[125]Odprężenie silnika w celu założenia turbo ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś może jakiś pomysł na ODPRĘŻENIE silnika 1500 z kanta (lub 2.0 DOHC) w celu dołożenia turbiny. Jak ktoś ma pomysł to niech napisze,mile widziane linki do stron na ten temat.


[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-02-24 13:59:09 ]
  
 
1. elegancko - krotsze korby albo krotsze tloki (odleglosc denka od sworznia)

2. mniej elegancko - wyrzezbic tloki, wyrzezbic komory spalania, gruba uszczelka pod glowice - oczywiscie podstawa to calkowicie seryjna (nie planowana) glowica.
  
 
2,0 dohc rozumiem.

1,5 no cóz te 3 podpory wału Juz widziałem tensilnik z podtlenkiem jak sie wysrał po100 kilometrach .......

Tylko 2,0 ..... chyba ze masz duzo kasy .....
  
 
Cytat:
2. mniej elegancko - wyrzezbic tloki, wyrzezbic komory spalania, gruba uszczelka pod glowice - oczywiscie podstawa to calkowicie seryjna (nie planowana) glowica.


rzeźbić tłoki ? a co z 'pojemnością cieplną' takich tłoków w silniku w dużo bardziej obiążonym termicznie?

zeckon, jak masz niesplanowaną głowice to st.sprężania rzędu 9:1 w silniku 1500 jest optymalny do niskiego doładowania. a jak już koniecznie potrzebujesz to trochę grubsza metalowa uszczelka kosztuje grosze, a w zupełności starczy..
  
 
Fabryka w polonezie turbo podobno żeźbiła tłoki, wał podobno był kuty, gaźnik był dodatkowo uszczelniony, turbosprężarka była polska.

Idz w ślady fabryki i zrób wszystko tak jak oni tylko zawór bezpieczeństwa daj zachodni z atestem, przez wadliwe zawory te silniki lubiły rozkwitać jak o tym mówił K.Hołowczyc.


Najlepiej jest doładować silnik fiatowski na 5 podporach np 1.6 OHC bardzo podobny do silnika z poloneza ale jest na 5 podporach.
  
 
najlepiej zapodac plaskie tloki do odprezonych wersji 115C, czasami na allegro sie trafiaja
  
 
W swoim silniku mam 12:1 sprężanie,a jakie jest seryjne spręzanie w 2.0 dohc i.e. ??Jak na to wszystko zareaguje komputer ??
  
 
jezu zeckon 12!!?? mowisz o stopniu sprezania czy o cisnieniu sprezania? stopien w 2000 ie fabrycznie byl 8.9:1 9:1 , 9.8:1 to mial 124 rally abarth{stradale} , 11.4:1 mial 210 konny x19 prototipo.... co masz za silnik i z czego tloki ze jest 12:1? no chyba ze chodzi ci o cisnienie sprezania 12...??




[ wiadomość edytowana przez: bart128 dnia 2004-02-25 09:09:09 ]
  
 
właśnie - na jakich tłokach to robiłeś, bo seryjnej głowicy tak sie splanować nie da (chyba że ukośnie )

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Mam pomysł odnośnie bloku na 3 podporach z FSO

Blok silnika od łady z silnikiem 1.5 jest na 5 podporach a nie na 3 jak w polonezie podobno jeżeli chodzi o mocowania to ten silnik spokojnie wchodzi do aut z FSO, tak jak i silniki z FSO pasują do łady.
Proponuje aby silnik z Łady 1500 rozwiercić na 1600 i dać głowice z poloneza o ile pasuje lub DFa. Chociasz orginalna głowica od łady nie jest zła i nadaje się do tuningu nie wim jak tam jest rozwiązana regulacja zaworów w głowicy czy tak jak w polonezach czy tak jak w ładzie samarze.

Co do tuningu to sami wiecie.

Silniki od łady są tańsze od silników fiatowskich i części potrzebne do ich remontów są łatwiej dostępne.

Silniki od łady nadają się do załorzenia turbo lepiej niż silniki z FSO ze względu na 5 podpór.

Najlepiej niech się wypowie nasz ekspert andrzej_krakow

  
 
Trojan, nie chcę być niemiły ale bardzo Cię proszę nie wypowiadaj się na tematy techniczne bo z tego co czytam to niestety nie masz o mechanice zielonego pojęcia.
Jaka głowica od Poldka do Łady?
Poldek ma rozrząd OHV a Łada OHC - czy dla Ciebie jest to widoczna różnica?

