Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2004-04-20 11:25:58 gumy to koszt do 30pln a sprezyny to koszt 100 -150pln za sztuke i w zasadzie wystarczy wymienic tylko z tylu |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2004-04-20 16:56:34 ja Ci proponuje wymienić sprężyny, a może nawet amorki, ale najpierw sprawdź przed wymianą ... tak jak mówiłem gumy to roziwązanie na chwilę... no i radzę Ci pojechać do jakiegoś dobrego mechaniora żeby Ci sprawdził to tylne zawieszenie bo możesz mieć coś tam nie tak... |
younec Ford Escort Łódź | 2004-04-20 17:37:41 Z tymi sprężynami to jest różnie ! Ja zamówiłem twardsze i dłuższe (pisalem nizej) a i tak jest do DUPY ! Nadal obciera a jak jechaliśmy ostatnio w 5 osób to zachaczałem o wszystko a najbardziej o koleiny !!
W koncu założę gumy albo rozpórki do sprężyny bo mnie to już denerwuje. |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2004-04-20 23:09:48
powiem wam, że bardzo dziwi mnie sytuacja jaką opisujecie: że obciera spodem... ja mam auto naprawdę mocno obniżone i mi nie obciera tak często, a jak miałem seryjne sprężyny to wogle nie tarło nawet jak komplet pasażerów jechał, nawet na sportowych jak jechałem w 3 osoby z pełnym bagażnikiem i boksem na dachu to nie przytarłem, może raz progami na jakiejś hopie większej i przy dużej prędkości, ale poztym było OK ... radzę wam sprawdzić stan tylnych amorków i sprężyn |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2004-04-21 07:30:15
a ze sie tak zapytam do czego u ciebie montuje sie bagaznik dachowy - do tego palaka po srodku?? |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2004-04-21 12:54:58
heh tak do pałąka i do ramki przedniej szyby, oryginalnie ford ma w ofercie bagażnik na "dach" do cabrio, ale kosztuje 1200zl a ja dorobiłem sobie sam taki bagażniczek i sprawdza się znakomicie |
MSlowik Ford Escort POLSKA | 2004-04-26 23:48:45 A ja właśnie jutro mam wymienić sprężyny z tyłu. Gum już probowałem ale to nie jest nic nadzwyczajnego na pusto jest ok ale przy wiekszym obciążeniu i tak siada. Więc zobaczymy co wyjdzie z tych nowych sprężyn. Niby mają być lepsze niż oryginały |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-04-27 08:07:03
No to czekam/y na relację. Ja też chcę zmienić, ale amorki jeszcze są w miarę, a nie chcę 2 razy robić tej samej rzeczy (może poczekam jeszcze i zrobię amorki+sprezyny). Pozdrówka |
ESOX Ford Escort MkV Warszawa | 2004-04-27 15:00:34 tiaaaa mialem ten problem obcierania (potem amorki wiec nawet i bez pasazerow jak szybko przejezdzalem hopki, male wznies te zawadzalem) mienilem amorki na nowe a SPREZYNY:
NIZSZE!!!!!(ALE TAK TWARDE, ZE MIMO IŻ NIZSZE OD TAMTYCH NIC NIE ZAWADZA, DODAM ZE JAK SIADA 3 OSOBY TO ,,MINIMALNIE" SIADA, gdzie w starym...) ale jest jedno ALE JAK JADE NA ROWNYM, AUTOSTRDA - JEST OKI MIODZIO ALE JAK JADE ( I TYLKO SA MALE NIEROWNOSCI) BARDZO TO ODCZUWAM - TYL ZA TWARDY!!! mam wrazenie ze kika malych wzniesien z duza predkoscia (mam wraznie ze je przeskakkuje tyl!!) jak jada + 2 osoby na tyle je oki jak sa bagaże jest oki. ale 90proc. jezdze sam!!! i to ,,bujanie" juz mnie dobija czasem - no coz ale coz za cos (tak nam marg jest jakis sposob np tez jakies poduchy na za twardy tyl??? czy pozostaje obciazyc bagaznik |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-04-27 15:30:30
Chyba masz jakies krotkie sprezyny ,albo jakis STRONG MAN z Ciebie bo moich tak nie szlo - byl potrzebny sciagacz sprezyn. |
MSlowik Ford Escort POLSKA | 2004-04-27 22:07:29 A ja dalej czekam na sprężynki ale zapewniają że jutro wiec napisze jak i co Tymczasem czas na piwko |
chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-04-28 09:03:11
Ja jeszcze spytam się o kolorowe oznaczenia tych sprężyn (odnośnie wątku o twardości sprężyn) Standard ma być zielony? A te inne kolory? Pozdrówka [ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2004-04-28 09:03:40 ] |
Henryk Kraków | 2004-04-28 09:33:19 Witam!
Głównie interesował mnie mój model escorta czyli MKV 5-cio drzwiowy 1.4i 91r i w tym modelu orginalnie powinny być sprężyny z tyłu ze znaczkiem zielonym natomiast z przodu ze znakiem niebiesko-czerwonym.Tak przewidział producent auta.Natomiast niebiesko-różowe( te które były założone u mnie poprzednio z tyłu i były połamane)wg katalogu powinny występować tylko w wersji 3-drzwiowej,a więc sądzę że poprzetni użytkownik mojego auta coś już tam kombinował i pewnie wziął pierwsze lepsze ze schrotu nie zastanawiając się nad tym czy się nadają.Swoją drogą nie bardzo rozumiem czy wersja 3 drzwiowa różni się ciężarem tyłu?skoro producent podaje do niej inną wartość sprężyn.Może lepiej już nie będę drążył dłużej tego tematu bo jeszcze dojdę do jakiś dziwnych wniosków.......... Pozdrwaiam wszystkich serdecznie. |
Henryk Kraków | 2004-04-28 21:26:07 Przepraszam najmocniej....malutkie sprostowanie.Z przodu mają być niebiesko-czerwono-szare a nie jak napisałem poprzednio niebiesko-czerwone.
Własnie wymieniłem dziś amortyzatory również z przodu na Delphi-Krosno olejowe standartowe.Sprężyny zostały orginalne .Autko jest zrobiło się niewyobrażalnie twarde i na hopkach przód nie poddaje się prawie wcale.Muszę się teraz przyzwyczaić.Narazie wrażenia są koszmarne.Miałem do tej pory miękkie auto i problemy z pokonaniem progów zwalniających.Teraz po wymianie wszystkich czterech amortyzatorów na Delphi olejowe ( swoją drogą jestem zaskoczony tak mocnym tłumieniem polskich amorków) autko zrobiło się chyba twardsze od golfa jedynki. [ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2004-04-29 11:10:44 ] |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2004-04-29 14:47:34 no a ja dzis wlasnie zamowilem sprezynki na tyl po 95pln sztuka (chyba ze nie beda pasowaly to po 120pln sztuka)
ponadto znaloazlem sklep z olejowymi KYB'mi po 165pln za sztuke na tyl i po 170 na przod - sprezyny przod 100 za sztuke (amorki na przod z mcpersonem) |
MSlowik Ford Escort POLSKA | 2004-04-29 19:01:34 A ja sie doczekałem na sprężynki. Założyłem oryginały po 128 PLN jakieś Szwedzkiej firmy. Autko poszło troszkę do góry i wydają się jakby twardzsze auto nie siada tam gdzie nie powinno. Teraz tylko amorki i bedzie git.
A ha Z przodu mam sprężyny ze szrotu i strasznie wysoko stoi. Ma ktos jakies pomysły jak je obniżyć. A może to od innego silnika w dieslach chyba są twardzsze. Podpowiedzcie |