Kody błędów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuję kody błyskowe do Poldzia 1.6 GLI ABIMEX
  
 
Znacie kody usterek do wielopunktowego układu zasilania typu MULTEC XM (polonez plus, gsi) ?

Do wtrysku jednopunktowego tabela z kodami usterek jest w książce Budowa Naprawa Eksploatacja Polonez (WKiŁ), ale do wielopunktowego nie zamieścili.
  
 
Witam. Ja mam taką książke: OBSŁUGA I NAPRAWA-POLONEZ-wydawnictwo-AUTO i tam jest wszystko opisane kilka stron na ten temat.
  
 
Jak się odczytuje kod błędu w gsi??
  
 
Pewnie tak samo jak w GLI
Wyłączasz zapłon, mostkujesz wtyki A i B w złączu diagnostycznym pod maską silnika, włączasz zapłon i żółta lampka na tablicy rodzielczej zacznie migać (odczytujesz wymigany kod i sprawdzasz z tabelą jaki czujnik czy inne podzespoły układu wtryskowego czy zapłonowego nie działaja poprawnie).

W vectrze A (wielopunktowy wtrysk, zapłon sterowany przez komp)też złączam wtyki A i B w złączu diagnostycznym. Do niej kody są na necie a cholera do poldka gsi nie mogę znaleźć.
  
 
to nawet nie wiedziałem, że w GLI- Bosch -tak można a w tym złączu diagnostycznym to będzie napisane gdzie jest wtyk A i wtyk B ?? i czy zmostkować ( kawałkiem przewodu) ?? Ktoś już może tak robił ??
  
 
Wszyscy mówią, że pewnie tak trzeba zmostkować, ale jak wnikać w szczegóły to nikt tego nigdy nie robił i nie ma pewności, a ja na sobie eksperymentować nie będę bo mi się nie uśmiecha ewentualny zakup kompa. Wobec tego jeszcze raz zapytam: jak odczytać kody błędów w GSI i czy ktoś już to robił??????
  
 
Bosha nie można tak zdiagnozować
  
 
W GSI kody odczytuje się tak samo jak w GLI. Styki A i B mostkujesz czym chcesz: spinaczem, kółkiem od kluczy...

BTW w Omedze też się tak diagnozuje wtrysk mimo, że często jest to Bosh Ważny jest standard złącza diagnostycznego. W omawianym przypadku musi to być ALDL.
  
 
Po kolei:
jedreek: no niestety nie tak samo ponieważ GLI ma monotrysk, że nie wspomnę że GLI ale w Caro Plus ma Bosch Monomotronic, który można czytać tylko kabelkiem i specjalnym programem.
GSI ma wtrysk Delphi nazywany Multec ale jest to inny Multec niż popularny Abimex - to była tylko firma która go wprowadziła w zw ze sprzedażą poldków do holandii i koniecznością spełnienia normy US'83 - wiem bo miałem zajęcia na uczelni z inżynierem o nazwisku Roman, który przypadkiem projektował kolektor dolotowy pod ten wtrysk.
Dalej w GSI nic się nie mostkuje, mało tego kabel jest inny niż do Abimexa a program tylko graficznie przypomina ten od Abimexa. Z tego co wiem w GSI nie ma kodów błyskowych. Program na CD dostępny na Wolumenie na placu samochodowym środkowy rząd w stronę Zbyromexu
  
 
Korzystając z otwartego tematu, chciałem rzucić taki problem:
jak wygląda /jaki jest schemat/ kabelka łączącego komputer ze złączem diagnostycznym w polonezie C+gsi /takim jak w temacie postu/. nazwa układu wtryskowego to MULTEC XM. Próbowałem znaleść coś w sieci, ale bez powodzenia, może źle szukałem, a może ktoś wie coś na ten temat?
  
 
Witam miłośników FSO !

Mam pytanie odnośnie Poloneza 1.6 wtrysk wielopunktowy znajomego.
Zimny (samochód, nie znajomy ) jeździ prawidłowo. W miarę rozgrzewania się pojawiają się problemy - szarpanie przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu w okolicach 2,5-3 tys obrotów. Im cieplejszy silnik tym bardziej szarpie, już na wszystkich biegach (choć na niższych zdecydowanie bardziej), zapala się lampka "check engine", po chwili jazdy spokojnej - tzn. bez przyspieszania gaśnie. Na zachowanie nie ma wpływu wybór paliwa - benzyna czy gaz, szarpie, kicha, prycha tak samo.

Wiem, że można odczytać kody błędów po lampce "check engine" łącząc styki we wtyczce. I ok, działa (jak na razie błędy: błysk, przerwa, trzy błyski; błysk, przerwa, 9 błysków) to tylko nie znam kodów tych błędów. Jeśli ktoś ma może rozpiskę tych kodów będę bardzo wdzięczny.
(Jeszcze bardziej jeśli ktoś podpowie, w czym może być problem)

z góry wielkie dzięki, pozdrawiam
Piotr
  
 
kod nr 13 - sonda lambda, nieprawidłowy sygnał
  
 
Cytat:
2005-02-05 15:24:54, leon pisze:
kod nr 13 - sonda lambda, nieprawidłowy sygnał



ale to w abimexie,wielopunkt ma tak samo?
  
