wieluń | 2004-03-20 20:23:41 Dlaczego należy montować opony nowe lub mniej zużyte na tył?
Zakładając tylko dwie nowe opony, montuj je zawsze na tylnej osi! Ustawienie opon. Niezależnie od rodzaju napędu zalecamy montaż opon nowych lub mniej zużytych na tylną oś pojazdu, aby zapewnić zwiększone bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia (gwałtowne hamowanie, ostre pokonywanie zakrętu...), w szczególności na mokrej nawierzchni. Liczne testy wykazały, że łatwiej osi tylnej sprawować kontrolę nad przednią osią pojazdu. W przypadku poślizgu kół przednich, kierujący na chwilę traci panowanie nad pojazdem. Naturalnym odruchem w tej sytuacji jest zdjęcie nogi z gazu i obrócenie kierownicy w kierunku pokonywanego zakrętu, co umożliwia przywrócenie stabilności pojazdu. Odwrotnie, gdy tylne koła tracą przyczepność, sytuacja staje się trudniejsza do opanowania. W tym przypadku należy dodać gazu i obrócić kierownicę w kierunku przeciwnym do zakrętu. Odruch ten może mieć jednak tylko doświadczony kierowca. Dlatego Michelin zaleca zmniejszenie ryzyka przez montowanie nowych lub mniej zużytych opon na tylnej osi pojazdu ze względu na: lepszą przyczepność na zakrętach, zwiększoną stabilność w czasie hamowania, zwiększone bezpieczeństwo. |
El_Chueco TOYOTA DRIVER Fiat 125p Wrocław | 2004-03-20 20:35:09 Bezpieczenstwo jednym, a ekonomia drugim . |