Avensis 2,0 czy 2,0 D4D (kombi)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poradźcie który ma lepszego kopa w okolicy 80-100 km/godz. Nie jeździłem dotąd Toyotą więc ciężko mi jest wybrać po jeździe próbnej. Chcę by bezpiecznie wyprzedzał w okolicy 80-120 km./godz. Skłaniam się na Diesla bo ekonomiczny, ale czy nie będzie wołowaty?

Dzięki za Wasze doświadczenia

m
  
 
Cytat:
2004-05-20 17:33:40, abcd17 pisze:
Chcę by bezpiecznie wyprzedzał w okolicy 80-120 km./godz.


Bezpiecznie to dopiero powyzej 200 koni
  
 
Cytat:
2004-05-20 17:45:49, leon99 pisze:
Bezpiecznie to dopiero powyzej 200 koni


Tak tak

Najlepiej jakbyś miał wykresy momenu obrotowego i mocy w funkcji obrotów i przełożenia skrzyni (całkowite) dla obu silników i jeszcze obwód toczny koła. Wtedy mozna pomóżdżyć.

Ale czy nie lepiej spytać dealera albo zrobic jazdę próbną ze stoperem?
Pozdrawiam
  
 
heh
2.0 benzyna , najlepszy bieg przecież 3-jeczka
  
 
ja bym kupil diesla
  
 
Dieselek świetnie sobie radzi w każdym zakresie obrotów, wiem bo mam, jeździłem 2 litrową benzyną i w przedziale 80-100 nie ma różnicy, najlepiej jednak jak obejrzysz sobie krzywą momentu i dokładnie wczytasz się w dane techniczne.


[ wiadomość edytowana przez: KJ dnia 2004-05-20 20:07:26 ]
  
 
wyprzedzać w granicach 120,niezłe plany,
szykuje się ostra jazda(haha),
domyślam się,że będziesz pokonywał spore odległości,bo do miasta z taką prędkością nie wiedziesz,
jeżdziłem tylko dwulitrowym dieslem i naprawdę spisywał się nieżle,nawet bardzo dobrze,jazda na każdym biegu daje ogromną frajdę.Brałbym D4D(koszty paliwa jednak sporo niższe-to dodatkowy atut).
  
 
Diesel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Ja bym brał Diesel. Prędkość 120 to jakieś dalekie trasy. Koszty paliwa szybko się zwrócą.


Ale tak zapytam trochę, jeśli prędkość 120 to tylko autostrada, a tam nie ma problemu, zawsze jest bezpiecznie bo zawsze są co najmniej 2 pasy, i nie ma pojazdów w przeciwnym kierunku

Żartowałem oczywiście, bo żadnych prędkości nikt w Polsce nie przestrzega
  
 
Nie wiem jak z nowymi dizlami ale chyba musza byc wolowate
1. mniejszy zakres uzyteczny obrotow silnika na kazdym biegu
np. benzyna 2000-7000 a dizel ? moze 2000-5000.
2. z mojego doswiadczenia drogowego to dizli wogole nie zauwazam na trasie: nawet HDI ma kiepskie przyspieszenie - tylko benzyna usiluje powalczyc...
3. oczywiscie jesli lubisz ostro jezdzic to zapomnij o gazie - to dobre do taksowek.

dizel=znacznie wyzsze koszty obslugi i ew. napraw. paliwo tanie ale... czesta wymiana oleju, akumulatora etc.
  
 
Cytat:
2004-05-20 20:04:50, KJ pisze:
jeździłem 2 litrową benzyną i w przedziale 80-100 nie ma różnicy,



zgadzam sie 80-100 moze roznicy nie ma - ale pytanie bylo o 120 a to juz roznica, wtedy liczba konikow zaczyna miec znaczenie (opor powietrza rosssnie)
  
 
a ja powiem tyle po co diesel?? Tylko i wyłącznie benzyna
3. bieg od 70km/h do 165km/h wiec po co jezdzixc na innym biegu do wyprzedzania nic wiecej nie potrzeba
  
 
Cytat:
2004-05-21 08:32:04, CarinaGTI pisze:
a ja powiem tyle po co diesel?? Tylko i wyłącznie benzyna
3. bieg od 70km/h do 165km/h wiec po co jezdzixc na innym biegu do wyprzedzania nic wiecej nie potrzeba



Jak zwykle myslisz tylko o sobie
Nie kazdy ma GTi
  
 
Cytat:
2004-05-21 08:33:58, Deeno pisze:
Cytat:
2004-05-21 08:32:04, CarinaGTI pisze:
a ja powiem tyle po co diesel?? Tylko i wyłącznie benzyna
3. bieg od 70km/h do 165km/h wiec po co jezdzixc na innym biegu do wyprzedzania nic wiecej nie potrzeba



Jak zwykle myslisz tylko o sobie
Nie kazdy ma GTi


hehe spoxik
nawet w zwykłym 2.0 3SFE w zupełności jest git lub z zupelnie innej beczki 1.8VVTi (nie mówie juz o 2.0 bo to juz śmiga ) w zupełności
  
 
Cytat:
2004-05-21 08:32:04, CarinaGTI pisze:
a ja powiem tyle po co diesel?? Tylko i wyłącznie benzyna
3. bieg od 70km/h do 165km/h wiec po co jezdzixc na innym biegu do wyprzedzania nic wiecej nie potrzeba



