Avensis 2,0 czy 2,0 D4D (kombi) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To może jakieś głosowanie albo ankieta. DIESEL czy BENZYNA.
  
 
Leon99 napisał o wyższych kosztach eksploatacji diesla. No właśnie, czy ktoś próbował to podsumować? Ile rocznie płaci się za eksploatację (przeglądy, olej, akumulator itp.) w 2,0 D4D a ile w 2,0 16V? Rocznie przejeżdżam jakieś 50 tys. km więc przynajmniej raz odwiedzę servis.

maciek
  
 
Cytat:
2004-05-22 05:09:12, leon99 pisze:
Dowod - nikt nie jezdzi dieslem na rajdach. dlaczego? przeciez dizel ma wiekszy moment obrotowy niz benzyniak....ale niestety jest wolowaty i bardzo ciezki.



a Skoda Fabia WRC?
  
 

Wybór jest trudny i zależy w znacznym stopniu od tego ile masz kasy. Zakłądam że wybierasz pomiędzy fabrycznie nowymi autami.

Najlepiej IMHO wybrać diesla i od razu zamówić do niego chipa podnoszącego moc ze 116 KM do 140 KM, a najlepiej do 150 KM. Chipy są dostępne w ASO Toyoty i pochodzą z katalogu TTE - firmowego tunera Toyoty z Niemiec.

Chip kosztuje do 5.000 zł i oprócz podniesienia mocy do poziomu silnika benzynowego, podnosi i tak wysoki moment.

Aha, jeśli wpadniesz na głupi pomysł żeby zrobić z auta kuchenkę gazową, to benzynkę łatwo zagazujesz, ale instalacja na płynny gaz z wtryskiem do nowego silnika kosztuje w Toyocie 6-7 tysięcy zł.
  
 
Cytat:
2004-05-24 15:08:03, Jackal pisze:

Wybór jest trudny i zależy w znacznym stopniu od tego ile masz kasy. Zakłądam że wybierasz pomiędzy fabrycznie nowymi autami.

Najlepiej IMHO wybrać diesla i od razu zamówić do niego chipa podnoszącego moc ze 116 KM do 140 KM, a najlepiej do 150 KM. Chipy są dostępne w ASO Toyoty i pochodzą z katalogu TTE - firmowego tunera Toyoty z Niemiec.

Chip kosztuje do 5.000 zł i oprócz podniesienia mocy do poziomu silnika benzynowego, podnosi i tak wysoki moment.

Aha, jeśli wpadniesz na głupi pomysł żeby zrobić z auta kuchenkę gazową, to benzynkę łatwo zagazujesz, ale instalacja na płynny gaz z wtryskiem do nowego silnika kosztuje w Toyocie 6-7 tysięcy zł.



Wieżcie mi te 116KM w zupełności wystarczy, sam zastnawiałem się nad taki rozwiązaniem ale myśle, że kase lepiej wydać na coś innego. A wybór dla mnie wcale nie był trudny tylko DIESEL, niestety jeśli ktoś chce jeździć taniej to przeżyje poranny klekot po odpaleniu auta. Przy dużych przebiegach można zaoszczędzić połowe pieniędzy wydawanych na paliwo.
Rachunek jest prosty wystarczą dane katalogowe i ceny paliw, łatwo to można przeliczyć.
  
 
Cytat:
2004-05-24 17:02:26, KJ pisze:
Wieżcie mi te 116KM w zupełności wystarczy, sam zastnawiałem się nad taki rozwiązaniem ale myśle, że kase lepiej wydać na coś innego. A wybór dla mnie wcale nie był trudny tylko DIESEL, niestety jeśli ktoś chce jeździć taniej to przeżyje poranny klekot po odpaleniu auta. Przy dużych przebiegach można zaoszczędzić połowe pieniędzy wydawanych na paliwo.



Olej napędowy jest niewiele tańszy od etyliny 95, więc ta oszczędność diesli bazuje głównie na niższym spalaniu. Niestety, trzeba naprawdę dużo jeździć żeby diesel się zwrócił.

