Układ odcinający zapłon (help)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze !

Chcę coś takiego wsadzić do mojego malca - np. ogranicznik zostałby ustawiony na 6,5-7tyś obr.

Z czego można taki zrobić ?
Czy są dostępne takie układy ?

Pewnie musiałoby to działać na zasadzie zliczania impulsów - wpięte byłoby między cewkę a aparat zapłonowy.

Jakieś pomysły ?

  
 
też chętnie reflektowałbym na schemat czegoś takiego - oczywiście obroty przy których miałoby następować odcięcie powinny być regulowane...

z góry dzieki
pozdrawiam
Bartek
  
 
czesc el-i i elxy maja odcine, ale po cholere wam to ? bo mnie to osobiscie denerwuje
  
 
Cytat:
2003-10-17 20:33:03, frytol pisze:
czesc el-i i elxy maja odcine, ale po cholere wam to ? bo mnie to osobiscie denerwuje



Widziałeś mój silnik ?
(jeżeli nie to zajżyj do profilu)

Mi silniczek bez problemu wskakuje na 7500obr/min (dopuki w komorze silnika jest w miare chłodne powietrze - później już lipa - jak dorwę seryjną obudowę filtra powietrza to zapewne będzie lepiej)

Następny silnik chciałbym w coś takiego wyposażyć: albo ogranicznik albo w dobre części

Poza tym bardzo podoba mi się dźwięk odcięcia
  
 
Cytat:
2003-10-18 17:57:55, Porthos pisze:
(...)Poza tym bardzo podoba mi się dźwięk odcięcia


Mam filmik na którym Z3 tuningowane przez Hamman'a pali gume - rzeczywiście, bardzo ciekawie brzmi to odcinanie (ok. 3 przerwy na sekunde), nie wiem jak to bedzie wyglądało u Ciebie ale koniecznie musisz nagrać ten dźwięk
  
 
Cytat:
Widziałeś mój silnik ?
(jeżeli nie to zajżyj do profilu)



czy przypadkiem to nie jest maluch Kazy z Bielska??


Pozdr.
Seba
  
 
Cytat:
2003-10-18 21:46:02, LoRd_S pisze:
Cytat:
Widziałeś mój silnik ?
(jeżeli nie to zajżyj do profilu)



czy przypadkiem to nie jest maluch Kazy z Bielska??

Pozdr.
Seba



Tak - teraz jest to maluch Porthosa
(i ciągle coś w nim kombinuję )


[ wiadomość edytowana przez: porthos dnia 2003-10-19 20:26:58 ]
  
 
szukałem tematu i jest troche inny ale.........
----------------------
Chodzi mi o to czy ktoś z was ma elektroniczne odciecie zapłonu,chodzi mi o alarm , ja mam odłączajace na cewce przez przełącznik ale chce by sterowała tym centralka alarmu więc jak podpiąłem pod nią to nie odcina. Więc jest pytanie po pierwsze jakie natężenia idzie na cewkę,bo maksymalna obciążalność centr. alarmu by przerywała obwód to 0.7A , a po drugie jak sie nie da na cewce to na czym mozna takie przerwanie założyc by nie odpalić auta???? Proszę o help
  
 
@Porthos
i jak rozwiazales jakos ten problem jakis uklad albo cos bo moj silnik tez sie kreci bez opamietania mozna go bardzo latwo przekrecic czego bym nie chcial
  
 
silnik na wtrysku
  
 
Cytat:
2004-05-26 22:52:26, Krin pisze:
(...) Więc jest pytanie po pierwsze jakie natężenia idzie na cewkę,bo maksymalna obciążalność centr. alarmu by przerywała obwód to 0.7A , a po drugie jak sie nie da na cewce to na czym mozna takie przerwanie założyc by nie odpalić auta???? Proszę o help


U mnie (DF) cewka brała chyba coś koło 3A jeśli dobrze pamiętam (na zgaszonym silniku ale to chyba nie robi?). Ja zwykle podłaczałem tak, że wyjście alarmu sterowało tylko przekaźnikiem, a dopiero ten zamykał zabezpieczany obwód. Szczególnie przydaje się przy zabezpieczaniu obwodu uruchamiającego rozrusznik () i chyba tylko to możesz jeszcze odciąć. Cewke podłaczyć na krótko to jednak nie problem, dlatego najlepiej zrobić jeszcze coś. Można np. wpiąć w przewód paliwowy między bakiem, a pompą elektrozawór paliwa, używany przy montażu instalacji gazowych. Na szrocie do dostania za ~10-20zł, ale może być ciężko tam znaleźć. Za 30 już bym nie brał bo za 40 można spokojnie kupić nowy szczelnie zapakowany z elementami do montażu.
Jest jeszcze jedna prosta i tania metoda - masz obrotomierz?
  
 
oo dzieki , obrotka nie mam ale pomysł z elektrozaworem jest nie głupi, a ten przekażnik jak działa ?
  
 
Cytat:
2004-05-27 00:03:08, beneq pisze:
@Porthos
i jak rozwiazales jakos ten problem jakis uklad albo cos bo moj silnik tez sie kreci bez opamietania mozna go bardzo latwo przekrecic czego bym nie chcial



Nie rozwiązałem

Dalej kręci ile chce
  
 
a moze ktos wie jak to zrobic??
moze Krzemowy cosik by wymyslil jakis ukladzik oczywiscie za odpowiednim wynagrodzeniem
  
 
Wiem, że swojego czasu w bmw na rozdzielaczu montowane było takie coś. DZiałało to na zasadzie siły odśrodkowej. Po przekroczeniu pewnych obrotów specjalna blaszka przesuwała się i rozłączała obwód wysokiego napięcia. Może należy przejść na rozdzielacze w maluszkach i zamontować takie ustrojstwo
  
 
Cytat:
2004-05-27 08:41:55, Krin pisze:
(...) a ten przekażnik jak działa ?


A bardzo prosto działa. Looknij na schemacik z jego obudowy:

Chyba wszystko jest jasne i proste - 85 i 86 to obwód sterujący, a 30 i 87(a) obwód sterowany. Najprościejsza rzecza pod słonicem . Ale w razie niejasności pytaj.

ps. Na fotce widać, jaką dopuszczalną obciążalność ma ten przekaźnik - praktycznie wszystkim może sterować .
  
 
Ali ma takie urzadzenie shift light dziala on na zasadzie zliczania imopulsow jak dojdzie do ustalonego limitu obrotow to zalacza mase na lampce np uwazam ze mozna by bylo to podlaczyc do przekaznika ktory by przerywal napiecie na cewce
  
 
Ali odwiedza jeszcze forum? ma ktos do niego kontakt gg albo cos Forti nie wiesz czy on go sam robil czy kupil gotowego?
  
 
sam skonstruowal jest to na jakims sterowniku oprogramowanym przez niego
  
 
a ja w temat zabezpieczen sie wlacze- w maluchu elektro zawor na przewod paliwa nie ma sensu bo przeciez zawsze bedzie on widoczny po otwarciu komory silnika. Kazdy zlodziej ma przy sobie kable i "krokodylki" wiec wystarczy wpiąć sie w ten elektro zawór, podać mu napiecie iw sekunde zabezpieczenie juz nei spelnia swego zadania.