Ho, ho, ho... ależ waść się rozbujał. Cywilna 2.0 kręci się na 3-ce do 140 i odcięcie
Ale i tak wybrałbym benzynę Kopciuchy miękną pod obciążeniem i czują górkę zanim jeszcze ją zobaczą
Pozdro.
  
 
nie piszesz, a może nie doczytałem, czy chodzi ci o klasycznego diesela z Ave I, czy D4D obecnego w Ave I oraz II. Jeżeli masz możłiwość (i fundusze) bez dwóch zdań wybrałbym D4D. Jeżeli chodzi o zakres 0-140 km/h muszę się przyznać do porażki z takim właśnie autkiem. Odcinek testowy: Puławska, tor wyścigów konnych. Ciągnęlibyśmy dalej ale złapały nas "kapeluszniki"

nie wiem, jak D4D znosi wyższe przedziały prędkości, ale na pewno jest o niebo bardziej elastyczny od benzyny.

co do ekonomiki byłbym ostrożniejszy na twoim miejscu. w coraz większej ilości krajów dawnej 15-ki ceny ON zrównały się z Pb, a różnica w kosztach zakupu i eksploatacji są dosyć znaczne.

kiedyś, kiedy ujeżdżałem jeszcze corollkę z 89 roku (jakieś 6-7 lat temu) z silnikiem 1.8 D podczas ruszania na światłach poniosłem sromotną klęskę ściagając się z... ciężarówką Iveco na turbodoładowaniu. tak się wtedy wkurzyłem na diesele, ze poprzysięgłem sobie, że będzie to mój ostatni. dwa tygodnie później jeździłem już benzynową... alfą. jak bardzo się myliłem...

zmierzam do tego, że w obecnej chwili bardzo poważnie bym się zastanowił przy zakupie nowego modelu - oczywiście jako diesel wchodziłby w rachubę jedynie turbodoładowany


[ wiadomość edytowana przez: nygus dnia 2004-05-21 10:00:08 ]
  
 
Dzięki za wszystkie opinie.
prowadziłem na razie tylko benzyniaka i powiem szczerze myślałem że będzie większa różnica (jeżdżę dziś Vectrą 1,6 100KM sedanem, na 9. Może to efekt nowego samochodu? Krótkiej jazdy próbnej? W poniedziałek wsiadam do D4D więc porównam. Poluję na nowy wóz, więc w D4D to chyba 116 KM. Raczej jeździć będę w kraju, więc cena paliwa ma znaczenie.

m
  
 
Cytat:
2004-05-21 05:28:56, leon99 pisze:
Cytat:
2004-05-20 20:04:50, KJ pisze:
jeździłem 2 litrową benzyną i w przedziale 80-100 nie ma różnicy,



zgadzam sie 80-100 moze roznicy nie ma - ale pytanie bylo o 120 a to juz roznica, wtedy liczba konikow zaczyna miec znaczenie (opor powietrza rosssnie)



liczba koni ma znaczenie gdy chcesz jechać np. z przyczepą za przyspieszenia odpowiada moment obrotowy a ten w nowoczesnych dieslach jak wiemy jest duży w każdym zakresie obrotów.
  
 
Sprostujmy.
1.Zwykłe 3S-FE ,czyli 2.0 133KM jedzie na trójce równe 150km/h poczym odcięcie.Czyli od 50km/h do 150km/h
2.Najlepszy kop o jaki chodzi koledze to ma właśnie 2.0 benzyna przy prędkości 100km/h jak jest 3 bieg to są obroty w których jest ten samochód pociskiem do około 150km/h.
3.Spójrz w mój podpis i zobacz ile spala 2.0,to jest jazda 60/40-70/30, jak chodzi o trasa/miasto.
4.Przejdzmy do faktów,że 2.0 benzyna niejest nieelastyczna,bo jest,a mówią o tym dane z testu z gazety Auto International z 95roku. Od 60-100km/h na 4 biegu przyśpiesza w 9sek,a od 80-120km/h na 5 biegu to 13,3 sek(ja tego niemierzyłem).Popatrzmy na to od tej strony,że są to długie biegi,bo na 4 dociągamy do 190km/h.Czasy Diesla niestety niewiem dokładnie jakie są.
5.Cena zakupu benzyny niższa i za różnice kupisz se fajne 17" i jeszcze pare bajerów umilających jazde,zależy co dla kogo.
6.Niebęde się chwalił,ale jak jesteśmy w temacie,to powiem,że na 400metrów niedaje mi rady Ibiza TDI 130KM- to jest przecież przyśpieszenie!!
Mam też Diesla TDI 90KM i jak się musze biegami nacheblować żeby do stówki dojść,to aż jest nieraz nieprzyjemne i długo trwa.To takie moje skromne zdanie w temacie.I jeszcze to ,że podobno D4D słabo się chipują
  
 
Niestety to nie jest takie proste.
Za przyspieszenie przy niskich predkosciach odpowiada glownie moment ALE opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci samochodu. I wtedy moc zaczyna odgrywac wieksza role.
Paliwo dizlowskie spala sie powoli wiec nie da sie zrobic naprawde szybkoobrotowego dizla.
Dowod - nikt nie jezdzi dieslem na rajdach. dlaczego? przeciez dizel ma wiekszy moment obrotowy niz benzyniak....ale niestety jest wolowaty i bardzo ciezki.