Pytanie do "zautomatyzowanych"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Mam w carice automata i w związku z tym mam kilka pytań natury technicznej.
Mianowicie:
1) Słyszałem coś że podobno używanie overdrive zurzywa skrzynie. Czy jest to prawda? Bo przy wysokich prędkościach śmiga się na tym bez porównania lepiej.Czy ma to jakieś minusy?
2) Czy używanie w czasie jazdy (np. spod świateł) skrzyni w położeniu 2 przynosi również jakieś negatywne efekty?
3) Do czego jest bieg L i czym się różni od 2 ?
4)Czy podczas spokojnej jazdy na włączonym ETC występuje zwiększone zurzycie paliwka czy tylko podczas dociskania?
5) Czy w czasie stania na światłach przerzucacie na luz(neutral)?
To narazie tyle .Czekam na opinie za które z góry dziękuję
pozdrawiam...
  
 
Po kolei

1. Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele Sprawa wygląda tak, że w mieście opłaca się wyłączać OverDrive, bo przy 3 biegowej skrzyni masz mniejsze zużycie paliwa, samochód hamuje silnikiem i przy mniejszych prędkościach jeździ max. na 3 biegu. Przy wyłączonym OverDrivie, czy li skrzyni 4-biegowej skrzynia nie hamuje, ale stara się zachować stałą prędkość (uogólniając), a zwiększone zużycie skrzyni występuje, jeżeli jadąc wolno jedziesz na najwyższym, 4 biegu. Zwiększa się też wtedy zużycie paliwa. Zużycie skrzyni z nadbiegiem jest jednak symboliczne i w zasadzie nie ma się czym przejmować.
Krótko - w mieście O/D OFF czyli bez nadbiegu, w trasie z nadbiegiem.

2. Przynosi - dynamiczniej ruszasz, ale lepiej zacząć z L.

3. L - oznacza 1 bieg. Skrzynia jest wtedy odcięta i ma tylko 1 bieg. W tym położeniu ruszasz spod świateł (na przykład, bo wcale nie musisz tego robić) i przy max prędkości dla tego biegu i tej skrzyni (w Camry 70 km/h) przezucasz na 2. Teraz masz odcięcie do 2 biegów, czyli skrzynia ma 2 biegi. JEdziesz do max prędkości na 2 (w Camry 120 km/h) i na D
Odcięcia biegów używasz też przy holowaniu kogoś (2) lub przy hamowaniu silnikiem. W trakcie jazdy możesz przeżucać biegi z D na 2 i L, ale tylko w zakresie max. prędkości na danym biegu.

4. Nie wiem co to ETC

5. Można, ale nie ma takiej potrzeby. JA tego nie robię. Ciśnienia panujące w skrzyni, która jest w ustawieniu D i przy naciśniętym hamulcu nie powodują jej nadmiernego zużycia.


Więcej poczytasz na stronie www.automat.pl w dzile poradnik.
  
 
Cytat:
Krótko - w mieście O/D OFF czyli bez nadbiegu, w trasie z nadbiegiem


Ale właśnie w trasie przy większych prędkościach ten overdrive off sie najbardziej przydaje Skrzynka zachowuje się jak ręczna i trzyma obroty wtedy .Tak od 150km/h, bez tego guziczka to już sobie właśnie na tym nadbiegu niezbyt szybko przyspiesza(mozolnie sie buja od niższych obrotów)
W każdym razie wnoskuję że overdrive'a mogę sobie używa w spokoju ile chcę
Cytat:
Nie wiem co to ETC


ECT power- drugi z guzików na mojej skrzynce.Po jego odpaleniu skrzynia redukuje chyba bardziej przy depnięciu (o 1-2 półbiegi)
oraz dalej ciągnie każdy bieg.
pozdrawiam...
mały error :chodziło mi o ECT a nie ETC co niezwłocznie poddaję edycji


[ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-04-24 02:07:50 ]
  
 
Cytat:
Więcej poczytasz na stronie www.automat.pl w dzile poradnik


Wszystko pięknie.Poczytałem ,wypróbowałem w praktyce
tylko niewiem jaką skrzynie mam i niemogę sie doszukać
ps. na overdrive off to jest wogule inna jazda
  
 
Hm, ja nie widze powodów dlaczego OD mialby zuzywac skrzynie? Wg mnie nie, przeciez to nic innego jak 4 bieg w wersji jak sam nazwa wskazuje "nadbieg", czyli takie przelozenie, gdzie prędkość walu korbowego jest mniejsza niż napędowego, (gdyby taki byl). Innymi slowy pedkosc przrasta szybciej niz obroty silnika. W manualu tez V lub VI biegu moze byc nadbiegiem.

Ja na 2 lub L redukuje zwykle w gorach do hamowania silnikiem lub stromych podjazdow, a na swoiatelach nie wylaczam z D, chyba ze sa dlugie swiatala. Wtedy nie chce mi sie trzymac hamulca.
Ogolnie automat rules.

Stoned - ile Ci pali Carinka na automacie? 1.8 czy 2.0?

Lwiecz, czemu mowisz ze w miescie na OD wiecej pali? Jesli nie obciazasz silnika, tylko delikatnie dotykasz gazu i bez meki silnik chodzi te czemu? Ja w sumie jezdze prawie caly czas z OD, a wylaczam jak ciagne przyczepe z drewnem na zime (jak dzisiaj na przyklad)
  
 
Rysiu - na OD więcej pali, bo na niskich obrotach skrzynia się przełącza na 4 bieg i na najwyższym biegu jedziesz na niziutkich obrotach.
U mnie lepiej się jeździ z OD włączonym
  
 
Cytat:
Stoned - ile Ci pali Carinka na automacie? 1.8 czy 2.0?


2.0 - Pali 13 litrów gazu,po mieście i to przy ciężkiej nodze
pozdrawiam...


[ wiadomość edytowana przez: stoned_crazy dnia 2004-04-25 23:27:36 ]
  
 
Witam, mam tez male pytanie.
1.Czy nie zdarza Wam sie wylaczyc nabiegu w tresie jak potrzebujecie wiecej mocy na wyprzedzenie np.?
2.jak wyglada sprawdzanie stanu oleju w skrzyni?Po jakim czasie jazdy olej mozna uznac za rozgrzany?
3. jak sie mam dostac do jakies "kranika" zeby wymienic olej w camry? - wlew i wylew? pozdrawiam
  
 
Cytat:
.Czy nie zdarza Wam sie wylaczyc nabiegu w tresie jak potrzebujecie wiecej mocy na wyprzedzenie np.?


Mnie się zdarza i to często.Ten Od/off traktuję jako guzik do redukcji z 4 na 3 .Pozatym jak sie rozpędzam na trasie to podciągam go na tej 3 tak do 4500-5000 obrotów i wtedy wrzucam nadbieg.Jeszcze zależy czy mnie się spieszy oczywiście
pozdrawiam...