Kej-Dżej
ile kilosów rocznie przejeżdżasz???
  
 
Cytat:
Kej-Dżej
ile kilosów rocznie przejeżdżasz???


2003 był przełomowy zrobiłem 65.000, ale nigdy nie zszedłem poniżej 40.000.
  
 
w skrócie uzupełnie swoj ą wcześniejszą wypowiedź 2.0 D4D plus chipek tak, jesli nie to tylko 2.0 benzin, ale zawsze benzyna to benzyna
  
 
Chip... pytanie czy nie naruszy to gwarancji (znajomy zakupił najmocniejszą SuperB i czeka z chipem do końca gwarancji - wtedy to będzie miał chyba samolot)? Na ile chip zwiększa spalanie? Jakieś inne ewentualne minusy?

Jutro rano mam jazdę próbną na D4D. Już się nie mogę doczekać

m
  
 
Ja ujeżdżam Corollę D4D tyle że nie kombi i jestem bradzo zadowolona z autka..... Może ujmę tak od 1,6 w benzynie na 400 m dostała max długość......

Co do chipa to jeśli założysz TTE to nie trcisz gwrancji - tyle że jak ię ostatnio pytłam to powiedzieli że zostały wycofne i nie wiedzą dlaczego.....
  
 
Cytat:
2004-05-24 21:36:21, abcd17 pisze:
Chip... pytanie czy nie naruszy to gwarancji (znajomy zakupił najmocniejszą SuperB i czeka z chipem do końca gwarancji - wtedy to będzie miał chyba samolot)? Na ile chip zwiększa spalanie? Jakieś inne ewentualne minusy?



Bo do Skody zakładają chipa poza ASO, a ten chip TTE do Toyot to fabryczny tuning, na który Toyota daje gwarancję i niczego nie tracisz.

Czy spalanie większe? W dieslu się tym matrwisz?
  
 
Ok, będzie więc D4D. Różnica znaczna.
Z chipem jest problem, na razie jest testowany bo rozwalał silniki w 2,0 D4D. Podnosi do 150 KM, cena podobno max 6 tys. I faktycznie nie ma wpływu na gwarancję.
Autko raz mo zgasło na skrzyżowaniu, przesiadłem się z benzyny i nie wiedziałem że trzeba bardziej podkręcić na starcie.
Dziwne wrażenie z zachowaniem silnika na dwójce niskich obrotach, zanim zacznie pracować turbina. Jakby spał i dopiero w pewnym momencie się budził. Może trzeba go bardziej podkręcić na jedynce.
Jechałem liftbackiem - czy wagon jest znacznie cięższy? To chuyba ok. 100 kg - czy zauważalnie wpływa na kopa?

m
  
 
Cytat:
Autko raz mi zgasło na skrzyżowaniu, przesiadłem się z benzyny i nie wiedziałem że trzeba bardziej podkręcić na starcie.


Jak to? Dałbym głowe że powinno byc odwrotnie.

Swoją drogą fazowe są te nowe (i nie tylko ) diesle przy ruszaniu spod świateł. W pierwszym momencie czarna chumura jak nie wiem... Zaobserowane chociażby w C5 i Focusie. Prawdę mówiąc trochę mnie to zdziwiło. Myślałem, że już sobie z tym poradzili. Ale jednak niskie obroty + sporo paliwa + brak doładowania (bo właśnie niskie obroty) = chmura.

Gratulacje. Dobry wybór
  
 
Ładnie też weszła w zakręt L na dużej prędkości. Aż dziewczyna z salonu krzyknęła, że zapracowały jakieś tam systemy stabilizujące tor jazdy.

