Reg.. luzów na zaworach Toyota Starlet 1,3 xli 1993r

  szukane wyrażenia:   starlet  -  zawory
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prosze o podanie wartosci wedlug jakich ustawiamy luz na zaworach w toyocie starlet.
Mam problem z odnalezieniem danych dotyczacych ustawiania zaworow ,wiem ze model ten niebyl sprzedawany w polsce Licze na wasza pomoc i z gory dziekuje
  
 
Głowy nie dam ale z tego co pamiętam to 20ssące i 25 wydechy ale mogę się mylić i na jutro sprawdze w swoich zapiskach i dam znać.

Pozdro.
  
 
dzieki bardzo czekam dla przypomnienia jest to starletka 93 silnik 1,3 XLi
  
 
Witaj TNiedzio

W starletce regulacje przeprowadza się na ciepłym silniku i dla zaworów ssących i wydechowych jest po 0,20 mm. Regulacja zwykła (bez żadnych podkładek) wkrętak i kluczyk.

Pozdrawiam
  
 
Płytek Marcin Plytek, a nie podkładek

A sprawdziłem i w swoich danych mam: regulacja silnik zimy,
luz zaworu ssącego 0.20mm natomiast wydechowego 0.25mm.

hm....................
Może mam złe dane ale jest to proste więc zrób jak uważasz a najwyżej potem poprawisz.

Pozdro.
  
 
Na 100% dla silnika 2E luz wynosi 0,20mm dla zaworów ssących i 0,20 dla wydechowych. Regulacja tylko na gorącym silniku. Dane z Etzolda, Haynes'a i książeczki toyoty
  
 
http://www.forum.toyota.org.pl/viewtopic.php?t=2492
  
 
Tak tak Przepraszam teraz sprawdziłem żeczywiście 0,20 na ssaku i na wydechu regulacja na ciepłym silnku.

Wstyd się przyznać ale te dane regulacyjny dotyczą FSO
Pomyliłem strony w swoim wszechwiedzącym zeszyciku.

Pozdro.
  
 
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
  
 
a co ile km powinno sie regulowac luzy w Starletce?
  
 
z gazem co 10000km,na benzynie co 40000 wystarczy
  
 
Pamietam jak swego czasu kilka osob skarzylo sie na TKP, ze panuje tam zbyt duzy rygor. Dziwne, mnie tam nigdy nic zlego nie spotkalo i nie mialem tam jakichkolwiek problemow.
Natomiast tutaj - a jakze! Okazuje sie, ze nie mam dostepu do przegladania niektorych tematow (brak dostepu).
Mysle, ze moderatorzy, ktorzy zrealizowali prosbe pewnych osob (mam tu kilku swoich sympatykow) zachowaja sie honorowo (no chociaz Ty, Jackalu!) i spelnia moje ostatnie zyczenie:
Prosze mnie wyrzucic z tego zenujacego "forum".
W przeciwnym razie postaram sie zadac sobie duzo trudu, ze bycie Panowie mieli co czyscic.
Rozstanmy sie wiec w jako takiej zgodzie, OK
  
 
Kurde nie rozumiem tego

Co do Starletki to jak to jest 4E-FE to zawory reguluje sie na zimnym silniku a 2EE na cieplym ale to szczególł
  
 
ja też
  
 
Kolega lekko sie zagalopowal zreszta nie tylko tutaj , juz zglosilem ten post
  
 
w takim razie jeszcze jedno pytanie...ktore sa ktore?
  
 
Cytat:
2006-06-01 23:33:10, muzz pisze:
w takim razie jeszcze jedno pytanie...ktore sa ktore?



Zawory? W 2E wydechowe (4) są od strony kolektora wydechowego a ssące ( - od strony gaźnika
  
 
czyli rozumiem ze 2EE jest tak samo...czyli 4 wydechowe i 8 ssacych?? i sa ulozone w cylindrze 2 ssace w jednej linii - od strony kolektora ssacego - a wydechowy jeden - od strny kolektora wydechowego?? chce miec jasnosc bo toyka jest dla mnie nowoscia i nie chce nic w niej spier...c
  
 
Cytat:
2006-06-05 21:27:25, muzz pisze:
czyli rozumiem ze 2EE jest tak samo...czyli 4 wydechowe i 8 ssacych?? i sa ulozone w cylindrze 2 ssace w jednej linii - od strony kolektora ssacego - a wydechowy jeden - od strny kolektora wydechowego?? chce miec jasnosc bo toyka jest dla mnie nowoscia i nie chce nic w niej spier...c



Jest dokładnie tak jak piszesz. Wszystko na temat tego silnika znajdziesz w książce H.R. Etzolda "Toyota Corolla"
  
 
to jeszcze niech ktos mi powie gdzie znajde taki specyficzny szelinomierz ktory jest potrzebny do tej zabawy...