Szlifowanie kanałów w 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio przeczytałem na tej stronce http://nsystem.pl/~denior/126p/glowica.htm że kanaly dolotowe szlifuje sie papierem 80 i nie wolno ich polerowac , ale nie rozumiem jednego , tam jest napisane ze rysy powinny przebiegać w poprzek kanału czyli poziomo , mnie sie wydaje że rysy powinny przebiegać w wzdłoż czyli w dół , może mi to ktoś wyjasnić jak jest z tymi rysami??
  
 
No a jak i kiedy Ci mieszanka odparuje? O to chodzi aby spiralicznie te nacięcia zrobić!!! Denior dobrze pisze. Pozdrawiam
  
 
Ja wiem że rysy są potrzebne żeby mieszanka nie odparowała tylko nie wiem jak zrobic rysy poprzeczne
  
 
one sa potrzebne wlasnie zeby odparowala.

a jak to zrobic? takze jest napisane....
można to wykonać przy pomocy palca
i papieru sciernego oraz cierpliwosci
:)
  
 
Nie wiem czy mnie wczesniej szlak nie trafi przy przy szlifowaniu tego .
  
 
Polerowane kanały to mit. Kanały trzeba wyruwnac gdzyz odlew piaskowy jest bardzo nie dokładny i zrobuic rysty poprzeczne by paliwo osadzało sie na sciankach i parowało
  
 
YEAH super ze dodałes to od siebie prawie po roku od napisania tematu.
Dzieki za to info
  
 
Najlepiej na tzw WĘRZU wpuścić w kanał papierek ścierny 1000 i przelecieć delikatnie wiertareczką na wolnych obr, tylko nie za mocno!!!
  
 
zgadzam się żadne polerowanie w głowicy nie ma sensu, chodzi o to aby wyrownać i zmienić kształty. A w dolotach poprzeczne aby odparowała i dostała większych zawirowań czyli lepiej się wymieszała jeszcze w kanale
  
 
jest sens polerowanie na lustro ale w bardzo wysiloinych silnikach ktore jezdza an paliwie lotniczym ktore paruje 10 razy szybciej niz zwykle paliwo zreszta maluch ma tak goraca glowice ze tak czy siak paliwo zdazy odparowac
  
 
hehe ktoś po roku odświerzył mój temat , ja własnie niedawno sie kłuciłem w Pulpitem na temat tych rys w kanałach , bo on mi wmawiał że muszą być pionowo , szkoda że zapomniałem sobie już o tym temacie bo bym mu link wysłał
  
 
A czy zmiana średnicy kanału jakoś szkodzi??Chodzi mi o sytuację tego typu - na początku kanał ma X mm średnicy, potem przechodzi do X+4mm i potem znowu X . Orientuje się ktoś??
  
 
zmiana srednicy wpływa na dynamike gazuw tzn. przy pewnych obrotach gazy uzyskuja pewna predkosc ale na wskutek powiekszania kanałuw przy tych samych obrotach predkosc gazuw bedzi mniejsza. Jezeli kanał bedzie za wąski silnik bedzie dobrze pracował na wolnych obrotach ale na gurze bedzie brakowało a jezeli bedzie miał zbyt duza to gura bedie ale duł kiepski. Przekruj kanału wpływa na ruchy falowe mieszanki. Ale same kanały to wszystko bo trzeba wziasc pod uwage gniazda zaworowe i gaznik. Bo w gazniku jest zwezka Venturiego ktura odpowiada za przyspieszanie dynamiki gazu
  
 
Tak, wiem, że kanały nie są największym ograniczeniem, ale czy orientujesz się jak wpływa na przepływ mieszanki/spalin taka niejednolitość średnicy kanału??