[125] Przeróbka DOHC(LPG) na turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć. Mam FSO 125 z silnikiem 2.0 z Poloneza 2000. Jeźdźi to całkiem nieźle i udało
się zrobić żeby dobrze wyglądało. Niestety silnik nie jest już pierwszej młodości i
przydałby się remont. Przy jego okazji chciałbym troche podkręcić ten motor bo szczerze
mówiąc nie jest to zbyt wysilona jednostka. Możliwości są dwie: zostawić wolnossący, albo
przerobić na turbo. Oczywiście bardziej kusząca jest wersja turbo ze względu na rewelacyjny
wpływ na poprawę momentu obrotowego. Podstawowym paliwem
zasilającym moje auto jest gaz LPG. I tu pojawia się problem. Nie mam żadnego doświadczenia
z silnikami turbo na gaz. Może ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym
temacie. Pozdrawiam fanów 125-ki.

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-09 21:57:06 ]
  
 
Witam
Jaką masz instalacje LPG ? 1 generacji ? Do turbo zakłada się instalacje wtryskowe LPG. Nie znam nikogo kto by miał instalacje pierwszych generacji i turbo, nie wiem nawet czy jest to możliwe technicznie.

Myślę że najlepszym i najtańszym sposobem podniesienia mocy w DOHCu jest założenie 2 gaźników bocznossących (DCOE,DHLA) lub stojących ( IDF,DRLA). Jesteśm wstanie skombinować takie gaźniki.
Tylko trzeba dorobić do nich kolektory ssące. Oczywiście nie będzie to taka moc jak na turbo ale zawsze inne rozwiązanie. Do tego kolektor rurowy ( tylko nie rzeźba z polonezowskiego GSi ).

PS Bardzo ładny Fiat. Zrobiony z gustem. Trochę mi tylko nie pasują przyciemnione tylnie szyby. Ale ogólnie super. Chyba najwięcej fiatów na naszym forum ma kolor czarny .
Jak zrobiłeś poszerzenia ?

pozdrawiam
  
 
Folia troche za ciemna ale trudno. Instalacja gazowa najprostsza z możliwych. Słyszałem że chodzi to na turbinie ale nie wiem jeszcze dokładnie jak to zrobić ale jak się dowiem to spróbuje.