Potrzebna porada- klocki, oleje, tarcze, opony-CarinaE-1995r

  szukane wyrażenia:   tarcze
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich bardzo gorąco, kupiłem kilka dni temu Toyotę Carina E 1,6 rocznik 95 GLI. Potrzebuję informacji jakie kupić klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe przód, olej silnikowy i jakie założyć opony letnie (jaki rozmiar), bo mam zimówki. Jeszcze pytanko na jakim jeździcie płynie chłodzącym, oraz sprawa bardziej warsztatowa.: mam zepsuty prędkościomierz-nie chodzi ani licznik kilometrów ani wskazówka zegara kilometrów. Nie wiem czy jest to elektroniczny czy z linką?. Ponadto mam zepsute podnoszenie elektrycznej szyby kierowcy. Poproszę też o podanie dobrych świec zapłonowych do Cariny. Czekam na wszystkie podpowiedzi i porady i z góry za wszystkie dziękuję.
Marcin
  
 
Hm.............
Było już o Tym ale proszę :
Ja polecam:
-Klockii- RH(roadhouse), Textar,Ferodo,ATE.
-Tarcze-Jeśli nie Orginały to BREMBO,
-Olej Ja tylko Mobil Sprawdź na czym jeździła wcześniej czy to syntetyk czy pół czy minerał.
-Z rozmiarem opon było różnie książka pokazuje 175/70/R14 lub 185/70/R14 ja mam te drugie
-Płyn zalewam zawsze niemiecki firmy FEBI ale tego jest mnóstwo i myślę że jak wlejesz coś znanego producenta będzie OK
-Świece NGK lub Denso(orginał)
Co do licznika jest elektroniczny sprawdź instalkę idącą do niego(czujnika na skrzyni) a potem sam czujnik.

Z szybą- A silnik chodzi czy cisza jak cisza to sprawdź czy prąd dochodzi i masa jak tak to masz parę zetów do tyłu


Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-04-20 03:48:29, Hydrograf pisze:
Witam [...] oraz sprawa bardziej warsztatowa.: mam zepsuty prędkościomierz-nie chodzi ani licznik kilometrów ani wskazówka zegara kilometrów. Nie wiem czy jest to elektroniczny czy z linką?. [...] Marcin


kupiles samochod z niewiadomo jakim przebiegiem ??
wedlug mnie to troszke ryzykowne
  
 
Samochód ma przebieg 172 tyś. km. Jak teraz rozpoznać co to za olej, czy mineralny czy syntetyk. Silnik jest całkowicie suchy, ani kropli oleju na nim nie ma. Nie miałem takiego auta to nawet nie wiem gdzie sprawdzić ten prędkościomierz przy skrzyni. Tarcze hamulcowe kupić zwykłe czy wentylowane?
Jeszcze jest tutaj elektryczna antena do której nie mogę znaleźć włącznika. Olej chyba kupię mineralny albo półsyntetyk. Na taki wiek to syntetyki wypłukują silnik, tak mi się wydaje.
Marcin
  
 
Jeszcze jedno, chciałbym wyjąć akumulator, chyba kupię nowy, czy jak go odepnę, to nic się nie stanie z silnikiem, nie dojdzie do rozregulowania silnika. Potem przy zakładaniu akumulatora trzeba zachowywać kolejnosć podłaczania klem?, żeby coś się nie przesterowało?
Marcin
  
 
opony 185/65/14, (185/70/14 są o + 5 za wysokie) lub ich odpowiedniki, olej w zależności jaki byl lany wcześniej-napewn nie zalewaj 0W
cari z tego co wiem to ma wentylowane przednie
dla bezpieczeństwa zalałbym (o ile nie wiesz jaki był wcześniej lany) 10W
  
 
Tarcze to takie jakie były .. chyba nie da sie wsadzić wentylowanych w miejsce niewentylowanych (za mało miejsca) i niewentylowanych w miejsce wentylowanych (niewent musiałbybyc mega grube).

Dziwne, skoro właściwie nie mając licznika wiesz jaki jest przebieg - rozumiem na podstawie ksiazki serwisowej - to w tej samej księdze powinna być napisana data ostatniej wymiany oleju i co zostało zalane.....
Poszukaj też w komorze silnika małej karteczki - dobre warszaty zawsze przy wymianie oleju doczepiają takie info z datą i przebiegiem w momencie wymiany oleju.

Jeśli chodzi o aku to ja podłączam najpierw (+) potem (-). Odłączam w kolejności odwrotnej.
Co do pamięci kompa nie wiem - nie znam sie na tym, ale kilka minut można śmiało odczekać.

