[Pompa paliwa]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ma może ktoś do sprzedania (tanio) pompkę paliwa do CARO 1.6GLI 95r.(to jest ta w baku)?
a może orientujecie się ile może kosztować na giełdzie?

--------------
POZDRAWIAM
Norbert B.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-06-27 00:03:03 ]
[ powód edycji: Zmieniałem tytuł ]
  
 
Znam ten ból
Poprzedni właściciel mojego poloneza był "oszczędny do bólu" i jeździł tylko na gaz, a jak wiadomo taka pompka jest smarowana paliwem a gdy go nie ma to się zaciera, dlatego w samochodach z pompką paliwa umieszczoną w baku należy jeździć na tzw. pełnej rezerwie paliwa, ja tankuję zawsze gaz + 10zł paliwo i utrzymuję wskaźnik rezerwy tak aby nie "mrugał".
Swoją pompkę kupiłem na "szrocie" w idealnym stanie za 150,00 zł, w ASO taka pompka kosztuje 450,00 zł.
  
 
Ja tylko dodam, że w hurtowni koło mnie kosztuje (jak akurat jest) ok.300-350zł.
  
 
Chłopaki jak sprawdzić na szrocie lub giełdzie , że pompka jest dobra?
Macie jakieś sposoby?
  
 
Powiem szczerze że nie sprawdzałem czy chodzi machanicznie ale dokładnie ją obejrzałem z zewnątrz, przedewszystkim czy elementy gumowe są całe, wiem że jest sposób sprawdzenia pompki poprzez zanurzenie jej w wiaderku z wodą i podłączenie jej na krótko np. z akumulatorem
  
 
GDA sam wymieniałes pompkę?
Dużo jest roboty, przy wymianie?(czasu)
prosiłbym o jakiś opis.
  
 
NoBo
robota jest banalnie prosta
- przedewszystkim trzeba zrzucić zbiornik paliwa (przy okazji radzę wymienić opaski trzymające gdyż u mnie okazało się że jedna była tak przerdzewiała i jakbym zatankował do pełna to bym zgubił zbiornik )
- potem masz już dostep do pompki, odkręcasz chyba z 6 śrubek i zamieniasz na nową, ja jeszcze korzystając z okazji przepłukałem zbiornik (ile tam było syfu) i pomalowałem go bitexem.
- przy zakładaniu zbiornika nie pomyl wężyków, powrotnego paliwa z zasilającym
  
 
rozumiem że to pompka elektryczna , a jaka ma wydajnośc ta pompka , bo planuję w przyszłym 2.0 założyć dwa webery DCOE45 i potrzebuje dobrej pompy paliwa jak wiecie coś o wydajności to napiszczie z góry THX
pozdrawiam Barakuda
  
 
Niestety w mojej książce napisane jest tylko, że tłoczy paliwo z ciśnieniem 0,7...0,8 bara (70...80 kPa). Więcej jest o pompie do Poldzia z wtryskiem Boscha, ale ona jest inaczej montowana. Jej dane to: wydatek 85 dm3/h przy 4000 obr/min. Zasilanie 12V 6A, a maksymalne wytwarzane ciśnienie 200 kPa. Z kolei pompa do Rovera wygląda na tak samo mocowaną jak od wtrysku Delco, a ciśnienie ma najwyższe 3,0 ba (czyli 300 kPa).
  
 
dzieki za odpowiedź , a ile mniejwięcej kosztuje używana pompa roverowska lub boschowska?
  
