[125]Gaznik z lady 1500 ?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj kolega z klasy ktory ma dfa mowil ze ma na silniku fiatowskim gaznik z lady..i ze ponoc pasuje prawie idealnie..tyle ze musial dac jeszcze jedna podkladke gumowa na kolektor ssacy..i mowil ze nie pali duzo na nim..a przyspiesza nawet dobrze...czy ktos ma taki gaznik w swoim fiacie??? oplaca sie taki gaznik zamontowac do dfa??i czy wogole jest sens?? jakie sa plusy a jakie minusy?? pozdroowka
  
 
gaźnik z Lady 1,5 ale z Samary...

ma trochę lepsze rozpylanie niż seryjny fiatowski... gdyby nie to że dostałem od kumpla gaźnik nówkę od wersji wzmacnianej to kupowałbym z łady bo cena porównywalna...

W chwili obecnej jednak mam założony gaźnik "18" ze zmienionymi dyszami i rurkami emulsyjnymi...
w porównaniu do zwykłego ma dużo lepsze rozpylanie no i zarazem osiągi... a dodatkowo odpada kombinowanie z montażem.

Generalnie gaźnik z Lady jest nowszy technologicznie ale ma też wady jeśli zastosuje się go w FSO, np. konieczność przerabiania dysz... bo na seryjnych owszem będzie mało palił ale mocy też będzie mało, przynajmniej za mało dla mnie

  
 
Aha..no z tego co kumpel opowiadal to w jego gazniku jest ponoc 15 dysz sporo..w fiatowskim tyle nie ma pozdroowka
  
 
Ile za taki gazniczek trza by dać Czy rzeczywiscie uzyskujie sie na tym ładowskim patencie duze oszczednosci paliwowe
  
 
15 dysz nie ma na pewno.... no chyba ze liczyć wszystkie paliwa/powietrza/jałowe/przyspieszacza... itd.

a co do oszczędności to nie jest znowu ąż taka duża chyba że jeździsz niczym 70late z 20dioptriami... bo to co zaoszczędzasz na osiagach... to tracisz przy gwałtowniejszym wciśnieciu gazu ze wzgledu że pompka przyspieszacza działa na obie gardziele a nie jak w fiacie na jedną...

Nowy gaźnik samary 1,5 to jakis 250-300zł +koszty przeróbek
natomiast nowy gaźnik fiata to 250-400zł zależnie od wersji..zwykle biżej 400 niż 250 (powiedzmy średnio 350)
  
 
Jezdze z takim gazniczkiem juz 3 lata. Juz zapomnialem jak sie jezdzilo na starym ale podziele sie kilkoma uwagami:

oszczednosci paliwowe tylko na trasie ( 7-8 litrow przy 90km/h, bo wtedy mniej wiecej otwiera sie druga dysza. Ok 100, 110 wyjdzie gdzies z 8 - 9) w miescie zalzey BARDZO duzo od stylu jazdy. Na "emryta" ok 10 - 11, normalnie ok 13 a dynamicznie ponad 15
Moze to wynikac z niestandartowych wymiarow dysz bo troszke sie z nimi pobawilem

Probowalem tesz kombinowac z ukladem zaplonowym.
Jak dolozylem elektrtoniczny z samary to mi zamulil strasznie powyzej 4 tys i spalanie spadlo o litr. W najblizym czasie wracam do fiatowskiego bo jezdze coraz rzadziej wiec bardziej sie liczy przyjemnosc z jazdy.

Warto tez wiedziec ze gazniczow z Łady jest kilka rodzajow Nawet tych samarowskich.
  
 
Cytat:
2004-05-28 23:08:03, Pablo_el pisze:
oszczednosci paliwowe tylko na trasie ( 7-8 litrow przy 90km/h, bo wtedy mniej wiecej otwiera sie druga dysza. Ok 100, 110 wyjdzie gdzies z 8 - 9)



JA mam przy 90 spalanie na poziomie 6,5 -7 litrow/100km -testowane kilkukrotnie w roku (trasa 505km w lubelskie)

Cytat:
w miescie zalzey BARDZO duzo od stylu jazdy. Na "emryta" ok 10 - 11, normalnie ok 13 a dynamicznie ponad 15


Przy b.dynamicznej 13 przy normalnej 10-11

Cytat:
Moze to wynikac z niestandartowych wymiarow dysz bo troszke sie z nimi pobawilem



No to troche wyjaśnia ale nadal nie wiele chyba że wstawiłeś dysze paliwa o fi = 1,8-2,0mm (ja mam dysze paliwaodpowiednio 1,2(albo 1,25) i 1,6)

Cytat:
Probowalem tesz kombinowac z ukladem zaplonowym.
Jak dolozylem elektrtoniczny z samary to mi zamulil strasznie powyzej 4 tys i spalanie spadlo o litr. W najblizym czasie wracam do fiatowskiego bo jezdze coraz rzadziej wiec bardziej sie liczy przyjemnosc z jazdy.



Ja wole standardowy fiatowski ze względu na osiągi i mniejszą awaryjność niż "elektroniki"

Cytat:
Warto tez wiedziec ze gazniczow z Łady jest kilka rodzajow Nawet tych samarowskich.



