MotoNews.pl
  

[Zapłon tradycyjny] - cewka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..czy ktoś się może orientuje,czy sa różnice w parametrach cewek zapłonowych w.w firm przeznaczonych do klasycznego ukł. z przerywaczem? nie mogę nigdzie znależć nic na temat Marelli właśnie...
  
 
Nie wiem jak w DF i poloniachale wiem ze w 126p byly róznice
A co potrzebujesz??
Jezeli chodzi o parametry elektryczne (indukcyjność rezystancja ) to poszukam
  
 
jakbyś mógł byłbym niezmiernie wdzięczny! mam powazne obawy ze oryginalna cewka zapł.Marelli ,jaka powinna byc przy moim silniku (1.6 od Tempry) ma wieksza energie iskry niz Zelmot od kanciaka..a moje Marelli kumpel wydał gościowi ,który kupił jego Toyotę, bo leżała w jej bagażniku..
  
 
A nie dasz rady jej odzyskac??
  
 
mozna bez problemu uzywac jednej lub drugiejale marelli byla w pf125 z reguly
  
 
diobra diobra, ale w tym akurat PF jest teraz silnik Tempry, który ma zupełnie inne komory spalania i świece ..oryginalnie była tam cewka z rezystorem..

[ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2002-11-10 17:45:44 ]
  
 
Jeśli chodzi ci o całkiem „klasyczny” (czyli z rozdzielaczem „palczastym” i stykowym przerywaczem) aparat zapłonowy w silniku tempry to zupełnie nie wiem o co ci chodzi . Mi wiadomo tylko o wersji aparatu zapłonowego z rozdzielaczem (czyli z kopułką i palcem rozdzielacza) oraz z modułem zapłonowym tzw. układ zapłonowy z generatorem hallotronowym. Jednak nie jestem pewien czy były tempry z takim układem – w tipo były. Podobny jest do polonezowskiego elektronicznego (modułowego) układu zapłonowego . A szczelinę to ustawia się tu tylko między biegunem wirnika i stojana – nie mylić ze szczeliną pomiędzy stykami przerywacza w klasycznym układzie zapłonowym. Dane cewki do tego modelu:
marka i typ cewki: Magneti Marelli SAE 506 D
rezystancja uzwojenia pierwotnego (w temp. 20 st.): 0,666...0,841 Ω
rezystancja uzwojenia wtórnego (w temp. 20 st.): 2970...3630 Ω

Tempry posiadały raczej układ zapłonowy z modułem Digiplex (te częściej występowały; który Twój engine posiadał – nie wiem ). Dla tego modelu cewka jest inna:
marka i typ cewki: Magneti Marelli BAE 504 D
rezystancja uzwojenia pierwotnego (w temp. 18-28 st.): 0,405...0,495 Ω
rezystancja uzwojenia wtórnego (w temp. 18-28 st.): 4320...5280 Ω

Ave...

PS. ... naskrob co nieco o kwestii upchnięcia tego silnika do fiacika....

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-06 11:13:05 ]
[ powód edycji: omy ]
  
 
..noo cóż w tym akurat wydaniu jest to najzwyklejsze "Delco" czyli posiada i przerywacz i rozdzielacz zaadaptowane z 131 przez włozenie i przykręcenie..A moje pytanie brało sie z tad, że rzeczywiście fabrycznie w tym silniku był zapłon tranzystorowy, którego celowo chciałem uniknąć..skoninąd zrozumiałe jest moje dążenie do zachowania możliwie wysokich parametrów jeśli chodzi o energie iskry gdyż daje to możliwość pracy w szerszych granicach składu wagowego mieszanki..

.. o fiacie napisze coś więcej jak tylko dokręce ostatnie śrubki i zeztroję całość zusammen do kupy..



