ESPERO AUTOMAT - OPINIE - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-08-18 13:01:18, piotr-ek pisze:
To pokazywali ze 2-3 miesiące temu. Teraz lecą powtórki, a z nowości jest tylko program prowadzącego TopGear.



Wlasnie oglądałem jak probowal wprowadzić Smarta w poślizg - hehe niezła polewka!
  
 
Cytat:
2004-08-18 09:53:28, stan28 pisze:
Wg i oprócz tego że sprawdzają wszystko co się da to również podpinają scaner który wyłapuje błędy, twierdzą że np. gdyby licznik był cofnięty to by to wykryli.



No niestety,to totalna bzdura.
  
 
Wracając do tematu skrzyni automatycznej, to powiem Ci, że poza kosztami poniesionymi w przypadku ewentualnej naprawy, ryzyko związane z samym zakupem jak też stanem technicznym zarówno skrzyni biegów, jak też pozostałych podzespołów mechanicznych jest bardzo podobne

Co do awaryjności "automatu", to zakładając regularne serwisowanie konstrukcja skrzyni najczęściej "przeżywa" agonię reszty podzespołów danego autka.
Być może zagmatwałem własną wypowiedź, jednak chodzi o to, że właśnie skrzynia automatyczna poprzez swoją budowę oraz dość liczną grupę zabezpieczeń przewidzianych przez konstruktorów, jest nadzwyczaj trwalym elementem

Poza tym, nie zapominajmy, że jest to kolejny zespół mechaniczny, który w razie konieczności, jeśli potrzebował byś wiarygodnej informacji dot. stanu technicznego - można sprawdzić, chociażby poprzez dogłębny przegląd, jednak wiżże się to z wymontowaniem skrzyni z samochodu.

Na koniec, powiem Ci tak...
Awarie skrzyń biegów, czy to manualnych, czy też automatycznych w przypadku większości "normalnie" używanych samochodów zdarzają się baaardzo żadko.
Jeśli zatem stwierdzisz, że przebieg podany przez poprzedniego właściciela jest wiarygodny a stan techniczny innych elementów samochodu jest odpowiedni (czyt. dobry), możesz śmiało pokusić się o zakup.

Zupełnie osobną kwestią są preferencje, co do jazdy samochodem wyposażonym w skrzynię automatyczną... jedni kupują tylko "automaty", gdyż uważają je za niesamowicie wygodne, inni natomiast pozostają wierni skrzyniom manualnym
... rzecia grupa wybiera np. "mutacje" w postaci skrzyń sekwencyjnych, itd.

Na Twoim miejscu, poza stanem mechanicznym samochodu, zwrócił bym uwagę na stan elementów blacharskich, gdyż wbrew obiegowym opiniom, potrafią one o wiele bardziej "dać się we znaki" aniżeli awarie mechaniczne.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2004-08-18 23:38:45, SpeedR pisze:
skrzynia automatyczna poprzez swoją budowę oraz dość liczną grupę zabezpieczeń przewidzianych przez konstruktorów, jest nadzwyczaj trwalym elementem


Powiedz to ludziom piszącym na forum "automat.pl"

Cytat:
Poza tym, nie zapominajmy, że jest to kolejny zespół mechaniczny, który w razie konieczności, jeśli potrzebował byś wiarygodnej informacji dot. stanu technicznego - można sprawdzić, chociażby poprzez dogłębny przegląd, jednak wiżże się to z wymontowaniem skrzyni z samochodu.


I kosztami dość dużymi niestety. Same usczelniacze i inne duperele które się bezwzględnie wymienia przy najprostszym przeglądzie (z racji tylko "otwarcia" skrzyni) to koszty od jednego do kilu tyś zł.

Cytat:
Zupełnie osobną kwestią są preferencje, co do jazdy samochodem wyposażonym w skrzynię automatyczną... jedni kupują tylko "automaty", gdyż uważają je za niesamowicie wygodne, inni natomiast pozostają wierni skrzyniom manualnym


Jak wiecie ja zacząłem obstawać za automatem

Cytat:
Na Twoim miejscu, poza stanem mechanicznym samochodu, zwrócił bym uwagę na stan elementów blacharskich, gdyż wbrew obiegowym opiniom, potrafią one o wiele bardziej "dać się we znaki" aniżeli awarie mechaniczne.


