[126] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki parametr pracy przedniego zawieszenia i/lub ukladu kierowniczego
reguluje sie zmieniajac kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Gdzie i jak
to regulowac oraz jakie powinny byc prawidlowe nastawy?

Czy jest jakis sposob na unikniecie przemieszczania sie kola w tyl/przod
podczas skretu przy zastosowaniu dystansow albo felg o duzym ET?
  
 
więc tak:
wpierw troszke cyferek odnośnie poprawnych ustawień...

Kąty ustawienia kół:
-kąt pochylenia koła przedniego 0`30 ........ 1`30 ( 4......8 mm)


Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy: 6 stopni



Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy: 8`...... 10`


Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest to kąt zawarty miedzy linią pionową a rzutem osi sworznia zwrotnicy na pionową płaszczyznę, równoległą do osi podłużnej samochodu.
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powinien zawierac się w granicach 8......10` ( dla samochodu obciążonego)

Jeżeli wartośc kąta wyprzedzenia nie mieści się w podanych granicach, nalezy wykonać regulację w następujący sposób:
-wymontowac amortyzator
-odłączyc wahacz z łacznikiem ze śrub nadwozia
- w celu zmniejszenia kąta zdjąć podkładki ze śruby przedniej i założyc na żsube tylną.
Jeżeli kąt trzeba powiększyć, podkładki ze śrub tylnych należy przełożyc na śruby przednie
- po zmianie podkładek nalezy zamontować wahacz, amortyzator i ponownie zmierzyć kąt wyprzedzenia sworznia
  
 
od kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zalezy przede wszydtkim to jak szybko bedzie ci wracac kolo kierownicy w polozenie "na wprost" i zeby wogule samo autko nie skrecalo tak jak wrowerze identyczna zasada dzialania no i zeby kolo nachyklalo sie pod czas skretu

[ wiadomość edytowana przez: Parnel dnia 2004-03-22 23:05:50 ]