Skrzynia biegów AMC do silnika (2E) - kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie
Dziś się zarejestrowałem na tym forum i od razu wyskakuje z problemem J
W moim aucie , jest to Toledo 1991 z motorem 2.0 8V, padła skrzynia - wyszło coś bokiem Coż bywa.....
pojechałem do faceta kupiłem skrzynie , włożyłem i co się okazało - wałek sprzęgłowy był na 24 zęby (ja mam tarczę na 28 i flansze od róznicówki były na mniejsze przeguby - chyba 94mm ja mam 100 mm). Cóż wyjąłem skrzynię i dopiero wtedy zainteresowałem się oznaczeniami otóż było do 4T ( chyba do diselka) Skrzynie oddałem pieniądze zabrałem i temu Panu ja już dziękuję (twierdził że od 30 lat skrzynie robi ) . Aktualnie poszukuję takiej skrzyni. I tu do Was prośba :
1. Czy te skrzynie są identyczne dla wszystkich aut grupy VW ? Tzn ja mam Toledo ale skrzynia będzie pasowała od każdego auta grupy VW z tym silnikiem, czy są jakieś drobne różnice?
2, Co by się stało jak bym włożył skrzynie od innego silnika? czy jest to dozwolone? np od 1.8 , albo od TD ? Z tego co się zorientowałem to przełożenie przekładni głównej 66/18 jest takie samo, bieg pierwszy i wsteczny mają te same przełożenia , inne są przełożenia pozostałych biegów. oczywiście musi pasować średnica flansz (100 mm) i grubość wałka (28zębów) więc chyba skrzynia od np. 1.6 nie wchodzi w grę.
3. i najgorsze , niestety nie mam rentgena w oczach a szkoda czy istnieje jakiś sposób na pobieżną ocenę (w dużym przybliżeniu oczywiście) stanu skrzyni?


pozdrawiam
  
 
hhhhmmmmmm
rozlicy miedzy skrzyniami w silniku z mniejsza poljemnośćia lub z wieksza nieistnieje. Zagladanij sobie na allegro
skrzynie biegow
  
 
Cytat:
2005-04-15 13:16:23, taz pisze:
hhhhmmmmmm rozlicy miedzy skrzyniami w silniku z mniejsza poljemnośćia lub z wieksza nieistnieje. Zagladanij sobie na allegro skrzynie biegow


Róznica na pewno istnieje
1. grubość wałka sprzęgłowego u mnie 28 zębów a 24 mają mniejsze pojemności
2. średnica flanszy na przeguby wewnętrzne u minie 100 mm a mniejsze pojemności 94 mm
3. przełożenie przekładni głównej jest rzeczywiście identyczne 66/18 , identyczne jest też przełożenie biegu pierwaszego i wstecznego, natomiast różnią sie przełożenia pozostałych biegów.
Chodzi mi czy nie ma róznicy między autami koncernu, ja potrzebuje do toledo ale czy pasuje np od golfa czy passata z tego okresu? Śruby mocujące do bloku chyba będą te same , ale czy np. nie ma różnicy jeśłi chodzi o mechanizm zmiany biegów? te wodziki takie
  
 
No wiec powiem Ci tak podjec do jakiegos dobrego mechanika i jak jest dobry to jeszcze Ci stara skrzynie naprawi. A roznica w skrzyniach jest i to powazna włąsnie jak mowisz wałkiem i flanszy a tak poza tym włozysz skrzynie od jakiegos mniejszego silnika dajmy na to ten 1.8 i bedziesz miał krotsze biegi, szybciej bedzie sie rpawdopodobnie zbierał lecz stracisz na predkosci. Radze oddac skrzynie do naprawy do dobrego mechanika moze cos jeszcze sie da zrobic a jak nie to szukaj skrzyni do silnika a dokładnie do jego numerów i powinno pasowac Poza tym np z polo skrzynia powinna podejsc ale ja bym nie probował takich experymentów. Tak wiec szrot i ogien trzeba szukac skrzyni a tak wogole to co Ci sie ze stara skrzynia stało ze musisz kupic nowa?
  
