Jaki gaz do cariny e kombi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem wiem... niby temat przewija sie dosyc czesto, ale siedze od kilku godzin pregladajac archiwum forum toyotowego i lpg-owego i w zasadzie nie moge wyciagnac z tych opinii zadnego konkretnego wniosku. i glupieje coraz bardziej

a wiec samochod to toyotka carina e kombi 1.6.
maly silniczek jak na ten samochod, wiec przy instalacji gazu przydaloby sie zaopatrzyc w taki, ktory nie zabierze tych "resztek" mocy
czy wystarczy II z kompem, czy trzeba by sie pakowac jednak w IV?
jakie to sa ceny - i jakie instalacje polecacie? do tych II jeszcze wybiera sie jakies sterowanie tez roznych firm, tak?
zupelnie sie w tym nie orientuje,a te wszystkie nazwy nic mi nie mowia.

zdaje sie na Wasza pomoc

ps. i moze od razu polecicie jakis warsztat (trojmiasto i okolice) gdzie to zaloza profesjonalnie (i najlepiej nie za drogo).

ja znalazlem ARGAZ i jeszcze ELPIGAZ tez ma oddzial w gdansku chyba.
  
 
wiesz to zależy jak masz kasę to wtedy na pewno IV generacji jak brak to II też można jeździć
Ja osobiscie mam drugą firmy LOVATO i czasami załuje że nie wydałem 2000 wiecej na IV generacji
  
 
Cytat:
2004-05-21 23:43:25, little-turpe pisze:
wiem wiem... niby temat przewija sie dosyc czesto, ale siedze od kilku godzin pregladajac archiwum forum toyotowego i lpg-owego i w zasadzie nie moge wyciagnac z tych opinii zadnego konkretnego wniosku. i glupieje coraz bardziej



Normalny objaw. Poczytaj forum LPG na motonews to jescze bardziej zglupiejesz.

niewiele jest obiektywnych opinii bo "lobby gazowe" i "lobby benzynowe" sciemniaja az milo.
  
 
Cytat:
Ja osobiscie mam drugą firmy LOVATO i czasami załuje że nie wydałem 2000 wiecej na IV generacji


Ja też Ale prawda jest taka ,że nadal nie jestem do końca pewien czy założenie IV generacji dało by więcej niż naprawde z głową założona II . Zato napewno jest się zadowolonym z pracy silnika bo pracuje tak samo jak na benzynce a na II niestety bywa kapryśny.Silnik dostaje też więcej powietrza i stąd zdrowsza praca.
Ja mam ciągle wrażenie ,że mam za bardzo zdławiony dolot(po wymianie filtra jest troche lepiej)
Podsumowując w/g mnie jak niechcesz sie irytować potem(zwłaszcza przy 1.6) to pakuj IV Takie moje zdanie.
pozdrawiam...
  
 
Nie bede ukrywal, ze czytam temat z zainteresowaniem, gdyz sam klika dni temu nabylem Carinke, tyle, ze z 2.0 i rowniez mysle o isntalacji gazu.

Jedna rzecz, ktora mnie troszke zmartwila podczas rozmowy z pewnym mechanikiem (pytanie czy wierzyc czy nie ...)

A mianowowicie o ile braku roznicy w osigach przy benzyna lub gaz dla IV nie mial zadnych watpliwosci o tyle w przypadku ekonomicznosci poddal ciekawa uwage. Owszem ponoc spalanie samego gazu jest takie same jak benzyny (niektorzy mowia, ze nawet mniejsze) o tyle pytanie, ktore jeszcze zadal to ile przy okazji spalane jest benzyny ?! Wszystko zalezy kto ile jezdzi i gdzie (jak dlugie trasy, czy pare km, czy paredziesiat-set podczas jednego odcinka). O ile w przypadku II mozna dokladnie ustawic (najlepiej komputerkiem) kiedy mam byc podawany gaz (bo chyba wszyscy sie zgodza, ze lepiej zapalac na benzynie + pare "obrotow" silnika zanim osiagnie odpowiednie parametry dla gazu) o tyle w przypadku IV ten parametr niestety trzeba ustawic "pozniej" (jest b. wymagajacy, tzn. temp. itd). W skrajnych wypadkach, gdy ktos jezdzi na malych odcinkach, np. niekoniecznie gdy jest "cieplo" to moze okazac sie, ze tej benzynki tez "troche" idzie w przypadku IV generacji. Wiem, ze mozna tylko na gazie i od razu itd. ale ..... to chyba tak do konca nikt nie poleca ?