Sorry ale już mi się nie chce z Tobą polemizować.
Andrzej
  
 
Jak ty sobie wyobrazasz
zainstalowac walek rozrzadu w polonezowskiej glowicy ???
poldek to ohv
a lada sohc
regulacja zaworow pewnie jest na plytki
kazda glowice mozna zrobic wiec po co przekladac od poldka
i tak watpie zeby to bylo mozliwe.
Jakiej srednicy lada ma zawory ?
i w ktorym miejscu sa ?? czy tak samo jak w poldku zawor ssacy jest nisko
  
 
Cytat:
2004-02-25 19:36:06, BARRY pisze:
regulacja zaworow pewnie jest na plytki


W Samarze owszem, w klasycznej Ładzie regulacja jest klasyczna
Andrzej
  
 
Andrzej, jaka jest trwalosc silnikow z lady? a dokladnie 2107, jaka jest kultura wykonania podzespolow? oczywiscie w porownaniu do silnikow FSO
  
 
Co do trwałości to jest OK. Silnik bez poważnego remontu 250 tys przy dobrym traktowaniu i właściwej obsłudze powinien przejechać bez najmniejszego problemu. Jest też naprawdę niezawodny i oszczędny (oczywiście mówimy o przyzwoitym silniku a nie zajechanym na maxa struclu).
Z tym że problemem jest jakość. O ile fabryczne części naprawdę dłuuuugo wytrzymują to niestety z częściami zamiennymi już jest totolotek.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Czyli nie oplaca sie do fiata125p zakladac silnika z lady o niewiadomym traktowaniu? bo zastanawiam sie nad zakupem takiego silnika, ale wlasnie nie wiem co z czesciami, czy sa np jakies lepsze zamienniki tlokow pierscienie itp
  
 
Cytat:
2004-02-25 19:33:54, andrzej_krakow pisze:
Trojan, nie chcę być niemiły ale bardzo Cię proszę nie wypowiadaj się na tematy techniczne bo z tego co czytam to niestety nie masz o mechanice zielonego pojęcia.
Jaka głowica od Poldka do Łady?
Poldek ma rozrząd OHV a Łada OHC - czy dla Ciebie jest to widoczna różnica?

Sorry ale już mi się nie chce z Tobą polemizować.
Andrzej



Spoko ale ty jesteś ekspertem ale myślłem że skoro oba silnik są na fiatowskiej licencji i są podobne to i budowa głowić jest bardzo podobna.

Skoro jesteś ekspertem od łady to zadam ci trzy pytania.

FSO w silnikach 1500 zwiększyło moc do 82 KM (na papierze)
czy silniki 1500 od łady o mocy 75 km są znacząco słabsze od w/w
Czy wtrysk od polskiego 1500 pasuje do łady??
Czy fiat 124 miał też głowice OHV?


A co do zamienników Łada jest na tyle popularnym samochodem w polsce że są zamienniki i części orginalne jakie tylko chcesz. Jak by co to podobno na ukrainie dostaniesz wszystko za ułamek ceny w polsce.


BARRY pisze:

Cytat:
poldek to ohv
a lada sohc



O ile się nie myle to głowice SOHC jest w 1.9 dieslu w poldku a zwykły poldek ma OHC
  
 
Cytat:
2004-02-25 20:16:31, Trojan1000 pisze:
FSO w silnikach 1500 zwiększyło moc do 82 KM (na papierze)
czy silniki 1500 od łady o mocy 75 km są znacząco słabsze od w/w


Raczej nie
Cytat:
Czy wtrysk od polskiego 1500 pasuje do łady??


Ja osobiście nie słyszałem o polskim 1500 z wtryskiem ale mogę się mylić. A poza tym czy Ty wiesz z jakimi rzeczmi wiąże się montaż wtrysku do silnika który nie był do niego przystosowany? Jak chcesz wtrysk w Ładzie to kup sobie ładowski silnik 1700 z wtryskiem.
Cytat:
Czy fiat 124 miał też głowice OHV?


Tak ale w podstawowej wersji, coupe miał chyba DOHC
Cytat:
O ile się nie myle to głowice SOHC jest w 1.9 dieslu w poldku a zwykły poldek ma OHC


SOHC - Single Over Head Camshaft - pojedynczy wałek rozrządu w głowicy
OHC - Over Head Camshaft - wałek rozrządu w głowicy
Czyli SOHC i OHC to dokładnie to samo!!!!!!!!!

Zwykły Poldek ma rozrząd OHV.
Odsyłam do jakiejkolwiek instrukcji do Poloneza.
Andrzej
  
 
Cytat:
2004-02-25 19:57:27, Samael pisze:
Czyli nie oplaca sie do fiata125p zakladac silnika z lady o niewiadomym traktowaniu? bo zastanawiam sie nad zakupem takiego silnika, ale wlasnie nie wiem co z czesciami, czy sa np jakies lepsze zamienniki tlokow pierscienie itp


Czemu nie ale najpierw taki silnik trzeba wyremontować. Ja na pewno nie włożyłbym do auta silnika niewiadomego pochodzenia bez remontu. No i nawet wtedy, przy zakupie silnik trzeba sprawdzić jak chodzi, czy np. nie ma przekręconych panewek co w sumie dyskwalifikuje silnik do jakiejkolwiek naprawy.
A pierścieni i tłoki można dostać lepsze, np. Węgrzy robią bardzo przyzwoite.
Andrzej

No ale trochę zeszliśmy z tematu dotyczącego turbo w Poldku
  
 
dla scislosci:
glowica w polonezie 1,9 diesel jest OHV jednak napewno nie podejdzie do bloku lady wiec nie ma co sie tutaj licytowac

a co do typu rozrzadow to:
OHC (SOHC) - (Single) Over Head Camshaft - walek znajduje sie w obudowie przykrecanej do glowicy
,a
CIH - Camshaft In Head - to jest walek w glowicy i takie rozwiazenie jest bodajze w silniku 1050ccm fiata 127 mkII