 
Cytat:
2005-04-15 22:21:18, uszek pisze:
No wiec powiem Ci tak podjec do jakiegos dobrego mechanika i jak jest dobry to jeszcze Ci stara skrzynie naprawi. A roznica w skrzyniach jest i to powazna włąsnie jak mowisz wałkiem i flanszy a tak poza tym włozysz skrzynie od jakiegos mniejszego silnika dajmy na to ten 1.8 i bedziesz miał krotsze biegi, szybciej bedzie sie rpawdopodobnie zbierał lecz stracisz na predkosci. Radze oddac skrzynie do naprawy do dobrego mechanika moze cos jeszcze sie da zrobic a jak nie to szukaj skrzyni do silnika a dokładnie do jego numerów i powinno pasowac Poza tym np z polo skrzynia powinna podejsc ale ja bym nie probował takich experymentów. Tak wiec szrot i ogien trzeba szukac skrzyni a tak wogole to co Ci sie ze stara skrzynia stało ze musisz kupic nowa?


no już Ci odpowiadam
naprawa starej skrzyni nie wchodzi w gre dlatego że:
1. dziura w obudowie wielkości dużej śliwki - za zaspawanie krzykneli mi od 500 do 800 zł.
2 wyrobione oba wałki
3 spalone łożysko "piątki"
4 w zasadzie ze skrzy w miarę dobry pozostał jedynie ktoryś tam synchronizator i koła biegu 2,3,4
U "speca" od skrzyń byłem i najpierw mi dał skrzynię 4T (diesel wolnossący) ja ją już załozyłem i nie chciały pasować przeguby na flansze różnicówki no i oczywiscie sprzęgło na wałek sprzęgłowy. Skrzynie więcy wyjąłem i wtedy zacząłem się interesować oznaczeniami. Pojechałem do niego no to on mówi że mi da skrzynię z grubym wałkiem i duza flanszą no i zdjął - to była skrzynia tym razem do silnika AAZ (diesel z turbiną) no i zabrałem kase i juz nie chcę nic od takiego fachowca.
W niedzielę byłem na słomczynie jednak nie znalazłem żadnej skrzyni wziąłem trzy kontakty aby w tygodniu zadzwonić, jednak sprzedający oferują kompletną ignorancję jeśłi chodzi o wiedzę na temat towaru sprzedawanego. W zasadzie te skrzynie co mają są do aut do których poszukuje kupujący i tak na pytanie czy ma skrzynie do toledo 2,0 benzyna 91 rok zawsze padała odp tak to ta - i zawsze to nie była własciwa skrzynia Gdybym nie wiedział to wrocił bym do domu ze skrzynią niewłaściwą. O rany twardym muszę być aby ją znależć, ale kiedyś ją znajde ...
  
 
I jeszcze jedno sobie przypomniałem - to co piszą w książce obsługi że oleju w skrzynie się nie wymienia TO MIT !!!! Wierzcie mi widziałem na własne oczy jak wygląda moja skrzynia i na pewno jej żywot byłby dłuższ gdyby ktoś raczył olej wymienić
  
 
NIe masz co pytac fachowców lepiej szukaj skrzyni po konkretnych oznaczeniach silnika i swojej skrzyni. Moc jest z Toba

Ps. Dobrze ze mowisz o tym oleju mało kto o tym wie
  
 
tak chcąć powiedziec słowami pieosenki : kiedyś ją ( skrzynię) znajdę ....
A teraz Wam zapodam ciekawostkę. Miałem pewne wątpliwości dotyczące oznaczeń skrzyni które chciałem wyjaśnić w Seat Polska i oto co mnie napotkało:
Formularz przesyłania zapytań w sprawach uzyskania odpłatnych informacji technicznych. Koszt pisemnej odpowiedzi na pytanie pobierany jest za zaliczeniem pocztowym i wynosi 150 zł netto. Udzielający informacji nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z wykorzystania uzyskanej informacji.

Czujecie akcję????

Natomiast miło mnie zaskoczył warszawski diler seata firma kometa , której pracownik serwisu się ze mną skontaktował i sprawdził w dokumentacji to co chciałem , a więc poszukiwania ida dalej , pozdrawiam
  
 
No więc udało mi sie kupić skrzynię o symbolu CHE jest to skrzynia nowsza której przełożenia i punkty mocowania do nadwozia się identyczne. Dużo mi pomógł człowiek z swrwisu Seata w Warszawie który posprawdzał mi wszystko w katalogach
  
 
no to spoxik
temat uważam za zamknięty