Poza tym trzeba sobie uzmyslowic, ze koszt IV to prawie 2 x II, a koszty pozniejsze zwiazane z przegladami / materialami chyba tez nie sa takie same dla IV i II ?

Nie wiem sam co jeszcze wybiore ... ale tak jezdzac Carinka Perzana stwierdzam, ze jego gaz II z komputerkiem sprawuje sie bardzo dobrze i wcale nie jest mulowaty, co wiecej zastaraszajaco duzo wiecej nie pali .... A poza tym to jak stane na 400m to zawsze moge przelaczyc tylko na benzyne ....

Przynajmniej takie jest moje zdanie .... ja chyba pakuje sie w II z komputerkiem
  
 
Cytat:
poza tym to jak stane na 400m to zawsze moge przelaczyc tylko na benzyne ....


.....i odkręcić mixer
  
 
dokładnie mixer to jest badziew
  
 
no dobra... a jesli juz przyjmiemy, ze wersja instalacji jest wybrana (IV) to teraz pozostaje wybor marki.
prins VSI odpada ze wzgledu na cene - tyle juz nie dam rady wyciagnac od ludzi
w argazie chca zalozyc DREAM XXI za 4200pln.
warto ta? i czy to dobra cena za nia?
  
 
Hejka.
Radziłbym II generacji, gdyż nie trzeba wydawać zbędnych pieniędzy. Ja założyłem w Sopocie i przejechałem już 15 kkm i prawie mi się inwestycja zwróciła. Żadnych problemów z instalacją, pali ok. 11 litrów jak do pracy jadę obwodnicą i nie wierz w opowieści, że spalanie będzie takie same jak benzyny. Mając świadomość, że jedziesz na gazie, którego cena wynosi ok. 1,75 zł jeździsz bardziej dynamicznie. Oczywiście znam przypadki, że samochód pali zbliżoną liość gazu do beznyny ale ci ludzie powinni jeździć po lesie i w miejscach gdzie nie ma innych użytkowników dróg, gdyż ich sposób prowadzenia pojazdu jest żenujący.

pozdrawiam
rogru.
  
 
Witam!
Mam w ostatnich dniach podobny problem Toyota Carina E 1,6 1996/97. Po tygodniu dosyć dobrze poznałem temat i zdecydowanie potrafie troche podpowiedzieć i albo jeszcze bardziej zamieszać w głowie . Na instalację raczej się zdecydowałem - IV gen. Ale tu właśnie zaczynają sie schody. Jak instalujemy II gen. to mówimy "montuj szefie najlepszą żeby tylko dobrze chodziła "; przy IV zaczyna się oszczędzać. I jak tu znaleźć złoty środek, a raczej złoty system wtrysku sekwencyjnego skoro każda firma pisze że jej jest najlepszy.


Na początku napaliłem sie na OMVL DREAM XXI bo mają dobrą ścieme (reklame) - otwarcie mówią, że to instalka za rozsądne kwotę i tu chciałem odpowiedzieć na pytanko:

"w argazie chca zalozyc DREAM XXI za 4200pln.
warto ta? i czy to dobra cena za nia?",