 
Cytat:
2005-02-05 15:27:11, daniel pisze:
ale to w abimexie,wielopunkt ma tak samo?


ten akurat tak.
  
 
Kody mam w książce napraw, to jeszcze pół biedy, tylko jak się przelicza te błyski na kody?

pozdrowienia
Piotr
  
 
Cytat:
2005-02-05 17:23:25, piotrr00 pisze:
Kody mam w książce napraw, to jeszcze pół biedy, tylko jak się przelicza te błyski na kody? pozdrowienia Piotr



Cytat:
(jak na razie błędy: błysk, przerwa, trzy błyski; błysk, przerwa, 9 błysków)



tutaj są 2 błędy: 13 i 19 . 19 to standard występuje zawsze. teraz chyba jasne.
  
 
Witam

Dziękuję "leonowi" oraz "rtd" którzy pomogli mi przy kodach błędów.

W chwili obecnej mam jednak problem:
samochód do Polonez 1.6 z wtryskiem wielopunktowym. Po nagrzaniu odmawia aktywnej współpracy - tzn. przy przyspieszaniu strasznie szarpie, kicha itp.

Pokazywane kody błędów to:
12 - oczywisty kod
19 - pojęcia nie mam !!! W książce napraw nie jest wyjaśnione, w rozpisce kodów którą dzięki Waszej uprzejmości otrzymałem też nie ma.

Czy ktoś wie, co oznacza błąd nr 19 ???

(liczone na pewno dobrze, dwa razy w różnych sytuacjach, przez dwie różne osoby)

pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc, liczę na Was
Piotr
  
 
Witam
O ile to jest Plus GSI z wtryskiem Multec XM to kod 19 "Brak lub nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia ZZ (wału) i prędkości obrotowej (sygnał 58x).
Warunki zarejestrowania usterki:
a) ECM rozpoznaje zmiany ciśnienia z MAP > 0,6 kPa oraz zmiany napięcia akumulatora >0,8 V dłużej niż 3s, a także brak impulsów synchronicznych z czujnika,
b) ECM rozpoznaje impulsy synchroniczne, ale o częstotliwości różnej niż 58 na jeden obrót wału, po wykonaniu więcej niż czterech obrotów.
Przyczyna: nieprawidłowy odstęp czujnika od koła impulsowego (wartość prawidłowa 1,0 +/- 0,5 mm), nieprawidłowo zamontowane koło po naprawie silnika, zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika.
Sprawdzanie czujnika:
- odłączyć wtyk od ECM i odszukać styki przewodów dochodzących z czujnika położenia wału (styki A16 i B16),
- zmierzyć omomierzem rezystancję między tymi stykami we wtyczce. Jeżeli wartość jest inna niż 540 +/- 100 om (w temp. +20 st C) to odszukać złącze czujnika i powtórzyć pomiar na stykach od str. czujnika. Omomierz powinien wykazać tą samą wartość. W przeciwnym razie wymienić czujnik, jeśli natomiast wartość jest prawidłowa sprawdzić czystość styków i ciągłość obwodu
- sprawdzić położenie czujnika względem koła z zębami
- sprawdzić koło czy koło impulsowenie ma uszkodzonych zębów lub nie wykazuje luzu osiowego. Koło zdjęte podczas naprawy musi wrócić na swoje poprzednie położenie,
- niestabilność sygnału może być spowodowana utratą właściwości magnetycznych magnesu trwałego w czujniku. Dłatego w przypadkach wątpliwych należy posłużyć się oscyloskopem w celu obserwacji przebiegu sygnału. I tu się bo warsztatu z oscyloskopem to można ze świecą szukać. No ale to jest w książce i to by było na tyle.

A kod 12 to normalka przy wyłączonym silniku, tym się nie przejmuj



[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2005-02-08 17:50:12 ]
  
 
a nie mógłbys go podpiąć pod laptopa??
koszt kabla zwraca sie po 1 diagnostyce a masz zapis i mozesz zrobic probe podczas jazdy a nic nie zasymuluje jazdy ze zmiennym obciązeniem
a wracając do tego co powiedzieli koledzy to moja rada tak - obejrzyj kabelek od czyjnika polozenia tloka - kiedys u mnie sie wyslizgnąl spod spodu i brakowalo moze ze 2 milimetry do tego zeby go przetarł pasek alternatora

a oto co znalazłem - niestety nie da sie wkleic sformatowanego ladnie textu wiec sami spojrz wprawdzie po angielsku ale :
-
HELP3.4 to jest link ktory moze Ci sie przydac czesciej (oby nie )

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2005-02-08 18:32:40 ]