Czyli pełny standard - ale to już inny wątek...

Swoją drogą, osobiście podejrzewam, że koszty napraw skrzyń automatycznych w PL są "nieco" zawyżone. Spowodowane jest to a) mała ilością tego typu skrzyń, trudnościami z dostaniem części i brakiem prawdziwych fachowców. Większość to legendziarze albo partacze. Ale klient który NIE MA GDZIE pojechać do naprawy lub po poradę zapłaci każde pieniądze komuś kto dobrze "czaruje" - vide niejaki Olczak , który za krótką przejażdżkę + niewiele dające badanie na komputerze (o ile łaskawca znajdze czas) i w efekcie wystawia "naukawą" opinię (np.: "w zasadzie skrzynia jest OK, ale może się popsuć i nie daję gwarancjI) bierze ponad stówkę!!


Podsumowując - bierz chłopie automata. Jak się posypie wymienisz na manuala i spokój. Chyba, że trafisz nastęną skrzynie automata w dobrym stanie

Pozdro

Navi
  
 
Dzięki za wszystkie rady. Oglądałem auto - jest ok. Przebieg 114k jest na 99,99% rzeczywisty, autem przez 7 lat jeździł sekretarz ambasady Korei (sprowadzili mu je z Niemiec). Widać to nawet po wnętrzu auta - kierownica nie wyślizgana siedzenia ok itp. Obecnie autem jeździ właściciel firmy - oni raczej też nie bawili by się w korekty stanu licznika Silnik czysty, bez wycieków, pracuje ok, skrzynia zmienia bez szarpnięć, prawie nie czuć. Niestety przyśpieszenia nie ma wcale (jedynym automatem jakim miałem przyjemność jeździć to firmowy Velsatis 3,5 V6 - ale to inna bajka - więc nie mam porównania). Ogólnie jestem za tylko... Jest do wymiany chłodnica klimy (to chyba z 500pln) walnięta jest klapa bagażnika (lekko, no ale trzeba wyklepać polakierować + ten plastikowy pas nad zderzakiem - cofając musieli walnąć w jakąś poprzeczkę). Liźnięte jest tylne nadkole i fragment drzwi (nic nie wgniecione ale lakiernik znowu zarobi). Plus jakieś tam głupoty (klapa od schowka podłokietnikiem, coś zwalalone z regulacją oparcia fotela pasażera, plastiku wew. nadkola przedniego też brakuje. Wiem, że naraże się lobby (kiedy już kupię esperko też będę windował ceny Ale tak.... gość chce 11K - spuszcza tylko na klimę 500pln wg. moich szacunków naprawy (mówię tylko o blacharce to ok 1500 (może się mylę - poprawcie). W pon. jedziemy do ASO sprawdzić resztę więc coś jeszcze może wyjść - a gość marudzi jeśli chodzi o cenę (pozatym niepodoba mu się, że kupuję przez bank, więc moja pozycja nie jest najmocniejsza). Podsumowywując - 10.5 K to moim zdaniem nieco za dużo (no chyba, że w ASO 100% będzie). Co o tym sądzicie - weźcie pod uwagę ceny aut z Niemiec - coś takiego ściągamy spokojnie za 8-9 (all included) i wszystko jest cacy (ja niestety kupuję na kredyt więc nie da rady ...

Pozdr, elchopin

Ps aha i jeszcze spalanie - szacunkowo ile ten 2.0 aut będzie palił więcej gazu, a ile więcej benzyny od np. 1.5 manual.???

