127-gaznik dwu gardzielowy

  szukane wyrażenia:   3209
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam w swoim silniku 903 gaznik dwu gardzielowy i nie wiem z jakiego auta on pochodzi ,nie wiecie moze z jakich fiatów mozna załozyc gazniki dwu gardzielowe do 127.Za odpowiedzi zgory dziękuje.
  
 
W silnikach A112 Abarth 70 HP, seryjnie montowane były gazniki dwuprzelotowe Weber 32 DMTR . Identyczny gaznik ale juz o gardzielach 34 montowane były w Ritmo. Sa to blizniacze gazniki wiec kombinacja 34 zamiast 32 DMTR to powrzechny MOD w tych silnikach. Zawsze mozna pokusic sie o zamontowanie gaznika dwugardzielowe ( podwojne) serii DCNF np 36 lub juz dalej idac 40mm. Cały czas mowimy tu o gazniku podchodzacym pod seryjny "kolektor". Jesli komus marzy sie wiecej to głowiczke z silnikow a112 czy 127 łatwo daja sie przerobic na 4 kanałowe...a stad juz prosta droga do modów w stylu 2 x dcoe 40mm, lub 2 x 40 dcnf...


Powodzenia;]
  
 
Cytat:
2004-08-05 23:10:34, Qba pisze:
głowiczke z silnikow a112 czy 127 łatwo daja sie przerobic na 4 kanałowe...a stad juz prosta droga do modów w stylu 2 x dcoe 40mm, lub 2 x 40 dcnf...



a czy moglbys rozwinac nieco ten temat ?
pzd c.
  
 
nie sluchaj Qby bo bredzi cos....

jak by sie tak dalo seryjne glowice "latwo" przerobic na 4 kanalowe{pomijam rekodzielo spawacza bo to ani latwe ani tanie} to by wszyscy tak robili a glowice PBS 4 kanalowe do 903ccm nie kosztowalyby 1500 dolarow.... to primo
secundo podstawa gaznika 32 dmtr 32 200 ze 128 coupe ma inny rozstaw srub niz podstawa gaznika 40 dcnf 8a z fiata dino tak ze przynajmniej w przypadku tych dwoch gaznikow wzajemna wymiennosc bez przerabiania czegokolwiek jest niemozliwa{moze chodzilo ci o IDF-y??}

nie zebym sie czepial tylko tak se z rana posta naskrobalem... zapraszam do dyskusji..
  
 
Co do zakładania dcnf`ów na seryjny kolektor rzeczywiscie przesadziłem...róznai sie rozstawem srub, ale przy odrobinie wysiłku w postaci frezowania otworów gazniczek wejdzie.

co do 4-kanałowki.

dzieło PBS to rzeczywiscie super-profi sprzet. Głowica najpierw wyrzezbiona, a potem odlewana jako " seryjna". Swoja droga wyglada pieknie bo miałem okazje taka ogladac;].

O tym oczym ja mowie,to bardziej modyfikacja podobna do OBR`owskich wyczynów z silnikami Gr.II od 126. czyli przerobka seryjnej głowicy jednokanałowej, na dwukanałowa...a w przypadku 127 czy a112, z jednokanałowej na 4 kanałowa.
Modyfikacja jest dosyc powrzechna w Niemczech, i tam tez takie głowice zdarza sie kupic za smieszne pieniadze na Ebay`u ( ostatnio poszła za 350 euro !!! ). Sprawa modyfikacji wyglada tak iz seryjny otwor zaslepia sie, natomiast przy urzyciu frezarek wierci sie w głowicy otwory odpowiadajace zaworom ssacym poszczególnych cylindrów, poczym "uszczelnia sie je np. tylejami miedzinymi lub aluminiowymi. Czy cała modyfikacja jest kosztowna..nie wiem bo nigdy nie próbowałem, wiem jednak ze do najtrudniejszych ona nie nalezy. Nawet ostatnio na takiej glowicy GMR poskładał sobie a112 gr.II. a oto foty:







dyskutujmy dalej;]
  