Pani w sklepie Łady: "do samary są obecnie tylko 2: do 1,3 i do 1,5. Kiedyś były dodatkowo bez automatycznego ssania, takie też mogę zamówić."
(te ostatnie należy ew. zakładać do fiata)
  
 
Ja używałem gaxnika ładowskiego nalicencji Solexa (taki jak w samarze) ale w wersji do łady 2107 na Finlandię. Generalnie wymagał on zmiany dyszy paliwa na I przelocie z 95 na 105 i lekkiego podniesienia poziomy paliwa, który w tym gaźniku ustawia się na leżąco! a nie w pionie. Spalanie w trasie przy prędk. 100km/h ok 7litrów a w mieście ok 9 przy dobrej dynamice (DF z dwójki szedł na nim do 80 bez bólu) Drugi przelot ma gardziel 24 i nieco ją powiększyłem do 25 oraz minimalnie ruszyłem dyszkę paliwa. Polecam, trzeba tylko przerobić linkę ssania, dać dłuższe cięgno do przepustnicy i podkładkę bakelitową z samary (można dać dwie i długie szpilki) oraz nieco rozpiłować obudowę filtra pod rozstaw szpilek łady. Guma pasuje - trochę się rozciągnie.
  
 
Jakim cudem spala Ci w trasie 6,5-7 litrow??? jakie dysze wkreciles?? ja mam gaznik mechaniczny..ostatnio polerowalem mu gardziele i wtryskiwacze..ale efektu jeszcze dokladnie nie sprawdzilem..bo nie mam oc i przegladu pozdroowka
  
 
Cytat:
2004-05-28 23:52:26, predki pisze:
(DF z dwójki szedł na nim do 80 bez bólu)



Akurat ten fakt wydaje mi się bardzo zależny od skrzyni i mostu....
Bo np. mój na 2 moę i by doszedł do tych 80, ale szkoda mi kręcić silnika do 6700obr , a przy 6000 mam raptem 71km/h

NAtomiast z całą resztą się jak najbardziej zgadzam...
  
 
Cytat:
2004-05-29 00:07:18, MUSTANG pisze:
Jakim cudem spala Ci w trasie 6,5-7 litrow??? jakie dysze wkreciles?? ja mam gaznik mechaniczny..ostatnio polerowalem mu gardziele i wtryskiwacze..ale efektu jeszcze dokladnie nie sprawdzilem..bo nie mam oc i przegladu pozdroowka



Przy jezdzie ze stała predkościa 90km/h jest dokładnie 6,7/100
dysze opisane 2 posty wyżej... gaźnik z wersji wzmocnionej... obie rurki emulsyjne są takie jak seryjna 2 przelotu. rozmiarów dysz powietrza nie pamiętam...gardziele nawet nie wygładzane (nie było czasu...)
  
 
Ja mam I przelotu 118 a II przelotu 135 ...a swoja droga to skoro masz 125 na drugim przelocie..to chyba kiepsko z gwaltownym dodawaniem gazu?? pozdroowka
  
 
Źle zrozumiałeś... na 1 mam 1,20 albo 1,25 dokładnie nie pamiętam... a na 2 mam 1,6...

swego czasu miałem 1,2 (1,25) a na 2gim 1,05 - to sie już dość kiepsko zbierało na wyższych biegach...

Natomiast na "specjalne okoliczności" mam dyszę 1go przelotu 1,5mm ale poki co nie było okazji jej wykorzystać, ani zmierzyć czasów... z wyjątkiem testu ogólnego... (ale w tym wypadku nie ma już co rozmawiać o spalaniu)
  
 
Dysze I przelotu masz wieksza od dyszy II przelotu??? troche dziwnie ale skoro tak masz..to nie dziwie sie ze takie masz spalanie pozdroowka
  
 
Cytat:
2004-05-29 00:22:59, MUSTANG pisze:
Dysze I przelotu masz wieksza od dyszy II przelotu??? troche dziwnie ale skoro tak masz..to nie dziwie sie ze takie masz spalanie pozdroowka



CZYTAJ DOKLADNIE !!

no chyba że wg ciebie 1,2 jest wieksze niż 1,6....


dyszę 1,05 miałem dawno temu, bo taka była założona jak kupowałem gaźnik,

A WSZYSTKIE OSIAGI KTÓRE PODAŁEM SĄ DLA DYSZ ODPOWIEDNIO: 120 (I przelot) i 160 (II przelot)
  
 
Aaa zmylily mnie troche te przecinki w cyfrach...kurcze 160 na II przelot to dosc sporo..fabrycznie byly 155..to pewnie odejscie masz ladne przy gwaltownym nacisnieciu gazu pozdroowka
  
 
Cytat:
2004-05-29 00:20:27, Nomad pisze:
Źle zrozumiałeś... na 1 mam 1,20 albo 1,25 dokładnie nie pamiętam... a na 2 mam 1,6...

swego czasu miałem 1,2 (1,25) a na 2gim 1,05 - to sie już dość kiepsko zbierało na wyższych biegach...



geez, ja myslalem ze spalaniem mi spadnie jak wstawie DWIE takie same dysze stad te roznice A moze to przez moj stopien sprezania?? Mam cos kolo 12 Sproboje zalozyc dysze takiem same jak ty i zobacze co sie bedzie dzialo

Co do gaznikow niektore wersje gaznikow 1.3 i 1.5 roznia sie tylko dyszami!! Gdzies mialem ksiazke z wypisanymi gaznikami do 2105/7 i samary. Jak znajde podam dokladne roznice i swoj model gaznika. A tak na oko czesc ma komore plywakowa z boku gaznika (qmpel ma w 2107 z 92' ale chyba tez byly w samarze) a czesc normalnie