[Szyby] - ogrzewana tylna szyba - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-01-09 22:48:21, PAGAN pisze:
co ma wspolnego gazownia z ogrzewaniem szyby?



Hmmmm... a żebyś wiedział że może mieć... Chodzi mi tutaj o spadek napięcia w instalacji. nie wiem jak u was, ale ja zauważyłem że po włączeniu wentylatora lub właśnie ogrzewania szyby spadają (wolne) obroty silnika, szczególnie na gazie - u mnie ostatnio potrafi nawet zgasnąć...
Wiem że to trochę nie w temacie, ale chciałem podać przykład "co ma ogrzewanie szyby do gazu"

Wracając natomiast do tematu - jeżeli kontrolka świeci to bezpiecznik (i przekaźnik) na pewno jest dobry, więc jak wspomnieli koledzy wcześniej usterki szukaj w kablach. Ja ostatnio też miałem jakieś zwarcie w tylnej szybie i mi sie mało moduł mikroprocesorowy nie zjarał...


[ wiadomość edytowana przez: DJ_Krzycho dnia 2006-01-09 23:55:39 ]
  
 
Podepnę się pod wątek, choć spawa dotyczy DFa.

Zakupiłem sobie ogrzewaną szybę no i chcąc ją podłączyć szukałem za tylnią kanapą przewodów i znalazłem tylko brązowy po prawej stronie (to chyba +) ale nie znalazłem nic po lewej (gdzie powinien być chyba -). Pytanie brzmi, czy to nie jeden ch**, gdzie podłączę - np. do karoserii?

Dodam tylko, że barkuje przekaźnika pod maską (jaki typ mam kupić 542 będzie ok?) oraz w konsoli środkowej jest wtyczka na włącznik, więc cała instlacja jest raczej wyprowadzona, choć to wersja C.
  
 
Chiba - a raczej na pewno znalazlem defekt. Wiazka kabli, która jest zamocowana przy tylnej klapie bagażnika (w okolicy siłownika lewego) jest uszkodzona , to znaczy dwa kable - Te cieńsze są ok (zielony i zólty), a ten grubszy kabelek Czarny jest przerwany...Mam rozumiec, ze ten czarny to jest wlasnie od ogrzewania szyby tak??

Jezeli tak, to zaczynam walkę z lutownicą
  
 
Cytat:
2006-01-10 10:59:23, esp pisze:
Podepnę się pod wątek, choć spawa dotyczy DFa. Zakupiłem sobie ogrzewaną szybę no i chcąc ją podłączyć szukałem za tylnią kanapą przewodów i znalazłem tylko brązowy po prawej stronie (to chyba +) ale nie znalazłem nic po lewej (gdzie powinien być chyba -). Pytanie brzmi, czy to nie jeden ch**, gdzie podłączę - np. do karoserii? Dodam tylko, że barkuje przekaźnika pod maską (jaki typ mam kupić 542 będzie ok?) oraz w konsoli środkowej jest wtyczka na włącznik, więc cała instlacja jest raczej wyprowadzona, choć to wersja C.


O ile pamiętam, to po prawej stronie samochodu jest (+), po lewej powinna być masa, jeśli jej nie ma to podlączając kabel do karoserii wykonasz to jak najbardziej wlaściwie - tak wlaśnie było robione fabrycznie. Zresztą sprawdź, czy fabryczny kabel nie wpadł do środka słupka, lub czy nie zwisa w bagażniku gdzieś nad nadkolem wewn. Jeśli będziesz dorabial ten kabel, to pamiętaj, aby był odpowiednio gruby.
Przekaźnik - 541.
Instalacja jest oczywiście fabrycznie poprowadzona. Wiązki w C i L nie się różniły albo wcale, albo niewiele.
  
 
POMOCY

Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby....Wylącznik dziala ok, swiec sie na desce rozdzielczej znaczek ogrzewanej szyby, bezpiecznik jest caly, tylko nie grzeje z tylu szyba (cala). Znalzlem we wiązce przewodów ktore dochodzą do klapy bagażnika defekt w postaci przerwanego kabla czarnego (tego grubszego). Czy to jest przyczyną ze szyba nie grzeje??To znaczy znaczy akurat to jest kabel od szyby?. Bo są tam jeszcze dwa cieńsze. Ale moj przerwany jest grubszy czarny.