Ciekaw jestem jak zachowuje się na śliskim i piaszczystym podłożu. Wczoraj za Wałbrzycha w mojej Vectrze mocno mnie zabujało na boki jak wracałem po wyprzedzaniu na prawy pas. Wrażenie piorunujące, jakby mi obie przednie opony siadły Trochę mi dało po nerwach... Zastanawiam się, jakby się zachowała Avensis w takich warunkach?

m
  
 
Cytat:
2004-05-26 22:48:01, abcd17 pisze:
Ok, będzie więc D4D. Różnica znaczna.
Z chipem jest problem, na razie jest testowany bo rozwalał silniki w 2,0 D4D. Podnosi do 150 KM, cena podobno max 6 tys. I faktycznie nie ma wpływu na gwarancję.
Autko raz mo zgasło na skrzyżowaniu, przesiadłem się z benzyny i nie wiedziałem że trzeba bardziej podkręcić na starcie.
Dziwne wrażenie z zachowaniem silnika na dwójce niskich obrotach, zanim zacznie pracować turbina. Jakby spał i dopiero w pewnym momencie się budził. Może trzeba go bardziej podkręcić na jedynce.
Jechałem liftbackiem - czy wagon jest znacznie cięższy? To chuyba ok. 100 kg - czy zauważalnie wpływa na kopa?

m


Ciesze sie, że dokonałeś wyboru dodam, że najlepszego jeśli chodzi o ta chwilową ospałość na 2 biegu to hmm...nie zauważyłem u mnie tego nie ma, jesli chodzi o przyspieszenie to ja jeździłem tylko WAGONem wię nie wiem czy są jakieś różnice z katalogu wynika, że to tylko 2 setne sekundy...ale to juz pewnie sprawdziłeś.
  
 
Cytat:
2004-05-24 17:54:08, KJ pisze:
2003 był przełomowy zrobiłem 65.000, ale nigdy nie zszedłem poniżej 40.000.



Z tego co mi facet powiedział w salonie, że Diesel opłaca się zdecydowanie powyżej 60 tys. km rocznie. Trzeba uwzględnić częstsze i droższe przeglądy. Ceny ropy dochodzą do cen benzyny (chociaż nadal są niższe), ale spalanie w nowych Dieslach jest dużo niższe.
  
 
Mam trochę ciekawych danych. Dostałem z salonu porównanie kosztów eksploatacji 2,0 D4 i 2,0 D4D w okresie przejechania 120 tys. km. (9 przeglądów).

Dla benzyniaka koszty przeglądów wychodzą 9.100 zł, benzyna 38.400 zł, razem ok. 47.500 zł.

Dla diesla koszty przeglądów to 11.000 zł, paliwo 23.000 zł, razem 34.000 zł.

Różnica = 13.500 zł.

Diesel jest droższy od benzyny w zakupie o ok. 4.000 zł.

Jak ktoś chce dokładne rozbicie kosztów proszę o sygnał na priva.

Pozdr. m.
  
 
Jeszcze jedno pytanie.
Tym razem do tych co kupowali nową Toyotę w salonie.

Które salony są skłonne dorzucić najwięcej gadżetów w promocji do auta?

Ja w jednym usłyszałem że dorzucą alarm (ok. 1300 zł z montażem) i gumowe dywaniki, w innym tylko połowę kosztów alarmu lub listwy+dywaniki+siatkę do bagażnika.

To w sumie niezależne od modelu - polećcie jakiś salon, który daje w prezencie najwięcej

Dzięki,
m
  
 
Cytat:
2004-06-05 12:46:40, abcd17 pisze:
Jeszcze jedno pytanie.
Tym razem do tych co kupowali nową Toyotę w salonie.

Które salony są skłonne dorzucić najwięcej gadżetów w promocji do auta?



Auto Podlasie Siedlce
  
 
Cytat:
2004-06-05 12:46:40, abcd17 pisze:
Jeszcze jedno pytanie.
Tym razem do tych co kupowali nową Toyotę w salonie.
Które salony są skłonne dorzucić najwięcej gadżetów w promocji do auta?


Odsyłam do wczorajszego posta Erneta - trochę powalczyliśmy w AMX Rzgów, jak poprosisz - Ernet wyjawi Ci konkrety na privie
Pozdrawiam,