[Szyby] - ogrzewana tylna szyba - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A-ha, czyli trzeba by zmienic przewody na grubsze. Hmm, trzeba bedzie o tym pomyslec.
Ale sprawdze jeszcze ta mase.
Dzieki.
  
 
Cytat:
2006-12-15 22:30:03, -Marcin- pisze:
A-ha, czyli trzeba by zmienic przewody na grubsze. Hmm, trzeba bedzie o tym pomyslec. Ale sprawdze jeszcze ta mase. Dzieki.


a po co? za słabo Ci grzeje? mniej prądu żre z instalacji, tak będzie żarło więcej i bardziej będzie ci elektrykę obciążać... Marcin, wiedza o niektórych faktach z dziedziny techniki samochodowej nie powinna być niektórym użytkownikom przekazywana - ja należałem do tej grupy, Ty do niej jeszcze należysz

PS. położenie wszystkich połączeń kablem 4mm2 spowoduje wzrost masy samochodu o od 60 do 140kg ciężkiej drogiej miedzi, pogorszy to parametry trakcyjne pojazdu i spowoduje, że niektóre przejścia kablowe nie będą wystarczały na przełożenie całej wymaganej wiązki - właściwy kierunek działania to stwierdzenie: NIE POLEPSZYSZ TYLKO SPIEPRZYSZ
 
 
Ok, niech wiec zostanie tak jak jest
ale grzac to moglo by lepiej
  
 
Cytat:
2006-12-15 17:36:08, Olo pisze:
kruca bomba. Wygląda na to że masz coś pozamieniane w kabelkach albo mase Ci wcieło.



Co do kabelków, to raczej nie. W oryginalnej wiązce do luster są trzy. Jak je podpinałem, to z 10 razy sprawdzałem miernikiem, który kabel to plus, który minus, a który podświetlenie. W sumie to taki myk jak mam mi nie przeszkadza. Myślałem tylko, że ktoś miał coś podobnego.
  
 
Cytat:
2006-12-15 21:57:47, robreg pisze:
Marcin, to jest absolutnie normalne, szyba ZTCP pobiera ok 15A prądu, przez co aby nie było spadków napięcia, musiałaby być podłączona kablem o przekroju ok 4-6mm2 (jest ZTCP 2,5mm2)


Dla ułatwienia - obciążalność przewodów :

Tylko mi proszę nie mówić , że w budownictwie obowiązuje inne prawo Ohma ...
  
 
schab, to są obciążalności dopuszczalne, wypisane dla przewodów w drucie, obciążalność linki jest trochę inna, a po drugie tabela ta pokazuje obciążalności które nie powodują zniszczenia przewodu, a nie pokazuje jakie występują spadki napięcia przy takich obciążeniach na jednym m przewodu. itp.

pozdrówka.
 
 
Cytat:
2006-12-17 22:33:16, robreg pisze:
schab, to są obciążalności dopuszczalne, wypisane dla przewodów w drucie, obciążalność linki jest trochę inna, a po drugie tabela ta pokazuje obciążalności które nie powodują zniszczenia przewodu, a nie pokazuje jakie występują spadki napięcia przy takich obciążeniach na jednym m przewodu. itp. pozdrówka.


Mówisz - masz :

Nawiasem mówiąc - nie ma znaczenia czy prąd płynie przez drut , czy linkę - ważny jest przekrój użyteczny przewodu !
  
 
Schabie no cudotwórca jesteś znaczy się bardzo fajna tabelka.

Jak ktoś chce, to niech teraz policzy sobie ile żre kabel 1mm2 na długości 3m, przy obciążeniu prądem 4A (światła stopu, pozycyjne)

A co do obciążalności, to słyszałem (ale że ja informatyk a nie elektrotechnik) że któreś z nich ma większą (chodzi chyba o chłodzenie/grzanie żył w lince względem siebie)


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-12-18 09:55:01 ]
 
 
Cytat:
2006-12-18 09:52:26, robreg pisze: chodzi chyba o chłodzenie/grzanie żył w lince względem siebie


Gdzieś dzwonili , ale w którym kościele ?
Masz rację , ale tylko połowicznie - chodzi o przewody wielożyłowe , albo wiązki przewodów . Faktycznie - są współczynniki zmniejszające , ale nie chcę nadmiarem informacji wprowadzać szumu informacyjnego ! Tym bardziej , że to forum motoryzacyjne , a nie inżynierów elektryków ...
  
 
tak czy inaczej dzięki za informację - daje poglądowe pojęcie o tym co sie tak naprawdę w drucie dzieje (bo podejrzewam, że rzeczy typu czy jest cynowany, czy srebrzony, jaki rodzaj styków jest zarobiony na końcach itp. także będą miały wpływ na to, jaki tak naprawdę spadek napięcia wystąpi na drucie...)

Pozdrawiam
Rob, mądrzejszy o ciekawą wiedzę praktyczną...
 
 
Witam!
Mam problem z ogrzewaną szybą w Polonezie(1980). Szyba nie grzeje podczas jazdy i w ogóle na włączonym zapłonie. Kiedy zapołon wyłączam i nacisnę klawisz szyby, jej ogrzewanie załącza się. Przecież powionno być zdecydowanie odwrotnie???. Miał ktoś z kolegów podobny przypadek?
Pozdrawiam
  
 
Zepsuło się czy było tak od początku? Bo to mi wygląda na źle podłączone przewody.
  
 
Cytat:
2009-01-29 13:43:24, Grzech pisze:
Zepsuło się czy było tak od początku? Bo to mi wygląda na źle podłączone przewody.



Jakie przewody masz na myśli?Fakt faktem wiązka przewodów które wychodzą z tylnego błotnika była przerwana, wycieraczka działa tylko szyba wykazuje taka anomalię

[ wiadomość edytowana przez: LeszekR dnia 2009-01-29 15:19:27 ]
  
 
Myślałem raczej o przewodach przy wyłączniku.
  
 
Cytat:
2009-01-29 15:51:59, Grzech pisze:
Myślałem raczej o przewodach przy wyłączniku.



Musze to sprawdzić