Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Gangster FSO 125 Polanica | 2004-04-09 21:44:08 Cześć. Mam FSO 125 z silnikiem 2.0 z Poloneza 2000. Jeźdźi to całkiem nieźle i udało
się zrobić żeby dobrze wyglądało. Niestety silnik nie jest już pierwszej młodości i przydałby się remont. Przy jego okazji chciałbym troche podkręcić ten motor bo szczerze mówiąc nie jest to zbyt wysilona jednostka. Możliwości są dwie: zostawić wolnossący, albo przerobić na turbo. Oczywiście bardziej kusząca jest wersja turbo ze względu na rewelacyjny wpływ na poprawę momentu obrotowego. Podstawowym paliwem zasilającym moje auto jest gaz LPG. I tu pojawia się problem. Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami turbo na gaz. Może ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie. Pozdrawiam fanów 125-ki. [ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-09 21:57:06 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-04-09 22:07:53 Witam
Jaką masz instalacje LPG ? 1 generacji ? Do turbo zakłada się instalacje wtryskowe LPG. Nie znam nikogo kto by miał instalacje pierwszych generacji i turbo, nie wiem nawet czy jest to możliwe technicznie. Myślę że najlepszym i najtańszym sposobem podniesienia mocy w DOHCu jest założenie 2 gaźników bocznossących (DCOE,DHLA) lub stojących ( IDF,DRLA). Jesteśm wstanie skombinować takie gaźniki. Tylko trzeba dorobić do nich kolektory ssące. Oczywiście nie będzie to taka moc jak na turbo ale zawsze inne rozwiązanie. Do tego kolektor rurowy ( tylko nie rzeźba z polonezowskiego GSi ). PS Bardzo ładny Fiat. Zrobiony z gustem. Trochę mi tylko nie pasują przyciemnione tylnie szyby. Ale ogólnie super. Chyba najwięcej fiatów na naszym forum ma kolor czarny . Jak zrobiłeś poszerzenia ? pozdrawiam |
Gangster FSO 125 Polanica | 2004-04-09 22:25:22 Folia troche za ciemna ale trudno. Instalacja gazowa najprostsza z możliwych. Słyszałem że chodzi to na turbinie ale nie wiem jeszcze dokładnie jak to zrobić ale jak się dowiem to spróbuje.
Nadkola to tylne reperaturki do golfa 1. Było troche zabawy ale udało się. Do tego przespawane felgi stalowe z seata toledo Pozdrawiam i czekam na wsparcie. |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-04-09 22:31:25 w takim razie nie prościej by było nabyć silnik z np. themy 2.0 16V turbo ( ma ok. 185KM)lub z cromy turbo, myśle że za 1500-2000 kupisz w niezłym stanie.(kiedyś miałem taką możliwość ale z braku kasy -lipa )
a i pytałem gazownika o instalacje do w/w silnika i powiedział że z mojej (1.6DOHC) zostanie tylko butla i przewody. |
Gangster FSO 125 Polanica | 2004-04-09 22:39:11 To się troche martwie. Chciałem się pobawić z tym motorem i liczyłem że może nie będe musiał inwestować w nowe elementy instalacji gazowej. Jeżeli bawić się w zmiane silnika to zawsze zostaje jeszcze pomysł żeby wstawić 2.8l z forda |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-04-09 22:44:10 niewiem czy forda zmieścisz bez dużej rzeźby, a pozatym fiat/lancia - silniki da sie kręcić chyba do 600KM (w lanci delcie integrale)ale to już wyczyn a tak spoko to do 220-250 a tyle z forda nie wydolisz.
chyba że sie myle... tak czy inaczej ładne masz autko,troche już dużo czarnych jest . |
Gangster FSO 125 Polanica | 2004-04-09 22:55:02 Co zrobić że czarny taki ładny |
czeczun F&F Sympatyk FSO 125p '87 Toruń | 2004-04-09 22:59:56 Bardzo ładny Fiat! Swego czsu widziałem jego zdjęcia w GT =))
PS. na początku maja mój też będzie czarny... dokładnie czarno biały =) |
Cichy_polonez Golf Gliwice | 2004-04-09 23:01:11 Gangster to ty byles w GT na jednej z ostanich stron kiedys? |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-04-09 23:06:35 mar125 tu masz forda v6 fajnego..... 3400ccm i 440 konikow
ale to extrem made by cosworth... zwykle v6 forda to....hmmmmm padaka? no moze nie wszystkie ale wiekszosc, takie 2.8 sie jeszcze broni skutecznie ale np 2.0 v6..dramat...dramat...45 koni z litra pojemnosci lepiej zostac przy silniku r4{ doladowanym } |
mille F&F Sympatyk Honda Accord Aerodec ... Poznań | 2004-04-09 23:07:39 fajne autko, ale w wersji na srebrnych rekinach wygląda 1000 razy lepiej.. |
Twarog F&F Sympatyk Fiat 125p/Opel Omega Kobyłka | 2004-04-09 23:12:37 no ładny ładny fiacik gratuluje!!