mianowicie niewarto bo mi proponują tą instalkę za 3800 (promocja) i warsztat sprawia wrażenie kompetentnego - prawdopodobnie tam bede zakładał.
I tu bedzie długi wywód na teamt Dream XXI
-powyższy warsztat odradza mi instalacje OMVL XXI Dream (a ja troche sie na nią nastawiłem) i polecają np. zavoli, bo "listwa wtryskiwaczy omvl'a moze byc troche za wolna w działaniu i silnik moze miec nie rowną prace na biegu jalowym".
-inny znowu twierdzi, że "to nie listwa jest za wolna, tylko centrala sterująca. OMVL jest wystarczający do aut z euro2, czyli z jedną sondą lambda, prawdobodobnie toyota 1996 r. jest w euro2 i wystarczy OMVL ".
-własciciel hondy civic z omvl-em napisał na forum "czas wtrysku gazu w mojej Hondzie oscyluje w granicach 2,5ms. Z tego co się dowiedziałem Dream XXI nie skalibruje się automatycznie gdy czas wtrysku benzyny jest mniejszy niż 3ms". "Zmiana dysz wtrysku gazu z 2,5mm na 2mm poprawiła sytuację", ale nadal nie jest on w pełni zadowolony "Mianowicie cały czas autem szarpie, gdy obroty spadną do około 2000 nawet po lekkim dodaniu gazu".
Jak wiadomo (teraz obrażą się na mnie właściciele niejapońskich samochodów, i zmieszają z błotem, ale wkońcu to forum i każdy może wyrazić swoją opinię ) japończycy są liderami przemyslu motoryzacyjnego wyższej półki. Produkują najlepsze silniki (precyzja, materiały), i chyba nie każdy potrafi za nimi nadążyć, a rynek instalacji gazowych zdominowali Włosi - a oni za to potrafią wypuszczać na rynek ładnie ubraną tandetę (np. Fiat . Wiem coś o tym bo mam.

Podsumowując, z DREAM-em XXI nie bede chybał kusił losu. Jest jeszcze Autotronic Mistral, ale tego też mi nie polecali nie podając przyczyny, po prostu nie i juz .
Pozostaje więc Zavoli za 4000 zł (cena zachęcająca, instalka polecana przez w/w firmę z którą prowadze korespondencję) lub BRC Sequent z wtryskiwaczami japonskimi KEICHIN (te same ktore stosuje PRINS holenderski), ponieważ oryginalne wtryskiwacze BRC są zawodne, wydatek 4800 zł.

Firma o której wspominałem to AUTO-GAZ Lublin - Bydgoszcz; gdyby ktoś się zdecydował u nich zakładac to prosze dać mi znać może jak bedzie wiecej osób to dostaniemy zniżkę . Mają przystepne ceny i na pierwszy rzut oka robią dobre wrażenie, jak wiedzą że coś moze szwankować to ostrzegają. Ciekawe jak bedzie w praktyce .

Ale wracając do tematu:
ZAVOLI Polska
"2004-02-14 : Nowe wtryskiwacze
Firma ZAVOLI S.R.L. wprowadza na rynek nowe wtryskiwacze do sekwencyjnego wtrysku gazu. Nowe wtryskiwacze występują pojedynczo, co umożliwia ich montaż bezpośrednio na kolektorze lub w minimalnej od niego odległości. Zaletą tego systemu jest płynne przejście silnika na wysokie obroty (bez tak zwanej "dziury"). Ponadto firma oferuje nowy aluminiowy reduktor o mniejszych gabarytach pozwalający na łatwy montaż."
Pewnie coś w tym jest

Instalka BRC SEQUENT tak jak i najdroższy Prins (nie polecany mi ze względu na wysokie koszty eksploatacji i samego zakupu) są zakładane w profesjonalnych firmach tuningowych z hamowaniami gdzie na życzenie klienta za dodatkowe ustawienie instalacji tak aby samochód był najlepiej przystosowany do systemu wtrysku gazu życzą sobie np. bagatela 500 zł .

Innych firm nie brałem pod uwagę, moze to błąd, ale kuźwa jak w XXI wieku nie moge znaleźć z opisem, ani strony firmowej produktu w internecie to co to są za firmy!!! Albo te adresy mailowe niby poważnych warsztatów z milionem koncesji tylko z niepowaznym traktowaniem klienta to jednak troszke skandaliczne traktowanie potencjalnych nabywców. Jeszcze dosyć młody jestem i tak to widze .

Chetnie wysłucham rad i uwag bardziej doświadczonych. Zawsze zależało mi na jakości ale chyba nie za wszelką cenę. Chetnie bym posłuchał coś na temat sekwencyjnego firmy Zavoli bo BRC ma juz swoją renomę.
Mam nadzieje że komuś się to przyda co tu wypociłem, o ile ktokolwiek doczyta do końca .