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-06 11:14:43 ]
[ powód edycji: sklejenie wątków ]
  
 
Coś niecoś znalazłem. Co prawda nie do 131, ale do Uno 0.9 – zapłon klasyczny z przerywaczem. Może będzie Ci to pomocne:
rozdzielacz zapłonu: magneti marelli S 177 AX
cewka zapłonowa: magneti marelli BE 200B (zamiennik: Iskra ATA 1710)
rezystancja uzwojenia pierwotnego (w temp. 20st.): 3...3.3 om (Iskra: 2,6...2,9)
rezystancja uzwojenia wtórnego (w temp. 20st.): 8460..10340 (Iskra: 6750...8250)

mam nadzieję, że choć trochę pomogłem
  
 
a ja mam inne pytanko
Cytat:
A moje pytanie brało sie z tad, że rzeczywiście fabrycznie w tym silniku był zapłon tranzystorowy, którego celowo chciałem uniknąć.


Znaczy rozumiem ze chciałeś ale po co ??
Jedyna sensowną rzeczą jaka mi przychodzi do glowy to ze chcesz uniknąć bo chcesz zalozyć tyrystorowy(kondensatorowy) ale zeby wracac do pierwotnego ? Jezeli nie masz przerywacza od poloneza a masz oryginalny lub nie pasuje to jak chcesz to podeśle Ci artykulik jak zrobić tranzystorowy
Sam go robiłem na projekt i powiem ze jest banalnie prosty a mozesz go podlaczyc do "klasycznego"przerywacza bo z tego co wiem jak zestawisz klasyczny przerywacz i standardowy moduł to po jakims czasie go spalisz
  
 
..nie bynajmniej nie chcę łączyć cewki od "elektronika " z przerywaczem ,poprostu chciałem wiedzieć co tam było fabrycznie ,żeby nie zejść poniżej tych parametrów..
..ale problem się rozwiązał wczoraj wieczorem i zdobyłem śliczną ,czerwoną Hochleistungzundspule Boscha z ceramicznym rezystorkiem ..a zapłonu elektronicznego po prostu nie lubię..
  
 
Odświeżam temat...
Pytanko do speców od elektryki...Od czego lub z jakiej przyczyny zepsuciu ulega cewka zapłonowa przy aparacie elektronicznym LE, SLE, GLE ? W ciągu dwóch miesięcy uszkodziły mi się dwie cewki...I nie mam pojęcia dlaczego? Czy winny może być moduł zapłonowy? Czy też przyczyna tkwi gdzie indziej? Prosze o porady....


[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2003-07-24 09:56:26 ]
  
 
Cytat:
2003-07-24 08:47:11, OLI_F50 pisze:
Odświeżam temat...
Pytanko do speców od elektryki...Od czego lub z jakiej przyczyny zepsuciu ulega cewka zapłonowa przy aparacie elektronicznym LE, SLE, GLE ? W ciągu dwóch miesięcy uszkodziły mi się dwie cewki...I nie mam pojęcia dlaczego? Czy winny może być moduł zapłonowy? Czy też przyczyna tkwi gdzie indziej? Prosze o porady....


[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2003-07-24 09:56:26 ]


Może napiszę co przypuszczam, ale to tylko strzały, więc w jakim stanie ma WN, świece, moduł ? Najprawdopodobniej winna jest jeden z tych elementów. Kolega Mrozek napewno wie dokładnie o co chodzi i wieczorem pewnie napisze coś konkretnego i mnie poprawi jeżeli wypisuję głupoty.
  
 
Sprawdź napięcie dochodzące do cewki (kabel zasilający) , szczególnie na pracującym silniku – za wysokie ładowanie może być przyczyną. Drugim winnym może być moduł, ale najczęściej „majstrują” skorodowane styki i złącza przewodów do-i wychodzących z cewki, przetarty jakiś kabelek itp... Tak poza tym – cewki zapłonowe lubią się trafiać często trefne, można trafić na takie kilka pod rząd zanim zdobędzie się taką, która nigdy o sobie więcej nie przypomni.
  
