ESPERO AUTOMAT - OPINIE - Strona 3.25

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzięki za rady właśnie o to chodziło... Macie racje automat to aut. D i do przodu a ja kombinuję Wciąga mnie ten automacik


heh - zagassowałem go w sobotę Lovato + Stag 50, zbiornik koło wlew przy wlewie paliwa - w sumie idzie ok ale pali mi ponad 20 l na 100 byłem dziś na regulacji gość powiedział, że do 1k tak może być muszą się wyrobić jakieś membrany mam nadzieję, że poźniej będzie tak jak w waszych postach

[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-09-06 15:40:12 ]
  
 
Co do tego spalania, to nie chcę Cię martwić, ale jakieś to dziwne tłumaczenie. U mnie od samego początku pali tak samo, więc nie bardzo rozumiem ten tekst o "wyrabianiu się membran".
  
 
Membrany się ułożą i powinno być ok.
  
 
Cytat:
2004-09-06 10:26:00, elChopin pisze:
- jeszcze pomęczę forumowych automaciarzy... rzućcie parę porad dot. jazdy na aut. słyszałem, że nie można ich holować (dlaczego mają przecież położenie luz)


Holowanie: Nie zalecane, (w kilku wypadkach wykluczone) i generalna zasada: "Prędkość holowanego pojazdu nie powinna przekraczać połowy maksymalnej prędkości samochodu na pierwszym biegu,a odległość nie powinna być większa niż maksymalna wartość tej prędkości."

Cytat:
czy w takim wypadku dojeżdźając np. do świateł też nie można ustawiać tego położenia


Przełącznie na N w czasie jazdy - zabronione. Cytat: "Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni. "

Cytat:
Dokładnie do czego służy tryb winter (rozumiem, że chodzi o ruszanie ze śliskiej nawierzchni - ale tak dokładnie) - podobnie tryby L (jakby długa jedynka) i 3 (do jazdy po górach).


Tryb winter powoduje, że przy ruszaniu na śliskim skrzynia zmniejsza moment na kole (coś jakby ruszanie z 3 biegu - tak jest to zresztą tak opisywane).

Tryb L - do "palenia gumy" , do zjazdu z długiego wzniesienia - hamowanie siolnikiem i do ruszania z ciężką przyczepą. Po osiągnięciu prędkości można z tego biegu przełączyć np na D
Tryb 3 - do holowania przyczepy, do jazdy po górach i po śliskim (hamowanie silnikiem), do dynamicznego rozpędzania

Inne porady to:
Unikać:
- gaszenia silnika na innych biegach niż N lub P.
- przełączania z D na R i odwrotnie w czasie toczenia się samochodu
- wciskania jednocześnie hamulca i gazu (podobno bardzo ważne!!!)
- jazdy na ręcznym
- gwałtownego dodawania gazu przy ruszaniu
- Nie używać P jako biegu "parkingowego" tylko zaciągać ręczny. Tam jest taka zapadka która w przypadku przetoczenia się samochodu może się dość mocno zabnlokować. W takim przypadku nie wyrywać biegu na siłę, tylko podepchnąć samochód, żeby się odblokowała.

Zalecane:
- Przedstrzegać wymiany oleju i pilnować jego poziomu
- Jak stoisz "pod górkę" np na skrzyżowaniu używaj hamulca a nie "pełzania"
- Rączki precz od lewarka w czasie jazdy. Rozmawiałe z gościem, który zredukował automata przed wyprzedzaniem - wrzucił L i się zdziwił...
- Używać przycisku "POWER" z rozsądkiem - tylko do chwilowego zwiększenia dynamiki jazdy.

Poza tym poczytaj

Automat

Pozdro

Navi

P.S. Do moderatorów: może zebrać to wszystko i umieścić w "poradach"? Bo jak widać, rośnie nam sekcja automatów
  
 
Można .
  
 
Navi - wielkie dzięki twój post został wydrukowany oprawiony i powieszony pod lusterkiem

Chopin

PS Zoltar dzięki za słowa otuchy - trochę mnie wystraszyło to 20l


[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-09-07 10:20:58 ]
  
 
no więc tak... rzeczywiście spalanie w trasie mam ok. 10.5 - 11.5. Natomiast w mieście to jakaś masakra nieco mniej niż 20l gasu !!! Winy nie mogę zwalić już na instalkę bo skoro w trasie jest ok więc... Jasne, że to miasto - do pracy mam nie wiele ok3km więc silnik nierozgrzewa się - no ale bez przesady Mam tu pewien zamysł dlaczego tak się dzieje i ciekawym waszych opinii. So... auto stoi automat jest w pozycji N hamulec wciśnięty. Włączam D (hamulec cały czas trzymam) i tu następuję szarpnięcie (nie to żeby skrzynia - tylko autko chce poprostu jechać do przodu) - na mój artystyczny rozumek - czy nie powinno być tak, że hamulec działa jak sprzęgło, powinien poprostu rozłączać moc silnika, a nie działać tylko jako hamulec. Mam wrażenie, że właśnie to jest przyczyną tego spalania - stoję w korku czasem długo jak to w Wawie - aut. jest w D ja trzymam hamulec, a auto cały czas pracuję jakby jechało (no ale jest trzymane przez hamulec) co dziwne obroty stoją tak jak na luzie. Jeśli mam rację to chrzanię dobro automata i dojeżdźając do świateł będę włączał N (właśnie testuję spalanie w tym przypadku). Jak jest u was chłopali i co sądzicie o tym???

