Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-Marcin- Miłośnik FSO PN jeden koma cztery Warszawa | 2006-12-15 22:30:03 A-ha, czyli trzeba by zmienic przewody na grubsze. Hmm, trzeba bedzie o tym pomyslec.
Ale sprawdze jeszcze ta mase. Dzieki. |
-Marcin- Miłośnik FSO PN jeden koma cztery Warszawa | 2006-12-16 11:11:10 Ok, niech wiec zostanie tak jak jest
ale grzac to moglo by lepiej |
Mgacek Miłośnik FSO Polonez Caro+ GSI Częstochowa | 2006-12-16 11:24:21
Co do kabelków, to raczej nie. W oryginalnej wiązce do luster są trzy. Jak je podpinałem, to z 10 razy sprawdzałem miernikiem, który kabel to plus, który minus, a który podświetlenie. W sumie to taki myk jak mam mi nie przeszkadza. Myślałem tylko, że ktoś miał coś podobnego. |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-12-17 19:05:42
Dla ułatwienia - obciążalność przewodów : Tylko mi proszę nie mówić , że w budownictwie obowiązuje inne prawo Ohma ... |
profil-usunięty | 2006-12-17 22:33:16 schab, to są obciążalności dopuszczalne, wypisane dla przewodów w drucie, obciążalność linki jest trochę inna, a po drugie tabela ta pokazuje obciążalności które nie powodują zniszczenia przewodu, a nie pokazuje jakie występują spadki napięcia przy takich obciążeniach na jednym m przewodu. itp.
pozdrówka. |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-12-18 08:08:36
Mówisz - masz : Nawiasem mówiąc - nie ma znaczenia czy prąd płynie przez drut , czy linkę - ważny jest przekrój użyteczny przewodu ! |
profil-usunięty | 2006-12-18 09:52:26 Schabie no cudotwórca jesteś znaczy się bardzo fajna tabelka.
Jak ktoś chce, to niech teraz policzy sobie ile żre kabel 1mm2 na długości 3m, przy obciążeniu prądem 4A (światła stopu, pozycyjne) A co do obciążalności, to słyszałem (ale że ja informatyk a nie elektrotechnik) że któreś z nich ma większą (chodzi chyba o chłodzenie/grzanie żył w lince względem siebie) [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-12-18 09:55:01 ] |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-12-18 11:05:50
Gdzieś dzwonili , ale w którym kościele ? Masz rację , ale tylko połowicznie - chodzi o przewody wielożyłowe , albo wiązki przewodów . Faktycznie - są współczynniki zmniejszające , ale nie chcę nadmiarem informacji wprowadzać szumu informacyjnego ! Tym bardziej , że to forum motoryzacyjne , a nie inżynierów elektryków ... |
profil-usunięty | 2006-12-18 11:37:45 tak czy inaczej dzięki za informację - daje poglądowe pojęcie o tym co sie tak naprawdę w drucie dzieje (bo podejrzewam, że rzeczy typu czy jest cynowany, czy srebrzony, jaki rodzaj styków jest zarobiony na końcach itp. także będą miały wpływ na to, jaki tak naprawdę spadek napięcia wystąpi na drucie...)
Pozdrawiam Rob, mądrzejszy o ciekawą wiedzę praktyczną... |
LeszekR Polonez 1980 Koźmin Wlkp | 2009-01-29 12:09:27 Witam!
Mam problem z ogrzewaną szybą w Polonezie(1980). Szyba nie grzeje podczas jazdy i w ogóle na włączonym zapłonie. Kiedy zapołon wyłączam i nacisnę klawisz szyby, jej ogrzewanie załącza się. Przecież powionno być zdecydowanie odwrotnie???. Miał ktoś z kolegów podobny przypadek? Pozdrawiam |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2009-01-29 13:43:24 Zepsuło się czy było tak od początku? Bo to mi wygląda na źle podłączone przewody. |
LeszekR Polonez 1980 Koźmin Wlkp | 2009-01-29 14:58:29
Jakie przewody masz na myśli?Fakt faktem wiązka przewodów które wychodzą z tylnego błotnika była przerwana, wycieraczka działa tylko szyba wykazuje taka anomalię [ wiadomość edytowana przez: LeszekR dnia 2009-01-29 15:19:27 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2009-01-29 15:51:59 Myślałem raczej o przewodach przy wyłączniku. |
LeszekR Polonez 1980 Koźmin Wlkp | 2009-01-30 11:01:37
Musze to sprawdzić |