Dobór oleju do skrzyni biegów i mostu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki stosowac olej do skrzynki biegów i mostu>mam Fiaciora.Moze podajcie nazwego jakiegos zachodniego oleju?
  
 
polecam przekładniowe oleje qaker state, bardzo dobre .
  
 
a ja z kolei oleje syntetyczne np. mobila...zapominasz o skrzyni....szczególnie zimą...:lol

Pozdrowionka ze Środy Wlkp.
OLI_F50
F50 Polonez - biały pocisk, kaliber 1,5 l....

[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2002-11-15 21:47:32 ]
  
 
Uwielbiam takie pytania, bo przynajmniej można się zorientować jakie oleje są w sprzedaży na rynku. Ilu jest klubowiczów, tyle olejów. Ja polecam AGIP, a jak co se będę żałował.
  
 
Ja miałem spiraxa 80w90 w moście, teraz mam niestety valvoline o tych samych parametrach. Różnicy w jeździe nie zauwazyłem.
  
 
Czemu niestety Kordek- to też renomowana firma. Mógłbyś napisać tak jak byś zmienił na Hipol- hehe.
Pozdrawiam.

Mach-"Forever Young"
  
 
Ale jednak spirax jest spirax, wydaje mi się, że jest lepsiejszy Jeżdżę na valvoline i jest OK
Więc dobrze można wykasować w mojej poprzedniej wypowiedzis słowo "niestety"
  
 
a ja od "nowości" zalałem Mobil Mobilube i jest oki
  
 
Jak często zmienia się olej w skrzyni i moście?
  
 
Cytat:
Jak często zmienia się olej w skrzyni i moście?



tutaj
  
 
Czy ktos wlewal do skrzyni lub do mostu np 75w/90 zamiast 80w/90
Moze ktos sie podzieli przemysleniami nalania syntetyka do skrzyni i do mostu.

Chodzi mi o to zeby rano szkrzynka luzniej chodzila na zimnym oleju a wiadomo ze olej syntetyczny w niskich temperaturkach jest zadszy od mineralnego, tylko zastanawiam sie nad konsekwencjami.
  
 
kurcze nie pamietam dokładnie , ale do skrzyni wlewałem coś żadszego niż do mostu , a oba Quakera , tylko nie pamietam czy do mostu poszedl 80W90 czy do skrzyni. Jak na to nie patrzeć po wymianie oleju w skrzyni na nowy , nie odczułem żadnej różnicy.

A co do konsekwencji - no cóż oby nie było jak ze starymi silnikami , że może zacząć ciec bo się umyje
  
 
Wycieku niema sie chyba co obawiac no moze jak juz sie saczy, to moze przyspieszyc wyciek. Ale badzmy optymistami
  
 
Ja wlewalem i do skrzyni i do mostu.
Do skrzyni polecam bo wreszcie gdy jest zimno to wszystkie biegi wchodza jednakowo a nie jak kiedys trudno bylo rano wbic jedynke czy dwojke przez pare kilometrow.
Teraz biegi wchodza tak samo na rozgrzanym jak i przy - 20 stopniach.
Natomiast most zaczelo bardzo slychac tez tak ja na rozgrzanym...
w skrzyni tez bardziej slychac lozyska i synchronizatory ale to nie przeszkadza bo i tak lozysko wyciskowe ZAWSZE jest glosniejsze.
Polecam pelny syntetyk jak najrzadszy (pierwsza liczba nizsza) do skrzyni a do mostu zalecany 80wXX tylko ze nie hipol tylko jakis lepszy bo hipol to niestety syf - juz po okolo 5 000 km robi sie z niego smola.
Acha w skrzyni troche gorzej na takim rzadkim oleju pracuja synchronizatory ale ja juz swoje mialem troche zuzyte jak zalewalem.
Jedyny minus to cena takiego oleju - w okolicach 40 zl za litr ale naprawde do skrzyni warto.
  
 
Do skrzyni wlałem syntetyk (TAF-X Casrtola) i po 30kkm zaczął padać synchronizator 4 biegu. Więc się nie zastanawiałem i wlałem spowrotem minerała i teraz się poprawiło. Tak więc do skrzyni lepiej ne wlewaj żadkich olei. Faktem jest to że 1 i 2 na zimnym wchodziły rewelacyjnie ale nierównoważy to remontu skrzynii po zalaniu.
  
 
Cytat:
2002-12-05 00:35:47, Jojo pisze:
Do skrzyni wlałem syntetyk (TAF-X Casrtola) i po 30kkm zaczął padać synchronizator 4 biegu. Więc się nie zastanawiałem i wlałem spowrotem minerała i teraz się poprawiło. Tak więc do skrzyni lepiej ne wlewaj żadkich olei. Faktem jest to że 1 i 2 na zimnym wchodziły rewelacyjnie ale nierównoważy to remontu skrzynii po zalaniu.



tak tylko ja zrobilem na padnietym synchronizatorze juz ok 50 000 i spoko skrzynia ma przebieg ponad 100 000 i nie byla ruszana a ze mna ma ciezkie zycie - mysle ze jezdzac na hipolu juz bylaby do remontu a na tym syntetyku przez poiecdziesiat tysiecy km nie zrobila sie ani odrobine glosniejsza - mysle ze dzieki dobremu smarowaniu.
  
 
Ja kiedys rozmawialem z taka mila pania inzynier z MObil 1 i powiedziala, ze:
Oleje API GL 1, 2, 3, 4 sa ze soba w pelni zamienne w gore tj jesli wymagany jest gl 1 to sox mozna lac 4, poprostu te oleje sa ze soba kompatybilne w gore.
Odmienne sa natomiast GL 5 i moga powodowac rozpuszvczenie sie usczelniaczy i oraz korozje niektorych elementow nie przystosowanych.... ;(
Tak wiec nie wazne czy olej syntetyk czy polsynt tylko jakie ma GL

No chyba ze cos pomylilem.
Ale generalnie to ja tez chyba zmienie sobie na syntetyk w skrzynce , ale najsampierw chyba skrzynke wymienie bo juz jej 220 kkm stuknelo
  
 
We wtorek kupiłem "Auto Świat" i tam jest cały artykuł na temat olejów do sk. biegów. Generalnie wniosek jest jeden- LAĆ SYNTETYK.
Pod wpływem tego artykułu zamierzam spóścic swój Quaker State 80W/90 i zapodać synt. Castrol lub Mobil- 75W/90.
Moja skrzynka ma 30 kkm.
  
 
Temperaturka spadła solidnie rano przy zimnym silniku do zmiany biegu nalezałoby uzyc chyba 1m gwigni (
Moze polecicie z własnej praktyki jakis olej do skrzyni biegów ktury złagodziłby te objawy porannego siłowania sie z drążkiem zmiany biegów - prosze!!
A tak przy okazji ile wchodzi oleju do skrzyni, musze zmienic w silniku i od razu pobawiłbym sie z olejem w skrzyni.
Jaki olej polecicie do silnika do tej pory jezdze na jakims z "orlenu" do gazu ale bardzo gęstnieje na mrozie .

Pozdrawiam.
  
 
Do skrzyni wchodzi 1,5l, do mostu 1,2l. Silnik zalewam Lotosem pełny syntetyk. Dziś na -12C nie było najmniejszych problemów przy odpalaniu W moim przypadku do skrzyni każdy olej jest dobry - to co było poprzednio nie przypominało już oleju
Dzbanek