Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-07-01 01:31:07 hmm robiles na czachowskiego u panow od karetek ?? czy to moze SATAL ?
osobiscie "NIE POLECAM" tylko rogu przy 1905 roku i mlodzianowskiej pomimo kilkunastu ladnie oprawionych certyfikatow ktore wisza na poczekalni [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2005-07-01 01:35:30 ] |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-07-01 12:28:30
Oporow to ja nie mam zadnych, zwlaszcza jak chodzi o dziewczyny A mojego Poldka przebadam jak mu skoncze remont blacharki. Na razie wymienilem ta plywajaca obejme hamulca od strony kierowcy bo sie zatarla lekko (Lucas), wszystkie drazki i sworznie, zmienilem klocki, przy okazji zdjalem tarcze, spilowalem im ranty i dokladnie oczyscilem srodkowa wewnetrzna czesc, to samo piasty. Bylo tyle syfu ze na wywazenie na pewno to wplywalo. Jeszcze tylko polatac wszystkie dziury w blachach, usunac ruda i wzmocnic przod i wtedy dopiero zaczne wszystko ustawiac A jak juz to zrobie to powrzucam tu zdjecia z roboty i wyniki z pomiarow. Odnosnie zachowania samochodu, to polecam jeszcze w zimie przejechac sie po rownej drodze jak jest szklanka. Od razu widac na ktorym kole jakie sa opory i jak sie ustawia samochod po ruchach kierownica: wylazi i zbieznosc i geometria Jak bedzie cos z geometria to sie bedzie obracal w osi, a jak zbieznosc to lekko zjezdzal bokiem albo skrecal mimo prostych kol. [ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-07-01 12:30:39 ] |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-07-01 15:07:46 Nie zgodze się Twoim twierdzeniem wyrazonym w ostatnim zdaniu. Moja wersja:
Jak będzie coś z geometrią to będzie to bedzie go ściągać, jak będzie szedł prosto ale kiera będzie krzywo wisieć to będzie nieustawiony punkt centralny kierownicy (niebale ustawiona zbieżność mimo prawidłowych kątów) A jak zbieżność będzie spaprana to będzie ciął opony, ale podczas jazdy nie zawsze będzie to zuważalne. Czekam na pomiary Twojego wózka |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-07-01 22:25:56 tandeta - przy zastotosowaniu smd wszystko miesci sie we wtyczce - po drugie skoro przeplacac 70 zeta skoro mozna miec za gratis +koszt czesci - nie przewyzszy 8-9 zeta |
Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-07-09 09:35:52 Więc nikt nie zna odpowiedzi ?
Dotarłem do źródeł tzn do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 16 grudnia2003 r. (Dz. U. nr 227 poz. 2250). Rozporzadzenie jest długie i zawiłe (48 stron) ale najważniejsze rzeczy to (w skrócie - nie wdawalem się we wszystkie niuanse): Oceny amortyzatorów dokonuje się metodą EUSAMA polega ona na ocenie przyczepności koła podczas wymuszenia drgań o zmiennej częstotliwości i wys 6 mm. Pomiarowi podlega siła nacisku koła z badanym amortyzatorem, wynik to stosunek siły minimalnej do maksymalnej wyrażony w procentach. W samochodach o masie własnej większej niż 900 kg za sprawne uznaje się amortyzatory których ten wskażnik jest wyższy niż 20 % a róznica tego wskaźnika na jednej osi nie przekracza 15 % Hamulce bada się na urządzeniu rolkowym lub płytowym (dopuszcza się pomiar opóźnienia lub długość drogi hamowania). Ocena skuteczności ma ścisły związek z masą samochodu, bo: skutecznośc wyrażona w % = (stosunek siły hamowania z wszytkich kół do stosunku siły nacisku samochodu)* 100 % aby wyznaczyć siłę nacisku samochodu, przyjmuje się 1000 N na każde 100 kg masy samochodu (rozporządzenie przyjmuje uproszczenie F= m*g [siła to masa razy przysp ziemskie g zaokrąglone do 10 m/sek kwadrat.]) Hamulce uznaje się za dopuszczone jeśli ich skuteczność jest większa niż 50 % - roboczy i 25 % awaryjny, a zmierzone siły hamowania kół po obu stronach osi nie różnią się więcej niż 30%. Oczywistym jest że siła hamująca jest wprost proporcjonalna do siły nacisku na pedał hamulca - a tę rozporządzenie określa na 500 N, ale to rzecz czysto umowna. Tak więc ze sposobu oceny skuteczności hamulca wynika, że jeśli ktoś ma problem z hamplami, to najlepiej wywalić z wozu przed badaniem wszystkie graty + koło zapasowe (będzie lżejszy) i pojechać z rana na czczo |