Obrotek[lada]

  szukane wyrażenia:   obrotek
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie w sprawie przerobki obrotomierza z lady poniewaz chce go przerobic na 2 cylindry, ale nie wiem ktorego kondziola należy zastąpić innym...
  
 
Jesli jego konstrukcja jest taka sama jak w df'ie to bardzo prosto wylutowac konensator 220nF(oznaczony 220nK) znajduje sie on obok potencjometru takiej srobki do regulacji i wlutowac w jego miejsce 470nF (470nK). Powodzenia w bojach Wlasnie dizs tak zrobilem z dfa i ladnie go wkomponowalem w prawa kratke wentylacyjna wyglada jakby go FSM tam umiescil fabrycznie
  
 
no i ja mam ten sam problem...
-wlasnie wygrzebałem na zajebistym szrocie fajne wskazniki z łady klasyka... jak narazie nie moge nawet rozebrac puszki obrotomierza bo boje sie ja uszkodzic :/
czy ktos rozbieral juz cos takiego i przystosowywał do 2 cylindrow? albo wie jak to zrobić ?
-Podobny problem tyczy sie predkosciomierza z tej łady czy da sie ja przystosowac do malucha ?
-i jeszcze jedno... znalazłem jeszcze obrotomierz z DF'a tylko ze nie wskazowkowy tylko z diodami na tarczy... czy taki obrotek da sie podobnie zmienic na 2 cylindry zamieniajac jedynie kondensator ?
czy wogole uklady scalone sa takie same ?

z gory dzieki
  
 
Ani w jednym ani w drugim nie ma ani jednego układu scalonego. W celu stuningowania obrotka z Łady należy zamienić kondensator 330 nF(taka baryła przy dłuższej krawędzi płytki) na 680 nF, koniecznie foliowy na napięcie rzędu 100V a następnie skorygować wskazania potencjometrem i tutaj uwaga, potencjometr jest czuły. Tak przede wszystkim sprawdź czy on w ogóle działa. A obudowę da się otworzyć przy pomocy dwóch cienkich śrubokrętów i garnka z gotującą się wodą(podgrzewamy obudowę na parze i ostrożnie zdejmujemy ramkę). I na koniec można z niesmakiem stwierdzić że poniżej 2000 rpm obrotek pokazuje herezje i niewiele da się z tym zrobić bo taka już natura zastosowanych w nim rozwiązań konstrukcyjnych(pomógłby jedynie swap całej elektroniki). O budowie i tuningu obrotomierza z diodami zamiast wskazówki nie mam zielonego pojęcia.
  
 
Cytat:
wskazania potencjometrem i tutaj uwaga, potencjometr jest czuły. Tak przede wszystkim sprawdź czy on w ogóle działa.



Jesli jest czuly to proponuje go zastapic helitrimem (potencjometr wieloobrotowy) o takiej samej opornosci.
  
 
Wielkie dzieki Krzemowy ! jak widac jetem zielony w elektronice ale naszczescie jest forum
no to zaraz zabieram sie za rozbieranie
ciekawi mnie jeszcze ten obrotomierz diodowy moze ktos cos o nim wie ?
  
 
Wymieniłem kondzioła a tu lipa, wskazówka nawet nie drgnie (oczywiście na wieczór musiałem sobie humor popsuć), ale jutro bede walczyć dalej........
  
 
Cytat:
2004-08-17 22:44:50, blokus pisze:
Cytat:
wskazania potencjometrem i tutaj uwaga, potencjometr jest czuły. Tak przede wszystkim sprawdź czy on w ogóle działa.



Jesli jest czuly to proponuje go zastapic helitrimem (potencjometr wieloobrotowy) o takiej samej opornosci.


tylko problem gdzie go upchnąć... to raz... moze zastąp potencjometr opornikiem i potencjometrem tak by na jedno wyszło... spowoduje to rozciągnięcie zakresu regulacji...
  
 
odkopuje kotleta i takie pytanie zrobił juz ktoś obrotek od ładziarki na 2 cylindry by działał poprawnie?? Podobał mi sie od zawsze a do tego ma zółte pole w tym zakresie gdzie mój silnik mówi zmień bieg hehe wieć pasował by idalnie.
  
 
to odkopie kolejny raz, mam obrotek w malcu smiga na 2 cylindry idealnie ale tylko wtedy gdy się nie zmienia biegów czyli gdy wskazówka idzie powoli ale przy zmianie biegów ma straszne wahania tak miej więcej o 1tyś na plus i minus skacze, nie wiem czy to kwestia elektroniki czy mechaniki, rozwiązał ktoś ten problem? czy poprostu trafiłem na jakiś zmęczony, szukałem w necie filmów i niektóre łady tak też miały. koś coś doradzi?
  
 
Ten typ tak ma. To kwestia mechaniki tego ustrojstwa
  
 
niestety. obrotek z wyglądu całkiem fajny ale niestety tak skacze..
  
 
czyli żadnych dobrych wiadomości, myślałem też nad tym by jakoś usztywnić mechanizm np tak by ruszało to się z większym oporem
  
 
Da sie zniwelowac te bezwladne ruchy wskazowki smarujac oske czyms podobnym do zywicy (kleistym). Po tym wskazowka chodzi lagodniej bez nerwistych/gwaltownych ruchow.

-----------------
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/149527
http://www.youtube.com/user/pawelzoladek84