Farba do malowania blokow silnikowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam


mam take pytanko czym najlepiej pomalowac blok silnika ?? jaka farba jak sie nazywa gdzie ja mona dostac ,a i czy sa jakies kolory takiej farby bo mi chodzi o konkretnie kolor niebieski ,blok ktory chce pomalowac jest zeliwny .

dziekuje za odpowiedzi i dorady

pozdrowienia
  
 
dolaczam do pytania
termostat mozna pomalowac farba zaroodporna w ktora juz sie zaopatrzyłem, a co z blokiem? do jakiej temp. rozgrzewa sie blok?
  
 
Hmmmm moja uwaga na temat żeliwa.
Nie malowałem nigdy w zyciu bloku ale mówie o teraz o garnkach z zeliwa ......
Na wegrzech maja takie misy w których mozna gotowac zupe np na ognisku i to jest zeliwo malowane farbą zwykłą ....
Węgier malował to pistoletem z farba zaroodporną ......
Nie gwarantuje tego co pisze on cos pier.... po ichniemu ......
  
 
Emalia Ftalowa ogolnego stosowania, kryje dobrze-najlepiej malowac pedzlem bo wtedy jest grubsza warstwa farby, kumpel taka malowal sinik z V8 z forda i wszystko sie trzyma bez zarzutu
  
 
a ja sie zastanawiam wlansie .. zostalo mi akrylu z malowania ladny czerwony kolor + utwardzacz i rozpuszczalnik i mysle czy ta farba wytrzyma temp na bloku i np pokrywie walka rozrzadu mowa oczywiscie o silnku seri 128
  
 
to na dole to ja pisalem chrzanu zapomnial sie wylogowac
  
 
Ja u siebie w aucie malowałem blok zwykłą farbą nitro. Natomiast głowice, gażnik itd. sprajem do auluminum. śilnik po roku użytkowania nadal wygląda całkiem nieżle, nic nie odłazi. Tylko najważniejsze jest przed malowaniem wszystko dobrze odtłuścić!!!
Cytat:
a co z blokiem? do jakiej temp. rozgrzewa sie blok?



Do takiej jak ciecz chłodząca- ok. 100stopni.
Efekty tego malowania poniżej:
http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/galeria/artykuly/fiat128_jesion/10.jpg">
  
 
no no ladniutki ten silniczek
  
 
no jesion respect silniczek
  
 
Można malować lakierem metalic w sprayu (firma Faust - dostępne np. w Practikerze). B. ładnie się trzyma i nie odchodzi pod wływem temp. (ja mam pomalowane min. osłone kolektora, korek oleju, korek chłodnicy itp...)
  
 
ładnie, oby sie tak samo ładnie trzymał
  
 
Cytat:
2004-04-24 14:32:27, Jesion128 pisze:
Ja u siebie w aucie malowałem blok zwykłą farbą nitro. Natomiast głowice, gażnik itd. sprajem do auluminum. śilnik po roku użytkowania nadal wygląda całkiem nieżle, nic nie odłazi. Tylko najważniejsze jest przed malowaniem wszystko dobrze odtłuścić!!!
Cytat:
a co z blokiem? do jakiej temp. rozgrzewa sie blok?



Do takiej jak ciecz chłodząca- ok. 100stopni.
Efekty tego malowania poniżej:
http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/galeria/artykuly/fiat128_jesion/10.jpg">



W moim nowym bobku też tak zrobie Wygląda super.
Pozdro & respect
Ps. Chcieć to móc!
  
 
Cytat:
Tylko najważniejsze jest przed malowaniem wszystko dobrze odtłuścić


akurat jestem w trakcie rozbiurki silnika i chcialbym go idealnie wyczyscic. czym to zrobic?
calosc pokryta jest takim "gumowym" syfem, nie chce zejsc nawet pod duzym cisnieniem - zostaje mi szorowanie jakims specyfikiem:)
  
 
Co do malowania bloków to lepiej chyba pomalować na jakiś kolor który informowałby o wyciekach itp.Niektórzy malują wnetrza bloków aby olej szybciej spływał ze ścianek, no ale to już trzeba naprawde wiedzieć czym pomalować i dokładnie wszystko wyczyćić
  
 
mountez kup sobie płyn do mycia silników najlepiej z połączoną szczotką. Koszt około 15zł. Przeszoruj silnik, a później spłucz na myjce ciśnieniowej.
  
 
Mountez ja robiłem to - Ropa.
Polałem silnik i zostawiłem na 20 minut.
Potem troche przedlkiem i znowu ropa.
I sie swieci ładnie .... Ale jezeli zrobie wnetrze to silnik bedzie cały wypolerowany ...
  
 
nie ma lepszego specyfiku niz rozpuszczalnik NITRO, normalnie rozpusci wszystko, w przypadku grubej warstwy najpierw golimy silnik zgrubnie jakims srubokretem lub dlutkiem wykonanym z drewana co by na bloku nie porobic rys (w przypadku aluminiowych) nastepnie pedzlem rozmyc, a na koncu pistoletem pod cisnieniem splukac brudne zacieki i swieci sie jak nowiuskie
jezeli ktos ma dostep do duzych ilosci za maly grosz to mozna pominac faze wstepna i odrazu drzec pistoletem efekt murowany.

Oczywiscie wdychanie oparow szkodzi zdrowiu stosowac w pomieszczeniach wentylowanych lub na swierzym powietrzu

  
 
Hmm a czymnajlepiej aluminium trzec ???
Jakbym chciał cos zmienic i wogóle - nie zebym chciał nielegalnei zmienaic numery silnika bo to przestepstwo ale tak z ciekawosci pytam .
Czy ktos wie jaki były taki koszt - oczywiscie teoretycznie bo mam 55 złotych na przerejestrowanie numerów silnika
  
 
nie to żebym wiedział jak ale najpierw sie stare numery robi nieczytelne poprzez nabicie jakichś cyfr,znaków na te co masz,potem sie to ładnie wyrównuje (np. szlifierką) a potem kamieniem czy czymś podobnym na gładko i masz nowe pole do ...popisu
  
 
Cytat:
2004-04-25 23:57:21, mar125 pisze:
nie to żebym wiedział jak ale najpierw sie stare numery robi nieczytelne poprzez nabicie jakichś cyfr,znaków na te co masz,potem sie to ładnie wyrównuje (np. szlifierką) a potem kamieniem czy czymś podobnym na gładko i masz nowe pole do ...popisu



No nie żebym wiedział czy coś ale równie skuteczne a mniej pracoczłonne jest użycie nietrawionego kwasu....