Pozdrawiam
  
 
Jak jest przerwany to polacz jedna zerwana koncowke z druga zerwana koncowke i zobacz czy ogrzewanie bedzie dzialac. jezeli bedzie dzialac to znaczy ze ten kabel jest od ogrzewania A jak nie to znaczy ze jest od czegos innego i cos innego w koncu zaczelo dzialac


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-01-10 19:21:05 ]
  
 
Cytat:
2006-01-10 19:14:18, scorpio_dg pisze:
przerwanego kabla czarnego (tego grubszego).



a mozesz pomacac ten kabel do konca w kierunku tylu... bo najprawdopodobniej idzie on, o ile pamietam, pod dupa pasazera i pod kanapa po prawej stronie... pomacaj go czy wchodzi w prawy tylny slupek i wychodzi na szybe - wteddy znajdziesz odpowiedz. przez komputer ci nie naprawie...
  
 
Cytat:
2006-01-10 19:14:18, scorpio_dg pisze:
POMOCY Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby....Wylącznik dziala ok, swiec sie na desce rozdzielczej znaczek ogrzewanej szyby, bezpiecznik jest caly, tylko nie grzeje z tylu szyba (cala). Znalzlem we wiązce przewodów ktore dochodzą do klapy bagażnika defekt w postaci przerwanego kabla czarnego (tego grubszego). Czy to jest przyczyną ze szyba nie grzeje??To znaczy znaczy akurat to jest kabel od szyby?. Bo są tam jeszcze dwa cieńsze. Ale moj przerwany jest grubszy czarny. Pozdrawiam


słuchaj - tak jak napisałem parę postów niżej. W tej wiązce jest _jeden_ wyraźnie grubszy kabel - nie można go pomylić. I to właśnie on jest od ogrzewania. Pozostałe dwa odpowiadają bodajże za spryskiwacz tylnej szyby i/lub wycieraczkę. Więc jeśli czarny gruby przewód jest przerwany, to tu masz przyczynę niegrzania szyby (no chyba że jeszcze gdzie indziej jest defekt). A więc lutownica w dłoń i do dzieła Powinno pomóc, jeśli to tylko to
  
 
Cytat:
2006-01-10 16:38:18, jacek_s pisze:
Jeśli będziesz dorabial ten kabel, to pamiętaj, aby był odpowiednio gruby.



Jacku czemu ten kabel ma być "odpowiednio gruby" i jak gruby?
Nie znam się na elektronice, dlatego pytam. Dzięki za wyrozumiałość.

[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2006-01-10 22:41:23 ]
  
 
Cytat:
2006-01-10 22:40:48, esp pisze:
Jacku czemu ten kabel ma być "odpowiednio gruby" i jak gruby? Nie znam się na elektronice, dlatego pytam. Dzięki za wyrozumiałość. [ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2006-01-10 22:41:23 ]



jeśli się nie myle, wygląda to mniej więcej tak - wybacz "nieprofesjonalny" język, ale ja również nie jestem elektronikiem. Ogrzewana szyba ciągnie dużo prądu. Każdy przewodnik stanowi dla płynącego prądu jakiś opór - tym większy im pobór tego prądu jest większy. Efektem ubocznym dla tego zjawiska jest wydzielane ciepło. Jeśli damy przewód o większym przekroju - wtedy opory zmaleją, a zarazem ilość wydzielanego ciepła również. Jeśli damy kabel o zbyt małym przekroju, to istnieje ryzyko, że przy dużym poborze/natężeniu prądu przewód nam się przepali lub wręcz stopi, a to może grozić nawet pożarem.

Jeśli napisałem coś nie tak - poprawcie mnie, please

[ wiadomość edytowana przez: piter_mg dnia 2006-01-10 23:23:35 ]
  
 
Piter, prawie tak

Grubość przewodów podyktowana jest dwoma problemami. Tak jak napisałeś każdy przewodnik ma swoją rezystancję. Prąd płynąc przez niego powoduje przetwarzanie w nim (jak w każdym elemencie posiadającym niezerową rezystancję) energii elektrycznej do postaci ciepła - moc wydzielanego ciepła jest wprost proporcjonalna do rezystancji opornika i wprost proporcjonalna do kwadratu natężenia prądu płynącego przez opornik. Wzrost natężenia prądu dwukrotny spowoduje czterokrotny wzrost mocy traconej w oporniku.

