Wymiana uszczelki pod pokrywą głowicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę wymienić uszczelkę tak jak w temacie w Toyocie Ave '99 2.0 benzyna. Będę wymieniał I raz dlatego mam pytanie dla niektórych może banalne ale ktoś z forum udzieli mi informacji. Na pokrywie głowicy nie widzę żadnych śrub. Jak mam zdjąć pokrywę głowicy Czy są uszczelki pod gniazda świec? Czego mogę się spodziewać podczas wymiany tej uszczelki.
Dzięki.
  
 
dlaczego chcesz wymieniac uszczelke ?
wydmuchalo ci masz olej w wodzie, bąelki czy jakies inne obserwacje ?
  
 
Pewnie to na co patrzysz to pokrywa zaworów....
tak swoją drogą to uszczelki nie wymienia się co iles tam km czyli bez powodu.Aha oczywiscie w pokrywie zaworów oprócz uszczelki są również oringi uszczelniające otwory wlotowe do świec i stosunkowo łatwo je uszkodzić podczas zdejmowania lub zakładania pokrywy-wtedy masz olej w świecach....
pozdro-Strato
  
 
Wycieka olej z tyłu silnika -jest mokry silnik. Na dole na misce olejowej są krople oleju /olej się nie leje - nie ma widocznego miejsca, aby się wylewał -sączy się i to jest prawdopodobnie spod pokrywy/. Nie wygląda na to też żeby to była miska olejowa -uszczelka jest sucha /miska olejowa jest wilgotna na całej wysokości / . Nie widzę też uszczelki pod głowicą nie ma miejsca aby ją zobaczyć w całości /ten kawałek co go widziałem to też raczej nie.Uszczelka pod pokrywą była już wymienianna 2 razy i przypuszczam że to będzie tu.
  
 
To oso chosi? Mowisz o uszczelce pod glowica czy pod pokrywa zaworow ?
  
 
Mówię o uszczelce pod pokrywą zaworów i tutaj prawdopodobnie wycieka olej.
  
 
a pokrywy nie osadza sie czasem na jakiejs masie, silikonie jakims ?
  
 
Dodatkowo pokrywe smaruje sie odpornym na wysokie temperatury silikonem ale uszczelka to podstawa.
  
 
Ja w swoim 1.6 mam 4 sruby na pokrywie zaworow, w 2.0 chyba musi byc podobnie.
  
 
Nio kolego to wal do ASO po uszczelkę i oringi stożkowe na otwory świec!
Śruby znaczy nakrętki są pod gumami przewodów wysokiego napięcia nakrętka na klucz 32 odkręcasz i gotowe nie dawaj żadnego silikonu tylko wytrzyj do sucha odtłuść i zakładaj!

Uszczelka w ASO 74zł.
A te oringi po 24 zł. szt.
Radzę kupić w ASO!

Pozdro.
  
 
Hmm... oringi powiadacie... Toż to specjalne podkładki, a nie stożkowe oringi i dokręca się je dość konkretnie
Nie trzeba od razu kupować nowych. Ja u siebie kilka razy zdejmowałem dekiel i zakładałem te same podkładki, ale...
Za każdym razem dawałem cieniutką warstewę silikonu na gumową część podkładki, ale tak cienką żeby tylko zwilżyć powierzchnię gumy. Akurat w tym miejscu nie wolno przesadzić z ilością silikonu, bo jak jakiś kawałek wpadnie w rozrząd to może być niewesoło.
Stanvip: doczytaj jakim momentem dokręcać te nakrętki, bo to było dość sporo. Uszczelkę możesz kupić w JC. Póki co nie narzekam.
A może ktoś kto to składał po prostu za słabo dokręcił te nakrętki ?
Pozdro.
  
 
na pczątku proponował bym umyć silnik i poobserwować czy to napewno z pod pokrywy zaworów czy z innego miejsca,bo możesz się narobić,wydać kaskę ,a okaże się że to nie to.polecam płyn karchera-silnik lśni jak nówka

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: korek47 dnia 2005-06-06 22:19:30 ]
  
 
a co do silikonu to moi przedmówcy mają rację ,tylko przed nałożeniem nowego dokładnie oczyść stary,
  
 
I z karcherem to ostrożnie

Pozdrawiam
  
 
czyscic silnik to mozna jak sie sprzedaje auto
A jak sie chce jezdzic długo długo to silnika nie powinno sie myc, on sam ma na sobie tłustą warstwe i zbieraninę wszystkich olejow, smarowm i tłuscizny ze jest zakonserwowany i nie rdzewieje a po umyciu moze juz byc kiszka .
  
 
ja zawsze lubię mieć czysto i w środku i pod maską ,zawsze po zimie myję silnik i nic mu nie dolega ,a karchera to tylko płynu używam,a silnik spłukuję bierzącą wodą z kranu (gorącą)


pozdrówka
  
 
ja zawsze lubię mieć czysto i w środku i pod maską ,zawsze po zimie myję silnik i nic mu nie dolega ,a karchera to tylko płynu używam,a silnik spłukuję bierzącą wodą z kranu (gorącą)


pozdrówka
  
 
Cytat:
2005-06-07 11:28:56, Cromm pisze:
czyscic silnik to mozna jak sie sprzedaje auto A jak sie chce jezdzic długo długo to silnika nie powinno sie myc....



W tym roku Cari staje się pełnoletnia. Nadal dziewica jeśli chodzi o silnik ale w tylek już dostała - Yariska (jakąs lewa czy co ) na nią poleciała i Jeep
Myśle że najszybciej to uszczelka pod głowicą padnie.

Dobra bo sie OT robi
stanvip - wymieniłes uszczelkę pokrywy?

Pozdrawiam
  
 
taka uszczelke to pewnie nalepiej w ASO kupic tak samo jak pod głowice tylko pewnie ze 200 trza dać
  
 
Byłem w ASO i trzeba czekać 2 dni aby sprowadzili uszczelkę i simeringi. Pytałem się też w ASO fachowca jak to jest z tymi uszczelkami i odpowiedzieli żę uszczelka /pokrywa zaworów/ i simeringi /gniazda świec/ można używać wielokrotnie nie są one jednorazowe -czy to nie dziwne
Z mojego doświadczenia wiem że te uszczelki się wymienia po rozkręceniu pokrywy.
Z jaką siłą dokręca się nakrętki przy pokrywie zaworów bo nigdzie nie znalazłem?