Wspomaganie w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wlozenie wspomagania kierowniczego z poldka do 125p jest mozliwe?? Jezeli tak to czy mogl by ktos intrukcje mi wyslac co do czego pozdrawiam
  
 
1.Masz slinik z rozrządem na pasek ??
2.Masz otwory w bloku do przykręcenia pompy wspomagania ??
3.masz kupę miejsca w okolicy filtra powietrza ??


ad.1 podyktowane wymogami technicznymi napędu pompy
ad.2 da się ominąć (opis: LINK)
ad.3 wymogi eksploatacyjne - ja u siebie mam problem żeby sprawdzić olej bez gimnastyki... ()


[ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2005-05-04 10:08:27 ]
  
 
Widok na napęd pompy i jej umiejscowienie na bloku.
  
 
nomad, jaką masz kolumnę kierowniczą? Od poldka czy od 125p?
  
 
standardowa 125p. wymieniony jedynie łącznik do przekładni bo przy wspomie jest krótszy niż std.
  
 
dzięki nomad. Chciałem wczoraj albo przedwczoraj zamontować regulowaną kolumnę od poloneza, ale za ch**a nie chciało podpasować.
dobre wiadomości mi nomad zapodałeś =)
  
 
Wlasnie, jak to jest z regulowana kolumna kierownicy i wspoma? Mam wspome jeszcze nie zalozona i jak bede montowal to czy lacznik do przekladni pasi z kazdego poldka ze wspoma, czy tylko od Argenty/132 (wspome mam Argentowska ZF). No i jeszcze czy da sie regulowana kolumne zaszczepic, bo to dosc dobra rzecz, chcialem zeby dziewczyna uczyla sie jezdzic, a jest duzo mniejsza ode mnie wiec obnizenie kiery byloby wskazane.
  
 
mam pytanko co do założenia wspomagania do 125p jeśli niemam paska tylko łańcuch i niewiem czy mam dziury w bloku silnika ( załóżmy że nie) to jakie były koszty zrobienia tego pod wspomaganie plus wspomaganie??


POZDRO
  
 
Domick - chyba od byle poldka z wspomą ja miałem w zestawie z resztą (też ZF), co do regulowanej kolumny - to nie wiem dokładnie, ale z tego co słyszałem są problemy...



Chojnas - będzie nieopłacalne.... bo:

1. musisz wymienić cały rozrząd na pasek...
2. kupić kompletne wspomaganie (razem z kołem pasowym 2lub 3 bieżniowym....)
3. wpasować to koło do silnika (ja ścinałęm na tokarce cały wieniec od chyba generatora impulsów, bo zasłaniał znaki zapłonu)
4. dorobić wspornik pod pompę wspomagania (koszt - kilkadziesiąt złoty, ew. sporo godzin pracy)
5. Znaleźć inny pasek do napędu pompy gdyż seryjnego raczej nie założysz (bo nawet u mnie, gdzie były już otwory w bloku, trzeba było ostro kombinować bo pasek jako nówka jest "na styk" krótki, a jak odsuniesz pompę poprzez wspornik mocujący - sam rozumiesz...)

z tego wszystkiego największym problemem jest zmiana rozrządu...
  
 
Wlasnie w tym problem, ze ja nie dostalem, poprzedni wlasciciel ktory szabrowal Argente chyba nie wiedzial o tym i nie wzial, bo wspome dostalem w bagazniku bez tego elementu, wiec musze udac sie na gielde/szrot.

A co do regulowanej, to nie musi byc, tak tylko pytalem, jako ze przeciez unifikacja czesci PN-DF jest grubo ponad 50%
  
 
Dzięks Nomad tak myślałem że się nieopłaca , ale chciałem wiedzieć co dokładnie trzeba zrobić i przerobić itd

POZDRO
  
 
Witam Chciał bym założyć wspomke do fiacinki 89 ma ktoś może jakieś fotki albo opis jak to zrobić? Szczególnie chodzi o pompę, mam rozrząd na pasku ale chyba nie mam nadlewu kto może mi takie coś wykonać i ile to może kosztować z nawierceniem?
Oto fotka bloku:


[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-11-06 00:59:51 ]
  
 
wiekszego zdjecia nie masz przypadkiem? na tym slabo widac
  
 
w sumie jakby tak ze dwa razy wieksze zdjecie zrobic to mozna by okresic lepkosc tej oleiny zbierajacej sie na srubie
  
 
Nik mi nie powie ze są nie jest nie dokładne
  
 
Strasznie proszę o pomoc robota stoi w martwym punkcie a zima tuz tuz. Mozę jest ktoś kto mi założy tą pompe razem ze zrobieniem odlewu za niewielkie studenckie oszczędności ? Reszte sam sobie juz wykombinuje
  
 
Odświeżam

Mam kupiony zestaw wspomagania pod dohc w poldku tle,że kolumne kierownicza mam z argi i ma drobny wieloklin przez co wielokliny z drążków z poloneza nie pasują,czy ktoś już przerabiał temat kolumny z argi w kancie?
  
 
Cytat:
2008-08-03 11:42:58, HEMIGTX pisze:
Odświeżam Mam kupiony zestaw wspomagania pod dohc w poldku tle,że kolumne kierownicza mam z argi i ma drobny wieloklin przez co wielokliny z drążków z poloneza nie pasują,czy ktoś już przerabiał temat kolumny z argi w kancie?



przerabiałem. Potrzebujesz wałek z poldka ze wspomganiem (drobny wieloklin - cały wałek powinien podpasować bez przeróbek) lub wałek z jakiegos pozniejszego fiata ze wspomaganiem (tempra/croma/tipo - tyle ze wtedy trzeba obciac walek z tym drobnym wieloklinem i pospawac z drugim przegubem z kanta/malcha itd robiac walek odpowiedneij dlugosci.

P.S.

w polazeniu z kolumną kier. z 131 i deska z klasyka wyglada to tak:
http://www.pbase.com/adriank16/uklkierowniczy_pikapa_1314_08
  
 
właśnie tak sie zastanawiałem czy podejdzie od poldka caro/atu ze wspomą ale na fotkach w książce wydawał mi się ten wieloklin trochę za gruby,ja co prawda i tak będę drążek ten przerabiać bo chce montować pomiędzy kierą a kolumną przekładnie zmniejszającą ilość obrotów kierownica 2:1(taką jak ma Walezy)
  
 
a nie prosciej kupic kolumne od poldka?