W przypadku przewodów zasilających odbiorniki elektryczne powoduje to:
1) straty energii elektrycznej w przewodach zasilających
2) przeciążenie przewodów zasilających powodujących przegrzanie ich i przepalenie

To jest przyczyną zasilania energochłonnych odbiorników przewodami o większych przekrojach (dla laika - grubszych), które to przewody mają mniejszą rezystancję niż ich cieńsi bracia kabelki, przez co pozwalają przesyłać energię elektryczną z mniejszymi stratami w nich samych.
 
 
Esp - niech będzie na przykład tak samo gruby, jak kabel doprowadzający plus do szyby. A dlaczego, to już przedmówcy wyjaśnili.
  
 
Problemow z szyba ciag dalszy a konkretnie z elektryka.

Znalazlem kabel masowy. Podjechalem do sklepu i poprosilem o przekaznik 541 (wg nakazu jacka_s), Pani w sklepie powiedziala, ze akurat nie ma ale ze 543 tez bedzie OK. Kupilem jeszcze wlacznik pelen zapalu podjezdzam pod garaz. Zamontowalem przekaznik wycialem miejsce w konsoli na przelacznik, wyciagnalem kostke i tu pierwszy zonk.

Przewody sa podlaczone 2,1 prawy,1 prawy ,0 natomiast na przelaczniku sa piny 1,1,1 wszystkie lewe. Dodatkowo jak sprawdzilem do napiecie pojawia sie w kostce na srodkowym wejscu. Juz mam dosc ale pomysl jest taki, zeby stary wlacznik od przeciwmgielnych i klawisz od ogrzewania w jeden zrobic.

Dodam jeszcze, ze jak podlaczylem odwrotnie tak na probe to zaczely mi sie swiecic postojowki i deska
  
 
UDAŁO SIĘ!!!

Naprawiłem ogrzewanie szyby. Jak podejrzewałem przerwał sie kabelek przy klapie bagażnika, ten ktory wychodzi od lewego słupka. Narazie jest wszystko OK i oby tak dalej...

  
 
Moja szyba też świra dostaje i grzeje mi co druga ścieżka nie widać przerw na paskach a jest kłopot z usunięciem szronu.
  
 
Jerry, mozesz zatrudnic do badania sciezek woltomierz sprawdzajac kawalek po kawalku niedzialajace sciezki - w miejscu wystapienia przerwy pojawi Ci sie napiecie pomiedzy koncowkami woltomierza


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-05 07:39:20 ]
[ powód edycji: Redagowałem ]
 
 
Wiec twardy bylem i szybe podlaczylem

Przewod - doprowadzilem do szyby z bagaznika (wg zalecen odpowiednio gruby ). Nie grzeja 3 sciezki ale to juz kosmetyka

Poza tym tak mi sie wydaje, ze ten kabel co go po prawej stronie znalazlem to jest od oswietlenia bagaznika i jest +em. Fiat jest z 86 wiec wiem ze nie ma tam oswietlenia ale moze instalka byla wyprowadzona lub tesciu cos kombinowal

Dziekuje za pomoc
  
 
Gdzie jest automat ten co po rozruchu włącza automatycznie ogrzewania tylnej szyby jak to działa
  
 
A przekaźnik (czyli twój "automat") znajduje się, w zależności od auta gdyż nie zapytałeś o jakie auto chodzi, przeważnie w tzw skrzynce z bezpiecznikami.
pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: pawel_B dnia 2006-01-27 22:15:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-01-28 09:47:38 ]
[ powód edycji: temat polaczony wiec link zbyteczny ]
  
 
Cytat:
2006-01-27 22:12:40, pawel_B pisze:
A przekaźnik (czyli twój "automat") znajduje się, w zależności od auta gdyż nie zapytałeś o jakie auto chodzi, przeważnie w tzw skrzynce z bezpiecznikami.


Przeca napisal w tytule watku jakie auto. A automat z cala elektronika modelu MR 93 miesci sie za zegarami po lewej stronie - jest przykrecony do przegrody czolowej.