Kody b³êdów - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cytat:

¾MALF CODE 62 CCP SOLENOID VOLTAGE HIGH.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
62 CCP solenoid * error present for > 0.6 sec.
shorted to battery.
* if malf. code 62 is present no corrective
action is taken.
»
Malf 62 indicates that the ECM is unable to operate the CCP-valve.
This is detected by the fact that battery voltage is maintained at A13, even
when the ECM tries to pull A13 to ground.

-1- Check wiring for poor connections, short or open circuit etc.
-2- Check CCP-valve for short circuit:
solenoid resistance @ 20 øC = 680 ñ 100 Ohm
-3- If a short or open circuit is detected, then replace CCP-valve.

¾MALF CODE 63 ESTB SHORTED TO GROUND/OPEN.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
63 ESTB shorted to * error present for > 6 engine revolutions
ground or open.
* if malf. code 63 is present no corrective
action is taken.
»
Malf 63 indicates that the ECM detects no battery voltage at D14.

-1- Check wiring from ICE-4 wire B D14 for shorts to ground or open circuit.
-2- Check ICE-4 ignition unit power supply (wire D should read Vbatt. with
Key-on).
-3- If no wiring errors are found but Malf 63 returns after Malf reset, then
replace ICE-4 ignition unit.

¾MALF CODE 64 ESTA SHORTED TO GROUND/OPEN.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
64 ESTA shorted to * error present for > 6 engine revolutions
ground or open.
* if malf. code 64 is present no corrective
action is taken.
»
Malf 64 indicates that the ECM detects no battery voltage at C14.

-1- Check wiring from ICE-4 wire A C14 for shorts to ground or open circuit.
-2- Check ICE-4 ignition unit power supply (wire D should read Vbatt. with
Key-on).
-3- If no wiring errors are found but Malf 64 returns after Malf reset, then
replace ICE-4 ignition unit.

¾MALF CODE 69 INLET AIR TEMPERATURE TOO HIGH.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
69 MAT sensor temp. * MAT sensor reading > 150 øC
too high or shorted * engine run time > 20 sec.
to ground.
* if malf. code 69 is present and coolant temp.
< 45 øC then default MAT = coolant temperature.
else default MAT = 45 øC.

»
Malf 69 indicates that the ECM receives an unlikely reading from the air
temperature sensor.

-1- Check sensor wires (sensor B4+D15) for resistance or for short circuit to
ground.
-2- if all checks are O.K., but Malf 69 returns after Malf reset, then replace
the MAT sensor.

MAT sensor resistance: @ 15 øC : 4.5 ñ 0.5 kOhm
@ 20 øC : 3.5 ñ 0.5 kOhm
@ 25 øC : 2.8 ñ 0.5 kOhm

¾MALF CODE 71 INLET AIR TEMPERATURE TOO LOW.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
71 MAT sensor temp. * MAT sensor reading < -38.5 øC
too low or open * engine run time > 60 sec.
circuit.
* if malf. code 71 is present and coolant temp.
< 45 øC then default MAT = coolant temperature.
else default MAT = 45 øC.

»
Malf 71 indicates that the ECM receives an unlikely reading from the air
temperature sensor.

-1- Check sensor wires (sensor B4+D15) for resistance or for short circuit to
power.
-2- if all checks are O.K., but Malf 71 returns after Malf reset, then replace
the MAT sensor.

MAT sensor resistance: @ 15 øC : 4.5 ñ 0.5 kOhm
@ 20 øC : 3.5 ñ 0.5 kOhm
@ 25 øC : 2.8 ñ 0.5 kOhm

¾MALF CODE 85 IMMOBILIZER MALFUNCTION.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
85 Immobilizer error. * incorrect communication between ECM and
immobilizer unit.

* if malf. code 85 is present the engine cannot
start.
»
Malf 85 indicates that there is no (correct) communication between ECM and
Immobilizer Module.
Note: In some situations the immobilizer disables the engine without setting
Malf 85:
- when a non-immo key is used.
- when a wrong immo key is used (Malf 85 will be set after 50 consecutive
tries).
- when the immobilizer is in learning mode with a new key.

-1- Check whether the correct key is used:
- immo LED blinks with 2 Hz frequency for 5 seconds after Key-on:
WRONG KEY !!
-2- Check immocode wire (immo wire 8 B.
-3- Check immo request wire (immo wire 6 B11).
-4- Check further immo wiring (power, ignition, ground, key reader)
»
-5- If the immobilizer LED shows no malfunction of the immobilizer module:
- short flash every 2.5 second at Key-off.
- LED switches on for 2 seconds after key insert.
- LED switches off at Key-on.
then replace ECM by new/virgin ECM.
Please notice that this new ECM is devirginized after 5 times Key-on.
-6- If the immobilizer LED shows a malfunction of the immo module:
- LED blinks with 2 Hz frequency for 30 seconds after Key-on then replace
immobilizer module, followed by the key learning sequence.


  
 
Cytat:
¾MALF CODE 87 A/C RELAY VOLTAGE LOW.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
87 Airconditioner * engine run time > 10 sec.
relay open or * an A/C request has happened
shorted to ground. * error present > 0.6 sec.

* if malf. code 87 is present no corrective
action is taken.

»
Malf 87 indicates that the ECM is unable to operate the A/C clutch relay.
This is detected by the fact that no battery voltage is detected at A15.
Note: This diagnostic does not check whether the A/C clutch is actually powered.

-1- Check wiring for poor connections, short or open circuit etc.
-2- Check power supply (fused) to relay
-3- Check relay for proper operation; replace relay if necessary

¾MALF CODE 88 A/C RELAY VOLTAGE HIGH.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
88 Airconditioner * engine run time > 10 sec.
relay voltage high. * A/C is requested
* error present for > 0.6 sec.

* if malf. code 88 is present no corrective
action is taken.

»
Malf 88 indicates that the ECM is unable to operate the A/C clutch relay.
This is detected by the fact that battery voltage is maintained at A15, even
when the ECM tries to pull A15 to ground.
Note: This diagnostic does not check whether the A/C clutch is actually powered.

-1- Check wiring for poor connections, short to battery or open circuit etc.
-2- Check relay for proper operation; replace relay if necessary

¾MALF CODE 93 QUAD DRIVER MODULE ERROR.
ÚÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³MALF- ³ MALFUNCTION / ³ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): ³
³CODE ³ SENSOR CONCERNED ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
93 QUAD driver module * if malf. code 93 is present no corrective
error or shorted action is taken.
to ground or to
battery.

»
Malf 93 indicates a malfunction of the QDSM driver module, or one of its
outputs.
In the FSO MPFI application the QDSM controls the "Check Engine Light" (B10)
and the immo request line "IMMOUT" (B11).

-1- Check wiring (B10 "Check Engine Light" and B11 Immo wire 6) for shorts to
ground or battery.
-2- Check power supply to "Check Engine Light" and to immobilizer module (wires
3+4).
-3- Check ground of immobilizer module (wire 2).
-4- If all checks are O.K. but Malf 93 returns after Malf reset, then replace
ECM. Please note that a new ECM is devirginized after 5 times Key-on.




posz³o w kawa³kach bo ... tak.