Głośny rozrząd w 316 silnik M40

  szukane wyrażenia:   rozrząd
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od niedawna jestem posiadaczem tytułowego autka z 89 roku.
Mam pewną wątpliwość - praca rozrządu wydaje mi się trochę za głośna. Szczególnie wyraźne jest to po postoju i trwa kilka - kilkanaście sekund po uruchomieniu. Niestety nie bardzo mam możliwość porównać to z drugim takim samochodem.
Czy ktoś ma w tym względzie jakieś doświadczenie? Czy jest to groźne i trzeba natychmiast coś z tym robić? Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam.
  
 
Czy to się dzieje przy jakiś określonych obrotach, np 2-4tyś/min - jak tak to sprawdź poduszki pod silnikiem. Może to być również klekotanie zaworów, ale nie wiem czy w M40 są ręczne czy chydraulicznie regulowane!?!. Jeżeli nic z tych rzeczy to pewnie rozrząd, więc czym prędzej go wymień!!! to ważne, no i w bardzo dobrym warsztacie, nie patrz na kase za robocizne tylko zrób dobrze, to się robi raz na ruskie lata ale jak ktoś źle wymieni to masz prze.....ne. Niczym nie strasze, ale uważaj po prostu. Mam speca ale w Katowicach, kiedyś wymieniali silnik w 740, bo jakiś debil powalił coś właśnie z rozrządem!
  
 
prawdopodobnie masz do wymiany hydrauliczne popychacze zaworów oraz wałek rozrządu ale na wałku musisz najpierw pomierzyć najpierw statyczny zarys krzywek , a może to się stało po wymianie oleju silnikowego na np. syntetyk jak tak to nalej taki jak był przedtem.
  
 
Olej był (podobno) syntetyczny. Zmieniłem na półsyntetyk i nie ma żadnej różnicy. Z tego co wiem popychacze to wydatek rzędu 500-800 złotych, ale wałek rozrządu to już brzmi groźnie. Czy jest jakaś możliwość regeneracji? A może wystarczy wymienić same popychacze?. Tak czy inaczej trzeba zajrzeć pod dekiel przy okazji wymiany paska rozrządu. Jeśli możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Wawy to dajcie znać. Dzięki za odpowiedzi.
Aha. Jeszcze jedno - czy jest możliwe żeby kłopoty z tymi popychaczami wystąpiły przy przebiegu 180 tys?

Pozdrawiam.
  
 
Do wymiany hydropopychacze. Koszt ok 60-70zł za sztukę a jest ich osiem. Radzę pospieszyć się z wymianą bo jak zaniedbasz i pojeździsz długo na takich popychaczach to dołozysz do rachunku równiez wałek rozrządu. Poza tym ważna uwaga - w silnikach M40 BARDZO czułym ogniwem jest pasek rozrządu!! Jego wymiana powinna się odbywać co 40tys km. Co 2 wymiany paska wymiana rolek prowadzących i napinacza, chyba że zużycie tych części wskazuje na wcześniejszą wymianę. Paski kupuj tylko firm Gates i Contitech. Rolki i napinacze tylko INA, SKF, Ruville albo Meyle.