Opis instalacji/zmiany licznika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!

Mam takie problem. Kupilem sobie licznik do Fiata 125p z okraglymi zegarami i obrotomierzem. Chce go podlaczyc ale nie wiem czy sam dam rade? Tzn wiem jak sie uzywa srubokreta itp. Ale co z obrotomierzem. Moj Fiat jest z 1986r. Ktos mi powiedzial ze koncowki sa standardowe i ze nic nie trzeba zminiac i ze przewody sa powyprowadzane. Czy to prawda. Jeszcze tam nie zagladalem i troche sie boje (czy oprocz odkrecenia srubek jest cos o czym powinienem wiedzic przy zdejmowaniu starych zegarow?). Moze na stronie FSO Auto Klubu napisalby ktos artykul na ten temat?

Dzieki za wszelkie porady

.ESP.


  
 
sprawa jest prosta dwa zlacza ktore sa w zegarach z kreska podlanczasz tak samo do zegarów okraglych a do srodkowego zlacza podlanczasz ogrotomierz- tylko 1 przewód brazowy (w wiazce instalacyjnej jest wieceji: uziemienie, +12V, do podswietlenia, aby podłączyc obrotek montowany obok zaslepki radia). Brazowy przewód podlanczasz na zlacze srodkowe w zegarach styk pierwszy od dolu od strony obrotomierza. Styki obrotomierza muszą byc połączone krotkimi przewodami ze stykami na plytce drukowanej. Mozna tez obrotek podlaczyc bezposrednio, pomijajac zlacze w zegarach, wykozystojemy wtedy 3 przewody z wiazki: bialo czarny na uziemienie, pomaranczowy +12V, brazowy 1.
W okraglych zegarach mozesz jeszcze podlaczyc sobie kontrolke swiatel awaryjnych i np. ubytku plynu hamulcowego.
Jak masz jeszcze jakies pytania odnosnie instalacji to pytaj.
  
 
Dzis odkrecilem stary licznik (bo wymienialem zarowke od ladowania) no i sa tam tylko dwie kostki a w nowym (z okraglymi zegarami i obrotkiem) sa trzy wejscia. Jak kupilem zegary to dostalem te trzy kostki z kablami

pierwsza kostka: niebieski, czerwony, zielony, bialo-czerwony, brazowy, bialo-czarny

druga kostka: czarno-zolty x2, czarno-szary, zielony, niebieski, czarno-niebieski

trzecia kostka: zielono-czarny, bialy, rozowy, czerwony, szaro-czerwony, pomaranczowy x2

No i teraz prosze powiedziec mi co i jak mam podlaczyc?
Aha i jak wyprowadzic ten przewod na cewke?

Dzieki z gory i sorry ale dopiero zaczynam sam zajmowac sie fiatem. Do tej pory robilem to z tesciem ale on juz nie ma dla mnie czasu. Moze i dobrze. Wiecej sie naucze
  
 
I jeszcze jak jest z tym podlaczeniem, pozostalych kontrolek, ktore nie byly uwzglednione w starych licznikach. Chodzi mi tu o:

- (P) ten znaczek (to chyba od hamulcow)
- przeciwmgielne
- i ten z olejem
- i od grzania szyby tylniej (ktorej na razie nie mam grzanej ) - a gdzie i za ile moglbym taka szybe kupic i ile kosztowalaby mnie roboizna?

bo chyba juz reszta jest uwzgledniona

Sorry za igorancje, ale naprawde nie wiem jak sie one nazywaja.
  
 
tak jak juz pisalem dwie kostki pidlanczasz identycznie jak w starym zegrrze a srodkowa robisz z wiazki do podlaczenia obrotka obok zaslepki radia. musisz ja poprostu w kadlach takie wolne przewody i wykorzystujesz tylko brazowy bo reszta juz na zegarach bedzie. pozniej napisze o innych kontrolkach
  
 
musisz znalezc w kablach wolne przewody i to beda te od obrotka
  
 
Cytat:
musisz znalezc w kablach wolne przewody i to beda te od obrotka



Ale one powinny byc tak gdzie radio? Czy gdzies indziej?
  
 
jest to wiazka skladajaca sie z przewodow:
podwójny pomarańczowy
podwójny żółto- czarny
podwójny biało- czarny
drógi podwójny biało- czarny
brązowy
wykrec zegary i maskowanie radia i głosnika i napewno znajdziesz ta wiazke
  
 
Cytat:
wykrec zegary i maskowanie radia i głosnika i napewno znajdziesz ta wiazke



Czy to mozliwe, zeby nie bylo tam takie wiazki? Fiat jest 1986r. Odkrecilem wszystko (zegary i maskownice) i nie znalazlem, albo zle szukalem. Poza tym podlaczylem reszte i dziala tylko cos nie podoba mi sie fakt, ze jak zaciagne reczny to swieci sie (P), a chyba powinno siwcic sie (!)? Co Wy na to?

[ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-02-13 12:14:58 ]
  
 
(P) swieci sie prawidlowo, a (!) to kontrolko ubytku plynu hamulcowego, ktora mozesz sobie podlaczyc rozbudowujac troszke instalacje elektryczna.
Wiazka do obrotomierza musi byc musisz dobrze poszukac
  
 
hehe zrobilem i co najwazniejsze dziala !!! Rzeczywiscie byl ten brazowy przewod i to nawet z koncowka . Podlaczylem i dziala bez problemow tylko zarowka od kierunkow cos cienko swieci . Ale ona daje swiatlo z takiego kanalu i to chyba dlatego.

Z kazdym badz razie dzieki za pomoc i czekam na opis instalacji innych kontrolek od gwizdziu . Pozdrowienia 4 all
  
 
ja mam pytanie

czy ilnstalacja DFa z okragłymi zegawami jest zunifikowana z polonezowaską czyli czy licznik kwadratowy z poloneza jest zamienny z okrągłym z DFa

bo wpadłem na chory pomysł aby zamotowac sobie w/w licznik w poldku jako substytut okągłych zegarów z Caro
  
 
Cytat:
2005-02-24 21:41:57, bodziot pisze:
ja mam pytanie czy ilnstalacja DFa z okragłymi zegawami jest zunifikowana z polonezowaską czyli czy licznik kwadratowy z poloneza jest zamienny z okrągłym z DFa bo wpadłem na chory pomysł aby zamotowac sobie w/w licznik w poldku jako substytut okągłych zegarów z Caro


A nie prościej zamontować okragłe z Caro
  
 
Cytat:
2005-02-25 00:31:15, Nabauab pisze:
A nie prościej zamontować okragłe z Caro



chyba tak
  
 
Cytat:
[quote]
2005-02-25 00:31:15, Nabauab pisze:
A nie prościej zamontować okragłe z Caro



2005-02-25 09:29:08, bodziot pisze:
chyba tak
[/quote]

włąsnie liczniki już mam teraz szukam opisu wyprowadzeń a jeszcze lepiej kostek od licznika bo jak je bede miał to powinienem samś dojsć do jakiegoś socjalizmu
  
 
Czy ktos moze mi napisac jak podlaczyc pozostale kontrolki w okraglych zegarach w DFie?

Takie jak awaryjne czy przeciwmgielne to mozna poprowadzic z przelacznikow a co z pozostalymi np ten od plynu hamulcowego?
  
 
opis ten zamieściłem przy okazji wątku o podświetlanych klawiszach

Link