[PF 125p] kolektor rurowy 4-2-1 w PF125p, montaż i wrażenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj po wielogodzinnych walkach z samochodem przy WIELKIEJ pomocy Kaovca zamontowaliśmy kolektor rurowy od Poloneza GSI. Nie była to oczywiście jedyna rzecz, którą zrobiliśmy (wymiana uszczelniaczy zaworów, naprawa rozrusznika).
No więc opiszę co i jak z tym kolektorem.
Potrzebne części (jeżeli chcemy uniknąć spawania):
a) kolektor wydechowy
b) I tłumik z Poloneza Caro
c) "krótka" rura wydechowa z Poloneza Caro
d) dwa podnośniki

Montaż zaczynamy od dokręcenia kolektora do głowicy, następnie przykręcamy I tłumik od Caro. Tłumik trzeba ułożyć tak, aby nie obijał się o podłuznicę. Kolejnem krokiem jest dokręcenie do tłumika rury.
Problemem może być spacowanie rury z środkowym tłumikiem Fiata. My z Krzyśkiem działaliśmy siłą =)))
Po złożeniu wszystkiego do kupy odpaliliśmy silnik =)
Duży był to sprawdzian - z jeednej strony dla wydechu, a z drugiej dla mojego wcześniejszego działania na rozruszniku. Pierwszy raz w życiu naprawiałem takie cudo. Okazało się, że rozrusznik działa =)
Wydech po przeróbce chodzi ZNACZNIE ciszej niż orginalny Fiatowski. Nie zmienia to jednak faktu, że auto zyskało na elastyczności - szczególnie na niżskich obrotach. Auto zbiera się lepiej, lepiej reaguje na wciśnięcie gazu.
Na koniec chciałem wszystkich przestrzec - uważajcir na używane części - na ich pochodzenie i stan.
Po zamontowaniu kolektora razem z I tłumikiem Caro i odpaleniu silnika (ach co za odgłos... MASAKRATYCZNIE FAJNY - ryczał basem jak NASCAR) okazało się, że jeden ze spawów w kolektorze jest PĘKNIĘTY.
Zalecałbym dogłębne oględziny, chociaż czasem i to nie wystarcza.
  
 
no i pieknie, tez planuje cos takiego zrobic. powiedz iel cie wyniosl koszt samych czesci. aha a czy tlumik od poloneza jest niezbedny??? u mnie nie ma wogole srodkowego. czy musze go zalozyc???
  
 
Koszt części - starałem się je minimalizować oczywiście =)
Wygląda to następująco:
kolektor: 30 zł + przesyłka (kupiony na allegro)
I tłumik Caro + rura + uszczelka: 54
czyli razem ok 90 złotych.
Tłumik z Caro założyłem, ponieważ nie chciałem dorabiać żadnych rur a poza tym jest to tłumik przelotowy, więc nie stawia zbytnich oporów. Docelowo mam zamiar jeszcze zamontować zamiast środkowego Fiatowskiego tłumika środkowy z Poloneza Caro. W ten sposób uzyskam pełny przelot trzytłumikowy =)
Myślę, że polonezowy tłumik nie jest niezbędny - możesz pojechać do tłumikarza - dorobi Ci kawałek rury.
  
 
he he.. widzę, ze po artykule na stronie sporo osób się zabrało za tego rodzaju przeróbkę

zastanawia mnie tylko sprawa tego kolektora... nowy w sklepie podobno kosztuje nawet do 200 zet... skąd ci z allegro skombinowali go za takie psie pieniądze?

osobiście też sie zastanawiałem nad takim bajerem... hmmm... muszę wreszcie kupić sobie tego bandziora
  
 
mam pytanko! czy te rurowe kolektory 4-2-1 sa dostepne ot tak w sklepach?? caro byl seryjnie na takim skladany??
  
 
z tego co się orientuję, to takie kolektory były tylko w polonezach GSi...
  
 
spokojnie nowy da sie kupic, nawet na allegro chyba jeszcze jest

ale te kolektory sa kaszaniasto pospawane
w moim tez pekl spaw a raczej rozrzedl sie,
jak dalem kumplowi zeby mi pospawal
to jak przywalil przecinaczkiem w stara spoine to odeszla od rury jak jakis kawalek cyny, wogole bylo pospawane bez przetopu, bylo tylko sklejone wiec sie dziwie ze wogole to sie trzymalo,

tak wiec lepiej jest kupic tanio uzywany i ewentualnie popoprawiac niz kupic nowy zeby sie potem okazalo ze spaw sie rozlezie