 
Grzechu - pompka rover'owska nie pasuje do baku od 1,6 GLI, trzeba by było przerobić mocowanie, i przedewszystkim tak jak napisałeś ma 4x większe ciśnienie, jak ja szukałem to niestety wszędzie były od Rover'a,
Barakuda - ceny tych pompek są jednakowe w granicach 150 zł na giełdzie lub szrocie
  
 
Wsiadam dziś rano do auta i myślę sobie zobaczę czy zapali na benzynie(nie wierząc w cuda.nie używałem od soboty kiedy stwierdziłem że nie działa.nie podawała paliwa) i zdziwiłem sie bo pompka zaczeła podawać paliwo i jest O.K. Mój SHARK znów pije benzynkę!!!
CIESZYŁEM SIĘ JAK DZIECKO!!!! :
  
 
Barakuda - przecież FIAT produkował seryjnie auta z dwoma gaźnikami - może warto by się było dowiedzieć jaką one miały pompę paliwa.
  
 
z dwoma gaźnikami były produkowane ale Abarthy i to w krótkich seriach , więc pewnie trudnobyłoby znaleźć pompę od takiego modelu , a ta od Rovera pasowałaby spokojnie i to z lekkim zapasem
  
 
dla wiadomości innych
Pompek do poldków jest kilka rodzaji, a najwięcej do 1.6
Wiem bo przerabiałem ten problem z miesiąc temu.
tak więc należy najpierw wymontować pompkę i dokładnie ją obejżyć; jak podłączone jest zasilanie prądem i paliwem. Pompki w sklepie można kupić od 250 do 350 zł w zależności od modelu do 1.4 ok 450.
do 1.5 i 1.6 na jednopunktowym w trysku polecam reperaturki za ok 190 zł (wymienia się samą cewkę).
na giełdzie można kupić pompki od 150 - 200zł
z ogłoszenia w auto giełdzie nawet już za 70 zł

jak sprawdzić pompkę - bardzo prosto miernikiem sprawdzając czy obwód jest zamknięty, lub na chwilkę do akumulatora czy chodzi (uwacha bo na sucho można ją dorobić)


na koniec UWAGA na te długie śruby mocujące bak łatwo je urwać nawet gdy pozornie dają się odkręcać
u mnie odkręciłem do połowy a i tak się urwały na 1,5 cm
  
 
Właściwie mozna przyjąć 2 typy pompek el. i ich zamienność z uwagi na ciśnienie:
do jednopunktowego wtr. (1.5, 1.6 GLI)
do wielopunktowego wtr. (1.416V, 1.6 GSI, 2.0 i.e.)
Jak sie przedstawia zamocowanie i podłaczenie to już zależy od modelu...
 
 
Słuchajcie. Od kliku tygodni mam pewien problem.

Dotyczy: Elektryczna pompa paliwa - ATU 1.6 GLI wrzesien 96

Problem: dziala kiedy chce

Potencjalna przyczyna: przekaznik ?? wiazka ?? styki ??? - a moze sama pompka

Moze ktos juz mial taki problem ???

PS Gdzie jest przekaznik od tej cholernej pompy - wg schematu el powinny chyba nawet byc 2.
PS2. Jeszcze jedno - jeden gosc sugerowal ze to moze byc wylacznik bezwladnosciowy - i ze one sie czasem blokuja ?!? No nie wiem - wydaje mi sie ze 1.6 GLI z 96 nie ma czegos takiego - na pewno ma Rover. Wie ktos cos o tym ???

Bogu dziekowac - ze mam gaz - bo inaczej jak bym teraz jezdzil

Pozdrawiam
murzynek
 
 
Czy ktos ma takie rozwiazanie w swoim Poldku. Mam 1,6 MPI + LPG. Jak wiadomo uruchomienie silnika zaczyna sie na benzynie, pozniej przełacz sie na gaz. Mam pomysł aby po przełączeniu na gaz wyłączac pompę paliwa ktora pracuje cały czas bezproduktywnie a tym samym przy zapominaniu tankowania i jezdzeniu na rezerwie dochodzi do uszkodzenia pompy.
  
 
Cześć wiąże sie to z zamontowaniem dodatkowego przekaźnika gdzie w momencie dopływu prądu od zaworu otwerającego gaz w tym momencie odetnie prąd dopływający do pompy paliwa i odwrotnie!

Pozdrawiam
  
 
powinno się jeździć na tzw. pełnej rezerwie czyli nie doprowadzać do migania "księgowego"

ale pomysł jest - tylko pytanie na ile wart pracy ?
-----------
POLONEZA CZAS ZACZĄĆ - powiedziała rdza do rdzy