Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-07-27 01:02:20 wymogi UE
podobnież w uni nie wzrosły kradzieże z tego powodu ale nasz piękny kraj zawsze skutecznie opiera się zachodniej modzie |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-27 01:19:13 No to trzeba będzie "zgubić" DR po zasadzeniu DOHC'a - termin nawet mi pasuje . |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-07-27 01:21:50 Podzielam wasze obawy,ale...
Plus jest taki,że wszelakie przekładki silników staną się dużo prostsze,a nieukrywajmy,że dla części z nas jest to ważna sprawa. Poza tym nie oszukujmy się - obecnie gdbym wkładał silnik np.1.6 GSI polonez,olałbym numery i nabił obecne... (ciiiicho) I śmiem twierdzić,że czyni tak większość... Poza tym skoro przeciętny most kosztuje 400zł a silnik tyle samo,to niby dlaczego most nie ma numerów wbitych w dowód,a z silnikiem ma byc inaczej? Jestem (raczej) za... |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2004-07-27 01:38:16 E raczej nie będzie tak żle. Zawsze przed zakupem można sprawdzić samochód i silnik na policji / ja tak zrobiłem i dlatego nie kupiłem ostatnio volvo/ . Poza tym jest jeszcze tabliczka znamionowa. Zastanawiam się tylko nad pewnymi dodatkowymi sprawami:
1. Czy zmiane silnika trzeba będzie zgłaszać w wydziale komunikacji ? a jeśli tak to czy zawsze czy tylko przy zmianie pojemności ? 2. Jak będzie wyglądać sprawa stawek OC ? np. wsadze sobie 2.0 a płacić będe nadal jak za 1.6 ? czy w umowie z ubezpieką bede musiał podawać numer silnika ? czy może będzie to na zasadzie stawka dla modelu samochodu taka a dla innego taka ? [ wiadomość edytowana przez: keen dnia 2004-07-27 01:39:11 ] |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-27 01:40:25
Nie no, to bajera! No ale to troche bez sensu - skoro nr nie jest ujęty w dowodzie i silnik jest traktowany jako część zamienna to chyba logiczne, że ktoś może zmienić tą część. Wtedy na pewno nie będzie się nr zgadzał z żadną ewidencją. A jeszcze taka kwestia drobna, odnośnie SWAP'ów - co z OC?? Skoro nadal pozostaje naliczanie od pojemności, to zapewne można wymienić silnik tylko na taki, który mieści sie w tym samym przedziale pojemnościowym. Albo jeszcze gorzej - będzie można zmieniać tylko na taki o identycznej pojemności i konstrukcji... To jak to jest dokładnie - ktoś zna szczegóły?? Bo samo stwierdzenie "nie ma nr w DR" nie wyczerpuje tematu - pozostaje sporo kwestii do rozstrzygnięcia |
Plush Polonez ATU 1,6 GLI Chełm | 2004-07-27 07:08:51 Silnik nie jest i NIE BEDZIE czescia zamienna - nadal trzeba bedzie zglaszac swapy w wydziale komunikacji - po prostu tylko jego numery nie beda figurowac w dowodzie rejestracyjnym - jaki to ma sens nie wiem wiec mnie nie pytajcie...
Co do OC to przeciez podpisujesz ze podales dane zgodne ze stanem faktycznym a co za tym idzie jak sie dopatrza to moga nawet pociagnac cie do sadu za podanie nieprawdziwych danych... |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-27 15:31:42
Czyli tylko na przegląda trzeba bedzie mieć te same numery? Eeee, nie - przecież na przeglądzie też nie będą znać nr silnika więc nie sprawdzą czy jest ten co powinien. To kiedy będzie sprawdzena zgodność tych numerów - podczas kontroli drogowej? Policjant będzie przez centrale (czas...) sprawdzał jaki numer silnika powinien być w danym samochodzie i czy takowy jest tam faktycznie . Czy może dla policji te dane też nie będą dostępne tak na każde zawołanie?? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-07-27 17:48:00 Wg.mnie jedyna sensowna sytuacja to traktowanie silnika jako części zamiennej,bez żadnej ewidencji numerycznej.
Chociaż nawet gdyby w takiej postaci przepis ów wszedł w życie,już widzę diagnostów/policjantów mówiących "ten samochód nie ma homologacji na ten silnik".Coś wymyślą... |
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-02-12 14:52:10 no to jak to w koncu jest ktos wie? bo bym se wtawil innny silnik tak bez niczego |
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-02-12 15:51:12 hmm, czyli teoretycznie byc moze wystarczy umowa kupna/sprzedazy na dany silnik o numerach xxx, nawet bez koniecznosci posiadania papieroow typu dowod rejestracyjny itp, tyle ze poprzedni wlasciciel potwierdza legalnosc deklarujac to na pismie...
albo faktura/rachunek ze zlomowiska |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2006-02-13 19:42:10
Jest tak.... (CLICK) |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2006-02-14 15:09:21 Czyli co kupuję silnik wkładam, i nie trzeba tego nigdzie zgłaszać ? |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2006-02-14 16:40:40
Wysokość ubezpieczenia zależy m. in. od poj. skokowej (ubezpieczyciel bierze te dane z dowodu rej. poj.), a my dajmy na to mamy w 125p silnik 2.0 DOHC. Może na przeglądzie mogą sie czepnąć, w końcu to jest dla ubezpieczyciela-złodzieja (mam na myśli towarzystwo ) kolejny wyrwany grosz nam z kieszeni... Ktoś to sprawdza teraz?? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-02-15 22:58:00 Wreszcie w Polandii jest pod tym względem normalnie.Uff.
Od bodajże października 2004 w moim Kiziorze siedzi inny silnik niż wbity w dowód.Z właściwym sobie olewczym stosunkiem, jeździłem tak aż do przeglądu w lipcu 2005.Wtedy to przebywałem już w UK i na przegląd pojechał Tata.Wtedy też pierwszy raz sprawdzili w moim Fiacie numer silnika Po sporej kołomyji z załatwianiem materiałów legalizacyjnych (dzięki Lafaar), silnika...i tak nie wbito w dowód bowiem gdy byłem w PL, wydział komunikacji powitał mnie 4 godzinną kolejką i opryskliwą panią, której koniec końców zjebkę spuściłem i udałem się do Kierownika (magiczne słowo,doskonały emulator uprzejmości w urzędach), który bardzo grzecznie wytłumaczył, żebym lepiej poczekał, bo "zaraz" zmienią się przepisy Jako poradził tak zrobiłem,hehe. Głosy "teraz się zaczną kradzieże" są śmieszne.Uważam np skrzynię biegów za element podobnie istotny dla pojazdu.Dlaczego więc nie "numerować" skrzyń biegów?Dziś nawet producenci nie przewidują nad/podwymiarów naprawczych.Remont silnika polega więc na jego wymianie.W UK nie występują np.nadwymiarowe tłoki do silników K Rovera... |