[126p] większe zawory ssące

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam możliwośc tanio wsadzenia gniazd pod większe zawory ssące ( 80pln) i dlatego wyskakuje z pytaniem gdyż nigdy sie nie zagłębiałem w temat, jakie zawory by podeszły żeby je szło usadzić w mojej głowicy.
dodam że zawór może być dłuższy, grubszy może mieć inny zamek, wszystko mi w tej cenie dorobia by pasował pod głowice 126p.
w robocizne wliczyli wyciśnięcie gniazd zaworowych ssących, przetoczenie otworów pod większe gniazda, wtłoczenie wiekszych gniazd( gniazda dają oni), oraz dotarccie zaworów pod gniazda.
Moim dodatkowym kosztem jest zakup zaworów ssących, tylko właśnie jakie? i jaki jest ich koszt.
  
 
Wielkość zaworów ssących dobiera się przede wszystkim na podstawie prędkość obrotowej, przy której dany silnik ma osiągać moc maksymalną.

Ja w swoim silniku mam zawory od CC700 -> 35mm zamiast seryjnych 32mm, moc max. w okolicach 5700-6000obr
  
 
Średnicy zaworów nie dobiera się "z czapy" a zależnie od innych modyfikacji silnika. Jeśli masz serię, bądź lekko dłubnięty silnik, odpuść sobie powiększanie zaworów. Szkoda pieniędzy.
  
 
Cytat:
2004-04-19 13:54:21, schwepes pisze:
Wielkość zaworów ssących dobiera się przede wszystkim na podstawie prędkość obrotowej, przy której dany silnik ma osiągać moc maksymalną.





mógłbyś nieco zagłębić mnie w temat?
  
 
Są różne wzory pomagające dobrać przybliżoną wielkość zaworu. Średnica zaworu zależy od: pojemności, typu komory spalania i wałka rozrządu oraz obrotów przy których silnik ma osiągać maks. moc.

Mam tabelę w której są polecane wielkość zaworów ale tylko dla silników osiągjących moc. przy 7000-8000obr i dla 650cc jest 36-38,8mm.

Ja nie składałem swojego silnika, natomiast zawór o średnicy 35mm dla 6000obr wydaje się pasować do tej teorii.
  
 
Cytat:
2004-04-19 13:54:21, schwepes pisze:
zamiast seryjnych 32mm,



dlaczego miałes ssące 32 mm? głowica 600? w 650 były 33 mm w kazdym bądź razie ja takie mam w sowojej 650
  
 
Tak, racja.. Silnik mam zrobiony na bazie silnika 600cc (rozwiert), natomiast głowicę kupiłem fabrycznie nową już z 650E..

W mojej starej głowicy miałem zawory 32mm (stąd ta pomyłka), natomiast w 650E już powinny być 33mm, więc zmiana była na 2m większe..
  
 
męczy mnie pytanie co dają większe zawory i gniazda WYDECHOWE, czy miało by to sens czy nie.
Zwory ssące kupiłem z cc700 (35,3mm) po 14 zł szt, i po oblukaniu ich w głowicy widze że spokojnie weszły by jeszcze o 2 mm większe.
Głowice odbieram w przyszłym tygodniu w poniedziałek, więc mam czas przmyśleć sprawe większych zaworów wydechowych jeżeli ma to wogóle sens.
  
 
Ja teraz tez mam głowice z zaworami od cc700 za jeden zawor w sklepie płaciłem 9zł a za powiekszenie gniazd zaworowych dałem 40zł(po znajomosci) teraz zastanawiam sie czy przypadkiem nie zaopatrzyc sie w zawory Paradowskiego.. znalazłem ich przedstawicieli w łodzi ale nie wiem jakie były by koszta tych zaworow... ale z tego co słyszałem zawory te sa ZARABISCIE wytrzymałe no i oczywiscie wieksze ma juz moze ktos takie zawory?? jakie wrazenia z jazdy?? da sie odczuc runice??
  
 
W ofercie paradowscy mają również zawory typu sport do fiata125/poloneza. sorki za OT

stronka:
www.paradowscy.pl
  
 
Zawory wydechowe powinny mieć koło 75-85% wielkości zaworów ssących. Więc pod 35mm ssące idealnie pasują 28mm wydechowe.
  
 
a co myslicie o głowicy Grupy II

ssace 38mm/ wydechowe 33

do tego wałek od heinricha ( górny), pełne wywazenie i odciazenie ukł korb/tłok i koła, gaznik dellorto dhla 40, głowica 5mm planowana, breda chłodnica oleju....no i sylindry i głowica chłodzone ciecza ( konstrukcja OBR )..hmmm?

hmmm?
  
 
ja tez mam zawory ssace od cc700,moc max przy 5100 obr/min z tego co mnie pamiec nie myli,niech prezes mnie ew.poprawi bo on to mierzyl powiem tylko tyle:daje bardzo duzo,to sie naprawde czuje.najwiekszy przyrost mocy jaki odczulem w samochodzie.tylko ze nie na serii silniku
  
 
A w Pandzie 30 fabrycznie dawali zawory 34 mm.
  
 
Cytat:
2004-04-19 22:32:09, ThomasTsT pisze:
Ja teraz tez mam głowice z zaworami od cc700 za jeden zawor w sklepie płaciłem 9zł a za powiekszenie gniazd zaworowych dałem 40zł(po znajomosci) teraz zastanawiam sie czy przypadkiem nie zaopatrzyc sie w zawory Paradowskiego.. znalazłem ich przedstawicieli w łodzi ale nie wiem jakie były by koszta tych zaworow... ale z tego co słyszałem zawory te sa ZARABISCIE wytrzymałe no i oczywiscie wieksze ma juz moze ktos takie zawory?? jakie wrazenia z jazdy?? da sie odczuc runice??

moje ssące z cc700 są własnie firmy paradowskich, wydechowe tż sobie takie kupie bo są taniutkie, Laeyer w swoim 650 tez ma ssące i wydechowe braci paradowskich, zawór jak zawór, po kupiniu grzybek nadaje sie do przepolerowania

Ja np, wolałem dac 14 zł za paradowskiego zawór niż np, 20 za rzemiosło, lub 35 za fabryke
  
 
włąsnie sobie tak czytam i widze że cc700 ma zworki wydechowe mniejsze niż w maluszku czyli ma 27 mm