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-03-28 21:45:48 ]
  
 
Jako współwykonawca przeróbki potwierdzam - chodzi toto pieknie.Aż za cicho Wszystko pasuje cacy z małym wyjątkiem - rura mogłaby być o 4-5cm dłuższa. Oczywiście po zamontowaniu środkowego z Carówki problem zniknie. Ale Czeczun przyłożył z buta i jakoś to skleciliśmy do kupy Teraz przestał mi się podobać "classic FSO gwizd" w moim Fiaciku...poza tym różnica w osiagach w odniesieniu do kosztów przeróbki ogromna!Polecam patenta


[ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2004-03-28 22:55:11 ]
  
 
Również polecam taką przeróbkę. Jestem dobre 10 tys. po zamontowaniu kolektora rurowego z poloneza GSi. Również uważam że polepszyła się elastyczność. Nie wiem jak to wychodzi na hamowni bo nie mialem okazji sprawdzic mocy i momentu przed i po.
Natomiast do tej pory nie miałem żadnej awarii jeśli chodzi o kolektor. Wszystkie spawy trzymają i nic się nie dzieje. Koszt całkowity przeróbki w moim przypadku 80zł. Bez tłumika od Caro.
  
 
a duzo roboty z rozrusznikiem?? co trzeba dokaldnie zrobic????
  
 
To zależy jaki masz silnik. Jeżeli masz silnik fiatowski to trzeba przerabiać rozrusznik, albo najlepiej założyć rozrusznik z Poloneza.
Ja w moim rozruszniku nic nie musiałem robić bo mam polonezowski silnik. Rozgadałem się o rozruszniku, bo go naprawiałem, tzn wymieniłem tulejki i szczotki.
  
 
a ja proponuje zamiast srodkowiego tlumika zalozyc strumienice
koszt 90 zl w jednym z rzeszowskich sklepow. sprzedawca z tegoz wlasnie sklepu zamontowal u siebie cos takiego i mowi, ze nie ma porownania z tym co bylo wczesniej. i ten dzwiek....

bede to robil u siebie w dfie.
  
 
A czy jest problem, z przełożeniem czesci z rozrusznika fiatowskiego do polonezowskiego bo ten fiatowski mam dobry i mam tez polonezowski tylko ze jest zepsuty i chciałbym przełożyc środki czy da sie wszystko bez problemu przełożyć??
Tak samo planuje włożyc taki kolektor juz nawet go mam tylko zostaje jeszcze problem z rura i rozrusznikiem
Z góry dzieki za pomoc
Pozdro
  
 
spokojnie da sie przerobic, roznia sie tylko ta aluminiowa glowiczka do ktorej przykrecamy elektromagnes, wiec jak masz rozrusznik ze starego polda to przeloz glowiczke i bedzie git
  
 
a u mnie jest dziwna sprawa bo silnik mam od polneza (przekladany) a rozrusznik jest w starej pozycji. wiec co mam zrobic i ewentualnie kupic????
  
 
Goorek to znaczy,że wydech tez masz fiatowski?Z dwururką wchodzącą w fartuch tak?
Zatem musisz wymienić głowiczkę(aluminiowy element wchodzący w obudowę sprzęgła) rozrusznika na polonezowską, tak aby elektromagnes był u góry rozrusznika, a nie z boku.
No a wydech to chyba wiadomo
  
 
no wydech idzie mi tak jakby kolo akku, tzn tamtedy. no to spox bede walczyl jak sie zarobie jakos ))
  
 
Tak goorku masz wydech od Fiata 125p a nie od poloneza. Tak jak pisze kaovietz.
  
 
moze zadam jeszcze jedno (pewnie dla was idiotyczne i oczywiste - ale nie siedze w temacie) pytanie

czy skoro jest od GSI to czy spasuje do kazdego innego poldka??
(dokladnie mam na mysli rocznik 93)
  
 
Tak, kolektor GSI pasuje do każdego Poldka 1.3/1.5/1.6 OHV jak i do każdego DF z silnikami Polda jak i fiatowskimi-tu jedyna przeszkoda-wspominany rozrusznik.
BTW-mam nadzieję,że Twój nick nie ma nic wspólnego z nazizmem...