el Chopin
  
 
Masz rację, podczas postoju na D silnik jest obciążony - moment obrotowy jest ciągle przekazywany przez skrzynię na koła. A ponieważ trymasz nogę na hamulcu - energia jest marnowana. Taki już urok automatów!
Ale żeby spalanie wzrastało aż tak?
  
 
no właśnie - dlaczego tak dużo - ile wam pali automat na gazie w mieście>?
  
 
Tak jak pisałem wczesniej trasa 9L, miasto 13L, miasto-klima 15L.
Jak stoje dluzej na swiatlach to wlaczam N bo szkoda skrzyni.
Jaką masz instalacje gazową(rodzaj kompa)
  
 
Mnie 1.5 manual przy jezdzie do 3km spala 13,5 l max, wiec przy podobnych warunkach 2.0 i automat moze djsc do 20.

PS.
Cos mi sie nie chce wierzyc, ze Espero po miescie z jakimkolwiek silnikiem schodzi ponizej 10l - (chyba, że ta osoba nigdy nie była w Krakowie i nie wie co to jazda miejska)
  
 
Robercie... moj 2,0 przy jeździe mieszanej ... (mieszkam na przedmiesciach Kraka) ... do pracy jade jakies 15km - jest to glownie trasa.... Poza tym bardzo czesto gdy wyjde z pracy jade na jakies zakupy czy cos w tym rodzaju i jezdze po miescie...

Podkreslam z całą odpowiedzialnością... nie wziął mi NIGDY wiecej niz 12l ... PoWAZNIE !!!
(cos znim chyba nie tak ?)
PS
A moze TEN TYP TAK MA?


[ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2004-09-23 06:59:21 ]
  
 
koza007- mam staga 50 i instalkę landi - no to nieźle mnie dobiliście... ale to dziwne w trasie jest naprawdę ok max 11,5 - żeby aż taka różnica w mieście... no zobaczymy co przyniesie test włączania N przy dojeździe do świateł (i tak obiektywnie czy to coś może dobić skrzynię - wiem, że tak nie powinno się robić - vide automaty.pl - ale tam piszę dużo głupot np. to że trzeba robić przeglądy skrzyni przed latem i przed zimą ) Myślicie, że może być coś nie halo z instalką - poprzedni włąściciel mówił, że palił mu w mieście ok 13 PB.


PS Mithy - masz automata czy manuala?

[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-09-23 09:30:35 ]
  
 
Nie przerzucaj na N przy dojeżdżaniu do świateł, bo do kosztów gazu (spalanie nie spadnie) dojdzie Ci koszt remontu skrzyni.
To ,że w trasie masz dobre spalanie o niczym nie świadczy.
Podczas jednostajnej jazdy komp nie musi regulować mieszanki.
Poczekaj na pierwszą regulację i na ułożenie się membram parownika.
Czy tak czy siak, to według mnie wina tak wysokiego spalania (na pewno za wysokiego) leży po stronie instalki gazowej.
  
 
mozna tez zrobic..nieco drogi eksperyment..polegajacy za przejechaniu jednego baku benzyny..i zobaczeniu ile spala
  
 
pomocy,kupiłem Espero 2.0Automat 1995r,stan zaj fajny,ale mam problem z czesciami do niego.Chce wymienic olej w skrzyni i nie moge nigdzie dostac filtra do oleju,napiszcie czy trzeba go koniecznie wymieniac,ile to kosztuje.Wogole jezeli ktos ma taki mogel albo aoutomata to niech sie do mnie odezwie moje GG 5884375, meil szeryfx@o2.p l czekam i z gory dzieki
 
 
Cytat:
2005-04-13 22:28:17, Anonymous pisze:
pomocy,kupiłem Espero 2.0Automat 1995r,stan zaj fajny,ale mam problem z czesciami do niego.Chce wymienic olej w skrzyni i nie moge nigdzie dostac filtra do oleju,napiszcie czy trzeba go koniecznie wymieniac,ile to kosztuje.Wogole jezeli ktos ma taki mogel albo aoutomata to niech sie do mnie odezwie moje GG 5884375, meil szeryfx@o2.p l czekam i z gory dzieki



To skrzynia taka jak w oplu, wiec pojedz do serwisu opla. Na bank dopasują filtr.