 
Mialem wczoraj napisac mniej wiecej to samo co Bart o glowicach PBS ale sen mnie morzyl...
Standardowy patent na dwugardzielowy gaznik w 903 to gaznik z 850 sport 52KM. Nie wiem jakiej jest firmy (stawiam na weber'a) ale wraz z podstawka pasuje idealnie do glowicy 903 (w 850 w koncu jest taka sama). Dodatkowo nie trzeba kombinowac z dyszami bo to ten sam silnik. Problem w tym ze takich silnikow jest coraz mniej... Najlepiej szukac u swapowcow 126, niektorzy maja ten gaznik i moga sprzedac jak beda zakladac 1100

  
 
W 850 Spiderach były Webbery dwugardzielowe, w Sportach Coupe(I generacji na pewno , nie wiem jak w innych generacjach) Brevettato również dwugardzielowe(ale o mniejszych gardzielach).Obecnie mam u siebie Brevettato dwugardzielowy i pasuje bez problemu.
  
 
To co widac na zdjeciach Qby robi wrazenie. Faktycznie jak sie zaslepi ten centralny otwor w ksztalcie rombu to mozna pociagnac tuleje prosto do zakonczen kanalow ssacych... W sumie jak sa tuleje to nie trzeba nic zaslepiac, przynajmniej nie szczelnie. Niezly bajer i dobry patent na poslkie warunki gdzie nie brakuje tanich fachowcow i zapalencow a czesci "aftermarketowe" sa drogie i trudno dostepne. Szkoda tylko ze auta grII nie moga jezdzic w pucharze PZM
  
 
Cytat:
2004-08-06 10:05:14, Qba pisze:

O tym oczym ja mowie,to bardziej modyfikacja podobna do OBR`owskich wyczynów z silnikami Gr.II od 126. czyli przerobka seryjnej głowicy jednokanałowej, na dwukanałowa...a w przypadku 127 czy a112, z jednokanałowej na 4 kanałowa.





dla mnie mistrzostwo...
  
 
jak szacujecie koszt takiej przerobki w polskich warunkach??
w granicach 700 z gazniczkami?
  
 
takie "gazniczki" az prosza o "waleczek i zaworki" inne bo seryjny to bedzie prychal nie jechal do tego sprezyny i reszta dupereli w glowicy i 700 chyba nie starczy...
  
 
Na te gaźniczki to chyba jakiś filterek przydałoby się skołować, bo przy takiej filtracji jak na fotach to remont by się zbliżał szybkimi krokami.Poza tym koszt samych takich gaźniczków jest prawdopodobnie bardzo duży.
  
 
Cytat:
koszt samych takich gaźniczków jest prawdopodobnie bardzo duży.


zalezy na kogo trafisz
  
 
Ciekawe rozwiązanie z tymi dwoma dwugardzielowcami ja mam u siebie Weber DATR 32 2E 100 odkrecałem go prawdopodobnie z 850 sport ale pewności niemam czy właśnie ten gaźnik był tam stosowany czy ktoś go podmienił, ma ktoś może coś podobnego bo niewiem jakich rozmiarów powinny być dysze bo mam jeszcze kilka rozmiarów i dostęp do 2- gardzielowych weberów ale żaden nieposiada podstawki umożliwiającej montaż w 900. Różnica pomiedzy seryjnym IBA 32 w moim przypadku jest olbrzymia czuć gdy otwiera sie 2 przelot auto niesamowicie rwie do przodu ale spalanie też jest nieziemskie a zawartości HCC i CO w spalinach kilka razy przekraczają norme, podejrzewam że jest to wina złego doboru dysz. Ma ktoś jakieś info o 850 sport albo fotke tego gaźnika, w moim jest termiczne ssanie.
  
 
Jaki może być orientacyjny koszt dwóch gaźników dwugardzielowych o średnicach gardzieli w miare "ekonomicznych"?
  
 
zrobie zdjęcia mojego gaznika bo naprawde nie wiem z czego on moze byc ,silnik 903 ze 127 a gaznik jakis dziwny mocowanie do głowicy jest identyczne jak ma seryjny gaznik ze 127 nie widac tam zadnych przerubek,gaznik jest duzy i posiada duzo ruznych takich okragłych ala filterkłow nie wiem jak to nazwac na gornej obudowie pisze weber 3209 36 dgf 4/100
  
 
Jakby pisało Weber 3209 30 DGF-4/100 to byłby to gaźnik z ekologicznej wersji BISa. Mam taki w domu.