Czekam na dobre rady!!!!

Pozdrawiam
 
 
Żeby ktoś źle mnie nie zrozumiał chcę wnieść poprawkę do poprzedniej wypowiedzi. Powinno być:

Instalka BRC SEQUENT tak jak i najdroższy Prins (nie polecany mi ze względu na wysokie koszty eksploatacji i samego zakupu) są również zakładane w profesjonalnych warsztatach (firmach) tuningowych.

Pisząc następnie o firmach które brałem bądz nie bralem pod uwage miałem na myłsi producentów instalacji gazowych.
 
 
a co sadzicie o Elpigazie SGi? poki co nie znalazlem na temat tej instalki zlego slowa. moze warto sie tym zainteresowac?

i od razu warsztat montujacy, ktory ktos zachwalal na forum, ze niedrogo i ze porzadnie robia:
87-100 Toruń
ul. Chrobrego 62
woj. kujawsko-pomorskie

TELEFON: (056) 664-47-20
FAX: (056) 664-47-20
torun1@elpigaz.comwww.autogaz.torun.pl

adriano - daloko bys nie mial do niego, a i mi by bylo wygodniej,bo mam tam rodzinke i w razie co byloby gdzie przczekac, jakby instalacja sie przedluzyla
  
 
Rzeczywiscie to nie jest daleko. Dzisiaj bede przejeżdzał ale oni raczej nie pracują w soboty .
A co do tego elpigazu to nigdzie nic nie słyszałem i nie czytałem, chyba ze jakies elementarne informacje.
SGI kojarzy mi sie jednoznacznie z holenderskim producentem "AG".

Pozdrawiam
Adrian
 
 
tu masz TROCHE TEORII a co do opinii to bys musial rzcuci okiem na forum, jest tam tego troche
aha Perzan z tego co wyczytalem jezdzi na epligazie - ale II gen i chwali
  
 
Zgadza się, nie narzekam
Dzisiaj jeszcze Orion miał okazję opwozić moim wechikułem i może jeszcze coś powiedzieć, ale on od jakiegoś czasu ma duży problem z dojściem do sieci i bardzo rzadko bywa na forum
Może Wyrwa coś jeszcze powie ? Ma porównanie mojego gazu ze swoją benzynką.
Pozdro.
  
 
No wlasnie

Jezdzilem Carinka Perzana i jak dla mnie jego gaz sprawuje sie bardzo dobrze. U siebie zadnego jeszcze niestety nie zalozylem, wiec wprost nie moge powiedziec o roznicy pomiedzy benzynka a gazem.

Generalnie jezdzac autkiem Perzana to ... powiedzmy, ze mozna sie domyslec, ze silnik pracuje na gazie, ale jak dla mnie chodzi to super. Powiedzmy, ze ciut czuc roznice w mocy i elastycznosci (mocniej sie to odczuwa przy roznicach w obciazeniu, tzn. jaki bagaz, ile osob podrozuje), ale jesli ktos nie koniecznie musi robic "wyczyn" to naprawde bardzo sie tym przyjemnie jezdzi, nie mowiac juz o przyjemnosci pod tytulem "koszty".

Takze, jesli chodzi o II generacje to jako "kierowca" moge smialo polecic to co ma Perzan instalniete u siebie
  
 
no i carinka napedzana jest juz by LPG!

instalacja przeprowadzana byla w autoryzowanym zakladzie Elpigazu w Toruniu:

TELEFON: (056) 664-47-20
FAX: (056) 664-47-20
E-MAIL: torun1@elpigaz.com"> torun1@elpigaz.com
WWW: www.autogaz.torun.pl

instlacja Elpigaz II gen + komp. Nicolaus. Instalacja w miejscu kola zapasowego.
w zakladzie rewelacyjna obsluga. podejscie do klienta i atmosfera na szostke z plusem!!! moglbym zachwalac tu godzinami

co do samej instalacji to w zasadzie na razie nie ma ZADNEJ roznicy miedzy praca na gazie/benzynie!!!
moze jedyny zauwazalny efekt to to, ze przy 100km/h zaczyna byc czuc, ze samochod rozpedza sie juz wolniej. (normalnie to bylo czuc przy 120). ale dokladnie taki sam efekt byl jak po V-Powerze 95 zatankowalem na BP "zwykla" bezynke!!!

