O ile obniżyć 125?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie o ile powinno się obniżyć fiacika na resorach(w cm)? slyszalem ze do robienia rajdówki przodu nie powinno sie obcinać jedynie utwardzić sprężyny i wpakować dobre(sztywne)amorki. Jakie amorki polecacie? i gdzie można je zakupić (woj. Mazowieckie). Jeszcze jedno może ma ktoś do sprzedania silnik od 131 dwu wałkowy?
Pozdrawiam.

Jak by co to mój nr. GG 2520277
  
 
Możesz założyć:
-amortyzatory firmy Bilstein ( przód tył )
-Utwardzane amortyzatory seryjne ( przód tył )
-amortyzatory od żuka ( przód )

Co do tyłu to możesz skrócić wieszak -tak to wygląda - klik !

Oczywiście dołożyć pióro i sklepać ale ile cm. Tego nie wiem.
Co do sprężyn to z Poloneza Trucka, Żuka ( ponoć za miękkie ) można też seryjne podhartować, a w Warszawie robią progresywne.
  
 
mam w poldku resor 3piórowy wyklepany na 14,5cm spręzyny obcięte o 2 zwoje i jest spoko. ale trzeba stosować twardsze amory.
  
 
Dzieki za info, co do amorków od żuka czy wiecia jak mają się w porównaniu z np. wierzbickim?
Jeszcze jedno zapomnialem dodac o jaki silnik chodzi... mianowicie interesuje mnie 1600cm3

pozdrawiam
  
 
Dobra to o ile auto obniży sie z przodu ??A można skrócić resor (mam 4 pióra - bardzo twardo i jest bombastycznie tylko 'gleby' Mi brakuje).
  
 
Można skrócić resor. Ul. Kolumny 456 w Łodzi. Jak chcesz pojadę z Tobą. Dostaniesz zniżkę. Bardzo w porządku ludzie.
  
 
kolega ma do sprzedania całego df-a z 2.0 + skrzynia od Argenty
  
 
a i jeszcze jedno cena jest dobra
  
 
Cytat:
2004-04-07 11:31:14, jozekrj pisze:
kolega ma do sprzedania całego df-a z 2.0 + skrzynia od Argenty




Jaka cena i jaki stan auta ???
  
 
Cytat:
2004-04-07 02:44:43, pwr79 pisze:
Dzieki za info, co do amorków od żuka czy wiecia jak mają się w porównaniu z np. wierzbickim?
Jeszcze jedno zapomnialem dodac o jaki silnik chodzi... mianowicie interesuje mnie 1600cm3

pozdrawiam



Niestety nie wiem. Z tego co pamiętam to amortyzatory własnie z Żuka były montowane głównie na szutry i sprężyny od poloneza - zadarty przód do góry a tył nisko .

PS Ten twój fiat w avatarze to twój ? Napisz coś o nim
pozdrawiam




  
 
Po obcięciu seryjnych sprężyn przód obniżył się o 40mm. Sprężyny ze znakiem żółtym bo są jeszcze z zielonym ale one są minimalnie bardziej miękkie.
  
 
Cytat:
2004-04-07 11:31:14, jozekrj pisze:
kolega ma do sprzedania całego df-a z 2.0 + skrzynia od Argenty



O, a w jakim stanie jest to auto? i za ile? Bo też szukam 2.0...
  
 
Cytat:
PS Ten twój fiat w avatarze to twój ? Napisz coś o nim
pozdrawiam




Tak mój ale narazie jeszcze nie posiada zadnych modyfikacji, w obecnej chwili jest pozbawiony tapicerki, ma dwa kubelki i tyle.
Wiec można by powiedziec że to początek...
  
 
dokłdne info na temat fiatona 2.0(na sprzedaz) pod nr tel 503013277
  
 
Cześć. To o ile chcesz obniżyć auto powinno zależeć do czego chcesz go używac. Jeżeli do KJS to nie przesadzaj z obniżaniem. Jeżeli do wyścigów to inna sprawa. Ja swoją fure obniżyłem znacznie, ale jak jade na KJS to najpierw dowiaduje się jakie warunki. W pierwotnej wersji przednie sprężyny obciołem o 4 zwoje i przerobiłem odbój. Amortyzatory do przodu założyłem z peugeota 205-tylne. Resory są z 4 piór a strzałka ugięcia to 10cm. Amortyzatory z tarpana. Tak jeźdźiłem 2 lata i w tym roku podniosłem całe auto o 2 cm do góry.Planuje zmiane amorków na Bilstein,ale w sumie jeszcze nie wiem jakie koszty. Może się co niektórym wydawać że to zbyt ekstremalne i nie da się tak jeżdzić. Ja nie nażekam. Uważam na dziuru a przy okazji oszczędzam zawieszenie. Poza tym w połączeniu z poszeżonymi felgami taki fiat jest niesamowicie groźny w walce z astrami GSI i tego typu na kręciołkach. Pozdrawiam.
  
 
No właśnie z resorami mam problem.
Na przód założę sprężyny z poldka trucka obcięte o 3 zwoje. I jak wytłumaczyć kowalowi o ile ma sklepać resory?
A ma stać lekko w klinie, tzn. tył nieco wyżej niż przód.

Jakieś sugestie?
  
 
Cytat:
I jak wytłumaczyć kowalowi o ile ma sklepać resory?
A ma stać lekko w klinie, tzn. tył nieco wyżej niż przód.



Poprostu powiedz że chcesz obniżyć tyło np. 8-6cm on będzie wiedział co z tym zrobić Co do klina proponuje zostawić ciutkę wyżej przód niż tył, wszystkie fiaty rajdowe miały bardziej obniżane resory - to wpływało kożystnie na jazdę(chyba że wyścigówka) wtedy na maxa gleba ja swój resor wyklepałem w dół o 8cm, jeszcze nie założyłem bo czekam na wymianę mostu, który udało mi się ukręcić tak wiec jeszce nie powiem co i jak(mam nadzieje że bedzie git)
  
 
"pwr79" zauważył że rajdowcy z dawnych lat obniżali tył bardziej niż przód. Jest to bardzo ciekawe i udało mi się z własnych doświadczeń
rozgryźć dlaczego tak robili. W warunkach rajdowych ważne jest żeby zachować odpowiedni prześwit. Niestety wzdłużne resory
mogą niekożystnie wpływać na zachowanie auta. Kiedy zawieszenie jest odprężone resor jest wygięty. Ściśnięcie powoduje że
resor się prostuje i jednocześnie przesówa nieznacznie most do tyłu auta. Są to wartości żędu kilku milimetrów. Wyobraźcie sobie
długi, szybki łuk z pofalowaną nawierzchnią. Naprzemiennie prostujące sie i zginające resory będą powodowały skręcanie mostu
względem budy. Przy dużych prędkościach może to być naprawde nieprzyjemne. Dlatego właśnie obniżano tył podczas gdy przód
prawie wogóle. Proponuje doprowadzić żeby resor był prawie
prosty kiedy auto stoi. Warto też obniżyć proporcjonalnie przednie zawieszenie bo sylwetki klinowe są bardzo
atrakcyjne ale pod warunkiem że klin skierowany do kierunku jazdy .8-10cm jest ok.
  
 
Gangster rozumiem, że to co widać na zdjęciach w profilu to własnie na sklepanych resorach ( strzałka ugięcia 10cm ). Nie obciearają gumy o nadkola ?
  
 
tylko jakie masz resory: 3, 4 pióra ,może seria, mo że gł. od żuka?
jeśli pisałeś to sorki może niezauważyłem