Obrotomierz do mk6

  szukane wyrażenia:   obrotomierz
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, chcialem zalozyc sobie obrotomierz. Mam wersje mk6 1.3 (gaznik). Szukalem w archiwum, ale nic nie znalazlem na temat wersji gaznikowej. Komputera nie ma, a w nowszych podobno wszystkie wiazki sa pociagniete. Stad pytanie, jezeli kupie licznik z obrotkiem od mk6 to da rade jakos podciagnac kabelki, zeby to dzialalo?
  
 
oczywiście że da rade.
masz edis ??
  
 
Jaki "edis"? Przepraszam, ale nie wtajemniczony jestem... mam wersje gaznikowa, co za tym idzie nie ma komputera i moge podpiac sie tylko pod cewke zaplonowa... tylko nie wiem jak to w praktyce bedzie wykladalo, gdzie, co, czy jakies filtry trzeba... no i co to "edis"?
  
 
Troszke odgrzewam temat

Kupilem zegary z obrotkiem od rs'a. Mam silnik 1.3 (gaznik) rocznik 1993. Wymontowalem stare zegary, na ich miejsce podpialem nowe. Niestety obrotek ani drgnie Edis'a nie mam, mam ECC. Natomiast jezeli chodzi o wiazke kabli to ze zdziwieniem stwierdzilem, ze jest kompletna. W starych zegarach (bez obrotka) brakowalo miejsc na 10 wtyk, w wiazce z samochodu jest w tym miejscu zielony kabelek (czesto pisaliscie, ze to jego brak odpowiada za niedzialanie obrotka). W nowych zegarach jest miejsce z wiazki na ten kabel. Moze ktos wie o co chodzi, musze ciagnac dodatkowo jeszcze jakies okablowanie czy jak? Modulu EDIS nie mam, ale zielony kabelek jest...

Pozostaje jeszcze kwestia czy mozna jakos sprawdzic sam obrotomierz czy jest sprawny (jakims domowym sposobem )?
Pozdro
  
 
EDIS 4 o ktorym mowil Fryszard to Komputer Sterujacy Zaplonem, ale ty go niestety nie masz, wiec chyba pozostanie ci podciagniecie ci kabla od obrotka do Cewki
  
 
w takim razie skad w mojej wiazce ten zielony kabelek? Czy biorac sygnal z cewki potrzebuje uzywac jakis filtr?
  
 
Cytat:
2005-09-26 21:58:02, pawelkwiatek pisze:
w takim razie skad w mojej wiazce ten zielony kabelek? Czy biorac sygnal z cewki potrzebuje uzywac jakis filtr?


Byloby dosc niemadre robic 2 rodzaje wiazek w procesie produkcji, wiec wsadzano taka sama jak do modeli z obrotkami. Tak samo jak ty mam, 1.3 ale na mono i mimo braku obrotka kabelek z pin10 byl, co troche ulatwilo sprawe w montowaniu go.
  
 
aha, czyli kabelek od cewki tez musiales ciagnac Moze pamietasz, gdzie ów zielony kabelek się kończy? I jeszcze pozostaje pytanie o filtr, trzeba jakis stosowac czy wystarczy wpiac sie w cewke i po krzyku?
  
 
Nie nie . . ja nic nie ciagnalem, podlaczylem sie pod EDIS, ale brakuje wlasnie jakiegos filtra bo obrotek drga, wskazowka nie stoi nieruchomo na wolnych. Ale nie wiem gdzie on ma byc wogole
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie. Skad wziasc sygnal do obrotka? Czy z czujnika położenia wału korbowego (wychodza 2 kabelki - ktory?), czy tez bezposrednio z cewki zaplonowej (wychodza 3 kabelki - ktory?). Z ta iloscia kabelkow to patrze w ksiazce, nie wiem jak to jest faktycznie u mnie... ale chcialbym byc merytorycznie przygotowany i nie spalic czegos po drodze...
  
 
Nie praktykowalem tego,ale z tego co wiem to z cewki bierzesz sygnal
  
 
Jak się wrzuca obrazki to wrzucę schemacik?
  
 
witam też mam mk VI
i też wymieniam na licznik z obrotkiem ale ja mam
kompa i czytałem w archiwum o jakimś tajemniczym zielony kabelku

rozumię że wkładam licznik z obrotkiem i co dalej ?

moja esinka jest opisana w profilu

dajcie znać czy ktoś tak robił

Sadekk
#1078
  
 
Cytat:
2005-10-01 17:16:29, SADEKK pisze:
witam też mam mk VI i też wymieniam na licznik z obrotkiem ale ja mam kompa i czytałem w archiwum o jakimś tajemniczym zielony kabelku rozumię że wkładam licznik z obrotkiem i co dalej ? moja esinka jest opisana w profilu dajcie znać czy ktoś tak robił Sadekk #1078


Najpirw go wrzuć izobacz, może działa bez niczego bo tak też bywa, a jeżeli nie to poszukaj kostki (wolnej czarnej) w okolicach edisa - tam trzeba podpiąć filtr i sprawdż wtyczkę od licznika czy dochodzi tam zielony kabel chyba nr.10
  
 
dzięki kat tak zrobię

Sadekk
#1078
  
 
no ale jakiś schemacik by sie przydał - nie powiem

jak tam w tych tematach?

Sadekk
#1078
  
 
Ok, ale do cewki sygnal idzie od czujnika walu korbowego (wq. ksiazki), latwiej sie do niego dostac niz do samej cewki (pod samochodem nie trzeba nurkowac ) Tylko kwestia, ktory kabel jest ktory (nie chce nic spalic), ewentualnie jak sprawdzic (doswiadczalnie na obrotku wolalbym nie...)
  
 
Dobra, wrzuce skany z ksiazki moze komus cos zaswita w glowie






[ wiadomość edytowana przez: pawelkwiatek dnia 2005-10-01 21:06:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: pawelkwiatek dnia 2005-10-01 21:07:57 ]
  
 
schemat
Tu wszystko widać - z prawej strony u góry sygnał idzie z 12 nóżki EDIS-a poprzez filtr i skrzynkę bezpieczników do wskażników.
  
 
Cytat:
2005-03-14 16:29:52, pawelkwiatek pisze:
Witam, chcialem zalozyc sobie obrotomierz. Mam wersje mk6 1.3 (gaznik). Szukalem w archiwum, ale nic nie znalazlem na temat wersji gaznikowej. Komputera nie ma, a w nowszych podobno wszystkie wiazki sa pociagniete. Stad pytanie, jezeli kupie licznik z obrotkiem od mk6 to da rade jakos podciagnac kabelki, zeby to dzialalo?


Masz napewno gażnik?, czy monowtrysk?
Jeżeli masz EDIS-a to najłatwiej wziąć sygnał z niego.