ale ani przyspieszenia, ani elastycznosc nie zauwazylem na razie zeby sie zmienily. a nawet jesli to na tyle minimalnie, ze ciezko to zauwazyc... wiec czy warto za te minimalne zmiany doplacac 2k pln do IV gen? wg mnie NIE!

no i teraz najlepsze! pierwszy raz mialem mozliwosc sprawdzenia ile pali moja piekna carinka
podroz z Torunia do Gdanska (powrotna = na gazie) - czyli dlugosc od stacji shella (tankowanie do pelna) przy wyjezdzie z torunia, do shella (tankowanei do pelna) niedaleko mojego domku wyniosla 190km. jazdy powrotnej nie mozna nazwac ekonomiczna
albo 120-140, albo 30-40 za jakimis traktorami/autosanami itp
do tego przez 90% czasu chodzila klima.
a do zbiornika w gdansku weszlo.... 14 litrow!!!!!!

czyli samochodzik spalil... 7.3litra gazu!
takze droga powrotna z torunia kosztowala mnie 25pln!
WYPAS!!!

takze adriano, hubma i inni... brac swoje toyotki i smigac mi ladnie do torunia
podejrzewam, ze jakis rabat spokojnie daloby sie wytargowac jeszcze.
mnie przy placeniu pytal sie na ile bylismy umowieni, i pewnie jakbym sie upieral to daloby sie jeszcze spuscic, ale nie mialem juz serca tego robic nalezalo im sie.

to tyle moich spostrzezen na dzien dzisiejszy... jutro troche bede jezdzil, wiec sprawdze ja dalej i w razie co daje znac

pozdrawiam
dominik
  
 
I TAK MIAŁO BYC I TAK BYC BEDZIE!!! GRATULUJE!!!

Zycze kolejnych tras "za darmo" i szczerze zazdroszcze!!!!

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-06-04 23:16:32, little-turpe pisze:
[...]
co do samej instalacji to w zasadzie na razie nie ma ZADNEJ roznicy miedzy praca na gazie/benzynie!!!
moze jedyny zauwazalny efekt to to, ze przy 100km/h zaczyna byc czuc, ze samochod rozpedza sie juz wolniej. (normalnie to bylo czuc przy 120). ale dokladnie taki sam efekt byl jak po V-Powerze 95 zatankowalem na BP "zwykla" bezynke!!!

ale ani przyspieszenia, ani elastycznosc nie zauwazylem na razie zeby sie zmienily. a nawet jesli to na tyle minimalnie, ze ciezko to zauwazyc... wiec czy warto za te minimalne zmiany doplacac 2k pln do IV gen? wg mnie NIE!
[...]



Poczujesz jak załadujesz 3 osoby na pokład Ale nauczysz się z tym żyć Kwestia odpowiedniej pracy gazem i obrotami, a maszynka faktycznie dużo nie traci
Tak przy okazji zobacz przy ilu obrotach zaczyna słabnąć w porównaniu z benzyną. Jak wedle 5700-6000 to jest spoko. Jak już od 5000 to podjedź niech pociągną w górę maksymalne otwarcie attuatora poza biegiem jałowym. I włącz sobie odcięcie (przejście na benzynę) przy 6200-6500, bo możesz pewnego dnia zobaczyć 7000+ obr. tak jak ja
Gratuluję odwagi i życzę wielu, wielu bezawaryjnych kilometrów.
Pozdro.

Ps. Skoro taka tania jazda to wpadnij do Wilgi
  
 
Cytat:
Poczujesz jak załadujesz 3 osoby na pokład


Wystarczą dwie
Dobrze ,że jesteś zadowolony ale nie chwal dnia... pojeździsz troche to ocenisz czy wszystko jest cacy
pozdrawiam...