Coraz wiecej 125 na forum co mnie bardzo cieszy |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-04-10 01:55:51 co do fordowskich v6 nie zgodze sie. mialem scorpio 2.4 v6 i banglalo to naprawde zajebiscie. moment NAPRAWDE nisko, ciagnal niesamowicie, na gazie bez problemu robilem 200kmh w budzie ktora pusta wazy poltorej tony wiec ludziom bez doswiadczenia w tej kwestii radze sie nie wypowiadac. niestety scorpio umarlo nie z mojej winy ale to juz inna historia, polecam v6 forda, bardzo "tuningowalne" silniki i mozna z nich wykrzesac niezle poklady rezerwy mocy szczegolnie 2,9 24v cosworth'a silnik bajka... |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-10 04:36:50 Od razu poznałem że to z GT - utkwił mi w pamięci.
A felgi - dalej wydaje mi sie ze srbrne i białe to "rekiny" . Jeśli pojąłem już podstawową zasadę działania instalacji LPG to dawkowanie gazu przez reduktor (I-gen.) sterowane jest podciśnieniem z układu dolotowego. Jeśli pojawi się turbo to w dolocie będzie nadciśnienie więc gazu ani kropla się nie pojawi. Żeby podłączyć reduktor I-gen. to trzeba by go wpiąć przed sprężarką, co chyba nie jest najlepszym pomysłem . Tutaj pozostaje tylko wtrysk gazu chyba. Jeśli się myle to mnie poprawcie. Teraz moje pytanie: czy turbo+gaz ma sens? Tzn. czy osiągi będą warte poniesionych kosztów i czy dalej będzie to auto ekonomiczne (bo o to chodzi przy LPG) . Przy spalaniu gazu powstają wyższe temperatury - nie będzie to jakimś problemem przy turbo? Co ze stopniem sprężania - gruba metal uszczelka czy tłoki? Ciekawy temat. Ja chyba jednak utrzymam swoje plany nadal w kierunku podwójnych gaźniczków - pod to chyba łatwiej będzie gaz podłączyć. Chociaż wyregulować równo dwa mixery lub jeszcze lepiej dwa reduktory... |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-04-10 10:03:33 ZoLt4R ... napisalem WIEKSZOSC.... a co do mojego doswiadczenia w kwestii Fordow to moje slowa opieram na trzy letnim doswiadczeniu jako klubowicz Capri.pl. nie mam zadnego forda, ale jezdzilem wszystkim od 1600 r4 do 3000 v6 i powiem ci ze zabawa zaczyna sie od 2300 v6...to juz jakos jedzie ale i tak na 1 i 2 biegu dostaje po dupie na 400m od 41 konnego fiata 127 dopiero na 3 biegu robi nagly odjazd a co do "mozliwosci" upgradeu mniejszych silnikow v6 forda to sie zgodze tyle ze nikt normalny tego nie robi tylko zaklada od razu 3000 v6 lub marzenie kazdego {prawie} fordziarza czyli rover 3.5 v8 albo small blok 5.0.... a silniki ze skorpio?? hmm nie wiem nie jezdzilem.... skoro mowisz ze sa dobre...ok. moje zdanie o WIEKSZOSCI silnikow forda V znasz,,,,
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-04-10 10:11:06 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-04-10 10:16:24 jeden z niewielu fiatow ktory naprawde mi sie podoba... |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-04-10 16:18:07 na temat benzynowych silników forda niewiele moge sie wypowiedzieć , natomiast jeżeli chodzi o diesel'a to co innego...dla mnie kiepski
|
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2004-04-10 17:58:32 z moich wiadomosci waga silnika 2.0 forda powodowala przyspieszone pekanie tandetnej konstrukcji a wy rozmawiacie na temat V6? |