 
Mam coś takiego z Poloneza (a raczej w Polonezie, na razie) w jednym kawałku.Tzn. cewka jest nasadzona na moduł, niestety nie mogę odszyfrować ze względu na wiek oznaczeń. Chciałem to cudo zaadaptować do mojego DF, a wiem na pewno że jest tam też aparat bezstykowy.
Czy muszę wymienić również przerywacz, w tej chwili mam standardowy od DF. Jezeli tak to mam pytanko i nia besztajcie mnie, nigdy tego nie robiłem:
- Jak się demontuje przerywacz?

Chcę wymienić ten moduł, bo Polonez w którym jest w tej chwili idzie na żyletki, a jeździł mimo padniętego silnika jak wariat.
  
 
To ktoś mi odpowie jak się demontuje przerywacz?
Są dwie śruby pionowo wkręcone do bloku silnika i jedna (chyba 13ka) wkręcana poziomo w nogę przerywacza.
Które odkręcić żeby wyciągnąć całość?
Nikt nie wie? Nie będę dawał zarobić jakiemuś "specowi" za dwie śrubki.
  
 
Cytat:
2004-06-08 12:12:46, vazyl pisze:
To ktoś mi odpowie jak się demontuje przerywacz?
Są dwie śruby pionowo wkręcone do bloku silnika i jedna (chyba 13ka) wkręcana poziomo w nogę przerywacza.
Które odkręcić żeby wyciągnąć całość?
Nikt nie wie? Nie będę dawał zarobić jakiemuś "specowi" za dwie śrubki.



jezeli pod nazwa przerywacz masz na mysli aparat zaplonowy, to odkrecajac te 2 nakretki wymontujesz aparat razem z podstawa
  
 
Cytat:
2004-06-06 16:21:07, vazyl pisze:
Mam coś takiego z Poloneza (a raczej w Polonezie, na razie) w jednym kawałku.Tzn. cewka jest nasadzona na moduł, niestety nie mogę odszyfrować ze względu na wiek oznaczeń. Chciałem to cudo zaadaptować do mojego DF, a wiem na pewno że jest tam też aparat bezstykowy.
Czy muszę wymienić również przerywacz, w tej chwili mam standardowy od DF. Jezeli tak to mam pytanko i nia besztajcie mnie, nigdy tego nie robiłem:
- Jak się demontuje przerywacz?

Chcę wymienić ten moduł, bo Polonez w którym jest w tej chwili idzie na żyletki, a jeździł mimo padniętego silnika jak wariat.



jezeli masz zaplon bezstykowy to nie masz przerywacza. Jelsi chcesz wymienic sama cewke i modul to, o ile dotychczasowe sa sprawne, nie ma to sencu, gdyz inne parametry miala cewka indukcyjna w aparacie od poloneza, inne zas czujnik magnetti marelli. jelsi juz to sens ma przelozenie kompletnego ukladu zaplonowego, ale jesli nie wiesz jak wyciagnac aparat, to tym bardziej mozesz miec problem z prawidlowmym sutawieniem kąta wyprzedzania zaplonu (a w elektronicznym na zarowke nie ustawisz), ja wiec mimo wszytko radzilbym pogadac z jakims mechanikiem ktory dysponuje pewna (fakt, dosc elementarna) wiedza na temat bezstykowych ukl. zaplonowych i lampa stroboskopowa. Szkoda nerwow, sama wymiana aparatu jesli nie ustawisz prawidlowo zaplonu przyniesie wiecej szkody niz pozytku.
  
 
Jakie sa objawy popsutej cewki zaplonowej w DF.
Czy jak sie psuje to raz i koniec ,?
  
 
Tak jak siądzie to tylko raz. Najłatwiej zmienic na próbe od jakiegos innego auta i to tyle. Tylko musisz miec zwykłą albo elektronik (jezeli masz modół).