Oswieca cie ciśnienie ???(126)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko a wiec po zagrzaniu mojego malca zaczyna sie swiecic na wolnych kontrolka oleju czy przyszedł jusz czas na niego ??tzn remoncik ??
  
 
teoretycznie tak ale nie koniecznie najprawdopodobniej to przylgnia walka razrzadu sie wytarla ewentualnie mogla sie poluzowac zaslepka na wale no i wreszcie mozesz nie mniec panewek nie stosuj zadnych motor doctor-ow itp
  
 
Ja 4 lata temu kupiłem malca i już mi swieciło cisnienie na wolnych obrotach , po 40tyś robiłem remont i po 5tyś znowu świeci na wolnych obrotach , tak że poprostu przestałem sie przejmować , wlej sobie na wiosne gestszy olej np:lubro.
  
 
ale maluch jeszcze nie stacił mocy tylko spalanie dośc duże ostatnio 9-10 na 100km a mam tylko dolot zrobiony
  
 
Tez kiedys mialem cos takiego. Zalalem mobila1 5w50 i wyruszylem na trase. Po zagrzaniu slinika na wolnych swiecila kontrolka. Pomyslalem ze moze pompaoleju siadla - wymienilem, nie pompa, zalalem lotosik i smigam dalej...
  
 
czasem mnie rozwala wasza beztroska...skoro na wyzszych obrotach kontrolka nie swiecie a na wolnych tak to logiczne jest ze to nie od czujnika tylko cos nie tak z silnikiem.ja tez mialem cos takiego,okazalo sie jak rozebralem silnik ze luz na wale nyl ponad 1 mm!!jakis kawalek wióra poszedl na panewki.nominalny wal tak byl porysowany ze 3 szlif nie wyszedl z niego nawet.a jakbym rozebral wczesniej to pewnie by byl do odratowania...
  
 
Myśle że przesadzasz , według mnie są wyrąbane z deka panewki na wale , ale chcąc je wymienic trzeba wyważyć wał i dac za te panewki 80zł , ja z tym jeżdziłem 4 lata i silnik chodził bardzo dobrze , a robiłem to tylko dlatego że kupiłem drugi silnik i wymieniałem cały wał razem z panewkami głównymi. Był chwile spokuj a teraz znowu , znam sporo koleśli którzy od dawna mają taki sam problem i jeżdrzą .
  
 
mojemu kumplowi nawet na wysokich sie swieci i jezdzi tak juz 1,5 roku
  
 
HEHEHEHEHE mi sie swieciło tylko na wolnych.
Wał byłspiłowany na 5 a nwet 6 szlif - nie do doratowania.... Warto rozebrac silnik bopotem zostanie kupic drugi....
  
 
Tez stawiam na pierścienie tylko zastanawiam sie czy remont jak najszybciej czy jeżdzic dalej
  
 
jak masz pieniadze i czas to zrob remoncik, tylko ze zazwyczaj po rozkreceniu wychodza na jaw inne rzeczy o ktorych sie nie mialo pojecia i koszty wzrastaja
  
 
Cytat:
2004-03-26 15:13:38, Parnel pisze:
teoretycznie tak ale nie koniecznie najprawdopodobniej to przylgnia walka razrzadu sie wytarla ewentualnie mogla sie poluzowac zaslepka na wale no i wreszcie mozesz nie mniec panewek nie stosuj zadnych motor doctor-ow itp


A czemu to moto-doctora nie lać ???? Moto Doctor zwieksza lepkkość oleju i troche zageszcza wytedy ciśnienie wraca ale nie na tłuższą mete
  
 
Mi też pomroobuje ciśnienie... ale dopiero jak go przypilnikuje - tak koloó 110 - 120 C* i dzieje sie tak tylko na wolnych obrotach!
A co mnie jeszcze martwi, to po rozruchu zimnego silnika dośc dużo czasu nie ma smarowania, tzn komtrolka dośc długo sie świeci! Tak jakby był olej już do wymiany, ale qwa wymieniałem w styczniu!!! I co znowu?
  
 
Cholera i dzis znowu!!!! Przypiłowałem malca... zgrzał sie do 110 C* i znowu ciśnienie oleju! To wina przepracowanego oleju? Zrobiłem na nim dopiero 3500 km!
  
 
Witam co do oleju to tak jak sie swoeci to zmiencie obie n agestszy np od disla to nie zart na serio bedzie problem z głowy a silnik to strawi ale problem zostanie. Bo czesto pada pompa oleju w cheblach a i inne zurzycia jeszcze pogorszaja sprawe. Czasem warto rozebrac silnik bo mi w tamtym roku jak zaczeło swiecic to sie okazało ze pnewki sie pokruszyły zostaly fragmety i wogule silnik wygladał jak zagadka ale to norma jak sie ma stopien sprezania 13 i zie go klemuje. No cuz fabryka nie przewidziała ze beda takie przeciazenia. A jak najlepiej sprawdzic czy silnik do remontu patcie na odme im wiekszy przedmuch tym gozej
  
 
A w swoim malcu masz 13 sprezanie? Moze cos wiecej napiszesz o swoim motorze, bo jak dla mnie to mocno hardcore'wy nastaw
  
 
zawsze mozesz wziac odmenei wal tloki i korby bo mialem tez kapitalke niedawno a i tak blok sprzedam wiec restza do wizecia.
  
 
Hmmm. To, że zrobiono remont nie koniecznie musi świadczyć, że kapitalny...... Warto oblookać stan bieżni na których pracuje wałek rozrządu...Panewki moga byc ok, wal też w super stanie, pompa i obudowa w super stanie a ciśnienia nie będzie, bo spierdzielac będzie przez luźny wałek...... Tu jest pies pogrzebany, zreszta nie raz już było to przerabiane..
  
 
albo brok na wale....
  
 


Cytat:
2004-03-28 11:12:48, EGON-TKL pisze:
A czemu to moto-doctora nie lać ???? Moto Doctor zwieksza lepkkość oleju i troche zageszcza wytedy ciśnienie wraca ale nie na tłuższą mete




Bo MOTODOKTOR to syf. To wykończy silnik i będę większe koszty remontu.