CARINA E - Wymiana piasty i ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Po przegladzie w ASO w Poznaniu powiedzieli mi, że tylne łożysko ma luzy. Zorientowałem się, że w Carinie E wymienia się całą piastę. Sprawdzałem ceny w japparts i jest duża rozbieżność w zależności czy jest ABS - wtedy jest z pierścieniem ABS. Tytaj mam pytanie: czy mogę zamówić piastę do wersji bez ABS'u i przełożyć ten pierścień czy lepiej nie ryzykować i zamówić piastę z tym pierścieniem? W carmanie w Poznaniu powiedzieli mi, że można uszkodzić ten pierścień.
Pozdrawiam, Sebastian.
Ps.To moj pierwszy post na forum, ale napewno nie ostatni .
  
 
Cytat:
2005-06-08 18:15:35, sebasl pisze:
[...] Tytaj mam pytanie: czy mogę zamówić piastę do wersji bez ABS'u i przełożyć ten pierścień czy lepiej nie ryzykować i zamówić piastę z tym pierścieniem?[...]



Możesz zamówić bez, ale przypadkiem nie podchodź z młotkiem do starego pierścienia
Pozdro.
  
 
Dziekuję za zachętę. Przypuszczałem, że warto zaryzykować, w końcu można zaoszczędzić koło 250zł . Z twojej odpowiedzi wnioskuję, że masz doswiadczenie w wymianie piasty. Czy warto kupić piastę w japparts? Mają też tańszą z oznaczeniem JC - podejżewam, że to jest japancars. Czy może lepiej SKF lub co innego? Czy do wymiany potrzebne są jakie specjalne narzędzia? Z góry dziekuje za pomoc.
pozdrawiam
  
 
Jeśli występuje w SKFie to nawet się nie zastanawiaj.To sygnowane napisem JC nie należy do najlepszych części!!!szkoda pieniędzy!
  
 
Cytat:
2005-06-09 17:31:30, sebasl pisze:
Dziekuję za zachętę. Przypuszczałem, że warto zaryzykować, w końcu można zaoszczędzić koło 250zł .



No ba! 250,- za głupią zębatkę to lekka przesada

Cytat:
Z twojej odpowiedzi wnioskuję, że masz doswiadczenie w wymianie piasty.



Ano... zmieniłem obydwie u siebie

Cytat:
Czy warto kupić piastę w japparts? Mają też tańszą z oznaczeniem JC - podejżewam, że to jest japancars. Czy może lepiej SKF lub co innego?



Co do jakości to Ci nie powiem. Zmieniłem rok temu i coś mi huczy z tyłu, ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie skutek przywalenia w krawężnik zimą na ręcznym Oj, felga wtedy nieciekawie wyglądała
Nie pamiętam dokładnie co to była za firma, ale z nazwy to oni robią zegarki. Piasty były w podwójnych pudełkach, jasne zewnętrzne z opisem, pierdołami, a w środku ciemne juz z nazwą firmy. To chyba było SEIKO o ile pamięć mnie nie zawodzi. W każdym razie szczęka mi opadła jak to przeczytałem
Natomiast od części z końcówką JC staram się trzymaś jak najdalej ::

Cytat:
Czy do wymiany potrzebne są jakie specjalne narzędzia? Z góry dziekuje za pomoc. pozdrawiam



Tak. Będziesz potrzebował klucza nasadowego chyba 17 albo 14 i dwóch łyżek do opon albo łomów czy coś przypominającego te narzędzia Aaaa... i jeszcze duże imadło stacjonarne by się przydało
Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2005-06-09 19:44:20 ]
  
 
Cytat:
Nie pamiętam dokładnie co to była za firma, ale z nazwy to oni robią zegarki.


Znalazłem w jedny sklepie online piastę firmy TIMKE - pewnie ta nazwa skojażyła Ci się z producentem zegarków .
pozdrawiam
  
 
Sprostowanie: firma nazywa się Timken. Prawdopodnobnie w tym sklepie mieli zarezerwowane 5 liter na nazwe producenta.
  
 
możesz śmiało kupić tej firmy.Jeśli chcesz wiedzieć więcej www.timken.com/industries/automotive/autoaftermarket/
  
 
Znalazłem pudełko z piasty i na nim stoi napisane KANACO, tylko ni cholery nie pamiętam czy to zewnętrzne czy wewnętrzne pudełko bo KANACO nijak nie kojarzy mi się z zegarkami.
To chyba zewnętrzne, bo z grubej i twardej tektury, a to drugie było chyba miękkie i cienkie...
Łożyska zakupione w JC po jedyne 270,- rok temu. Numer katalogowy w JC: H22040.
Pozdro.
  
 
Polecam i Timken i kanaco ale jeśli SKF nie jest dużo droższy to zakładaj SKF!

Pozdro.