(126-650) przeskalowanie obrotomierza od DF-fiata 125??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siema mam obrotek od duze fiata,zalozylem i dizla ale wiem ze przeklamuje,tak mi mowia--ale chodzi mi oo to ze slyszalem ze mozna cops wlutowac ale co i gdzie ???moze ktos pomoze,bo chce kontrolowac obroty,dzieki
  
 
ja tez dolanczam sie do pytania ale nawet niewiem jak go podlaczyc tzn + do plusa - do minusa a ten znaczek to gdzie??
  
 
Wymieniasz C2 na 470 nF, tylko koniecznie foliowy tudzież zbliżony o dobrej stabilności termicznej i długoterminowej(wszelkie ceramiczne i ferroelektryczne odpadają z miejsca, bo wskazania od pogody będą zależeć ), następnie przy pomocy generatora, częstościomierza i układu symulującego układ zapłonowy(tzn. cewka zapłonowa ze świecami załączana przez tranzystor sterowany z generatora) przestawiasz tak wskazówkę i potencjometr dostrojczy, żeby przy 3000 i 6000 rpm pokazywał idealnie. Ja tak dwa razy zrobiłem i w obydwu przypadkach uzyskałem bardzo zbliżone wyniki: dokładność w zakresie 2000-7000 rpm +/- 2%, poniżej 3000 zaniża, między 3000 a 6000 zawyża, powyżej 6000 znowu zaniża. Można się oczywiście posłużyć innym obrotomierzem, ale tak jest dokładniej

A jak Cię to przerasta polecam swoje usługi Dla mnie to obecnie góra 20 minut
  
 
Aha, wyprowadzenie "1" podłączyć między cewkę a aparat zapłonowy(ewentualnie moduł).
  
 
1 tzn pod kabel co idzie z cewki do aparatu tak ???
  
 
Tak.
  
 
Odświerzam temat bo mam problem: zrobiłem tak jak pisał Krzemowy, najpierw przeczytałem gdzieś że można zalutować równolegle kondensator 220nF ale obrotomierz mi zaniżał więc postanowiłem wlutować jeden 470nF. no i po podłączeniu chulał dobrze ale gdy chciałem go dostroić, gdy go wziąłem w swoje łapy coś się poyebało bo na wolnych obrotach wskazówka zaczęła wskazywać 2tys obrotów a gdy się wyłączy i włączy zapłon od razu pokazuje na dzień dobry 4 tys w ogóle gdy jest podłączony do masy i do cewki albo plusa to po przekręceniu zapłonu pokazuje 4 tysiaki, nie wiecie co to może być?? HELP