[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-08-19 10:38:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-08-19 10:39:26 ]
  
 
Te pierdułki to się w każdym espero trafiają. Zwróć uwagę, czy regulacja oparcia jest realizowana kółkiem, czy też wajchą - kółko jest zawodne i nie wiem jak z naprawą. Weź też pod uwagę, że kupując w Niemczech espero za 8 czy 9 tys zł tym bardziej nie wiesz co kupujesz, a i musisz sobie dodać koszty podróży, poszukiwania, straconego czasu itp. itd. Wg mnie cena 10,5 jest atrakcyjna (pod warunkiem, że nie znajdzie się więcej usterek niż te widoczne gołym okiem).
  
 
Jesli auto jest w takim stanie jak opisujesz - warto kupić!
  
 
No i coś wisi to espero na Allegro, a do końca aukcji pozostało 7 godzin.
  
 
autko było już sprzedane w poniedziałek - jutro je odbieram

w ASO wszystko ok auto ma nowe tłumiki, tarcze, klocki i el. zawieszenia. muszę wymienić tylko olej, płyny prawdopodobnie pasek z rolką no i założyć gasss

chopin


[ wiadomość edytowana przez: elChopin dnia 2004-08-26 15:13:10 ]
  
 
No to GRATULACJE!!!
  
 
Mam automata ale przyspieszenie jest takie samo jak w manualu.
Pali mi w traie 9L miasto 13L, miasto+klima15L

Jesli chodzi o gaz to nie zakladaj w firmie brew-el na Rakowieckiej.
Wedlug kilku klubowiczow to super zaklad. Dalem sie namowic i niestety sie wkopalem. To sa partacze ktorzy potrafi tylko zalozyc instalacje i wstepnie wyregulowac. Ale jak pojawiaja sie jakies problemy z obrotami lub gdy zapala mi sie kontrolka check engine
pan z brew-el powiedzial ze tak juz jest w espero i nic na to nie poradzi- moze mi odlczyc zasilanie lampki check zeby sie nie paliła . Zrobilem sobie kabelek do instalki LPG i po kilku zmianach lompka sie juz nie zapala.
  
 
Może jeszcze na automacie jest szybszy.

Panowie... Zlitujta się
  
 
Chodzilo mi o to ze nie ma jakis zauwazalnych spadkow przespieszenia, tak jak pisał autor postu.
  
 
Najlepiej zobacz ile automatowi czasu zajmuje zmiana biegu i przy jakich obrotach to następuje. Następnie sprawdź czy ręcznie potrafisz szybciej zmienić bieg i czy przy bardziej właściwych obrotach.
  
 
I]Pali mi w traie 9L miasto 13L, miasto+klima15L [/I]

Może trudno wam będzie uwierzyć ale mój automacik przy jeździe
mieszanej (miasto/trasa) spalił 7,8 L/100 przy pierwszym teście
a przy drugim 7,5 L/100 - oczywiście bez załączonej klimy.

Natomiast już jutro wiozę go do gazowni i zobaczymy o ile się podniesie spalania, myślę że w 15 L gazu się zamknie.
  
 
ESPERO TO SUPER AUTO - tyle mogę stwierdzić i jak narazie jestem z niego b. zadowolny (chodzi oczywiścię o stosunek ceny do przyjemności jazdy) Dzięki za info o spalaniu. Co do przyśp. narzekałem bo niewidziałem o istnieniu przycisku POWER Teraz jest o niebo lepiej I kolejne pytanko co to za dziwna dźwigienka po prawej stronie kierownicy (wychodzi z kolumny) nie mam pojęcia do czego to jest macie to w waszych autach (w instrukcji nie ma o tym nic)>>>? Myślałem, że to do regulacji kolumny kierownicy ale nie rusza się ona wcale (no chyba, że coś jest zwalone). Mam instrukcję po niemiecku i z tego co zrozumiałem można ustawić na zegarku opóźnioną blokadę CZ - wiadomo coś wam o tym???

Z góry dzięki za pomoc.

Chopin
  
 
A moze... tempomat??
  
 
Przepisz dokładnie niemieckie słowa instrukcji to przetłumaczymy, zna się te języki, a co!
  
 
Robert_S chodzi o to, że w instrukcji nie ma takiej wajchy pokazanej wcale
  
 
a nie jest to czasem regulacja położenia kierownicy (w pionie)???