Pozdrawiam
  
 
Tak sobie myślę, że jeżeli byłby uszkodzony lub odpięty czujnik prędkości w skrzyni to waliłaby po gałach kontrolka od silnika.
Raczej obstawiałbym kiepski styk na złączu albo zimne luty na płytce prędkościomierza. (ktoś tu już lutował licznik )
Opony 185/65/14 jak napisał GTI.
Akumulator można śmiało odpinać. Zdrowy rozsądek podpowiada żeby odpiąć najpierw minus, a podpinać najpierw plus, ale jak to zrobisz nie ma żadnego znaczenia. To tylko względy bezpieczeństwa, a raczej ostrożności.
Tarcze Carina E ma tylko wentylowane. Jakieś chińszczyzny z JC przyzwoicie się sprawują u mnie już rok.
Gdzie ta elektryczna antena ? O ile mnie pamięć nie myli to antena elektryczna wysuwa się samoczynnie po włączeniu radia.
Pozdro.
  
 
Lej półsyntetyk,Mobil SuperS 10W/40
czójnik jest z tyłu skrzyni ale z tym to podleć do elektryka
Tarcze masz wentylowane i nie da się założyć innych (chociaż-Palnik szlifierka i są )
A Antena się automatycznie wysówa!
A Oponki mam 185/65/R-14 sorki waliłem z pamięci!
Aku możesz śmiało odłączać tylko najpierw - a przy zakładaniu najpierw +.
Z kompem nic się nie stanie tylko powyłączaj wszystkie odbiorniki!
Po zalożeniu chwile poczekaj na zaprogramowanie!

Pozdro.
  
 
Dzięki za wszystkie rady. Sprawdzałem , tarcze rzeczywiście są wentylowane, prędkościomierz zepsuł się podczas jazdy próbnej przed kupnem i stąd wiem , że jest 172 tyś. przebiegu, nie mam książki serwisowej tylko tą małą obsługi po niemiecku. Nie wiem czy w kabinie czy w komorze silnika są bezpieczniki odpowiadające za zegar prędkościomierza? Olej chyba raczej wygląda na półsyntetyk. Radio zamontowane jest od nowości w tym samochodzie ale jak je włączam to żadna antena się nie wysuwa, jeszcze samoczynnie - nie ma szans. Coś mam schrzanione. Ogladałem dziś auto i chyba będę musiał kupić również bębny hamulcowe na tył. Poradźcie proszę jakie. Dzięki, czekam..................
Marcin
  
 
Po czym sprawdziłeś że jest półsyntetyk???

I co się dzieje z bębnami orzy tym przebiegu,że chcesz je zmieniać???

Pozdro.
  
 
Dla bezpieczeństwa kupiłem Mobil Super 10W/40.
Bebny wyglądają mi na skorodowane.
Nie wiem jeszcze czy jest to silnik Lean Burn.
Wyprodukowana jest w Brief pisze TOYOTA(GB), luty 1995r wersja GLi, książeczka obsługowa jest po niemiecku.
  
 
Cytat:
2005-04-22 08:01:23, Hydrograf pisze:
Bebny wyglądają mi na skorodowane.



To normalne! Musisz ściągnąć i zobaczyć jaką mają grubość a tak naprawdę średnicę... nominalna 200mm maks dopuszczalna 201mm. Okładziny nom 4mm minimalnie 1mm.

Pozdrawiam
  
 
to ze bebny sa skorodowane to nic takiego musisz zrobic tak jak pisze misiek??
a swoja droga to taa antena napewno jest automatyczna?? kurcza ja musze wyciagac recznie
  
 
Bębny wyglądają na mocno sfatygowane, kupię raczej nowe, pewnie koło 115 zł kosztuje jeden. Natomiast w sklepie nie wiedzą jakie dać mi tarcze przednie czy grube, czy ciensze. Są dwa rodzaje. Wydaje mi się że jeśli jest to wersja na Europę to tarcze powinny być grubsze. Europejczyka noga a Japońca to różnica, ,,to był żart.
Anteny nie mogę wyrwać do góry, to raczej napewno jest automatyczna.
Pozdrawiam
Marcin
Teraz szukam czy jest to lean burn.
W brief pisze KW 79/6000 czyli chyba 107 KM. Model auta z tabliczki znamionowej spisałem AT190L.
Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich posiadaczy auta Toyota Carina E.
  
 
Cytat:
2005-04-22 11:21:17, Hydrograf pisze:
Teraz szukam czy jest to lean burn. W brief pisze KW 79/6000 czyli chyba 107 KM. Model auta z tabliczki znamionowej spisałem AT190L. Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich posiadaczy auta Toyota Carina E.


Jesli jest 107 KM to napewno jest Lean Burn.
  
 
Stary bębny z zewnątrz są zawsze zkorodowane jak założysz nowe to po 2miesiącach będą takie same!!!!!!!!!!

Co to leanburn to raczej tak ale pewny nie jestem.

Pozdro.
  
 
a malowal ktos bebny z was, tak sie zastanawiam na tym po wczesniejszym oczyszczeniu ?
  
 
Cytat:
2005-04-22 18:13:38, Cromm pisze:
a malowal ktos bebny z was, tak sie zastanawiam na tym po wczesniejszym oczyszczeniu ?


Jak masz ladne alufelgi i pordzewiale bebny szpeca wyglad samochodu to maluj. Pozdro
  
 
Nio Ja też się muszę za to wziąć i pomalować będzie ładnie

Pozdro.