Co słychać w FSO

  szukane wyrażenia:   żeraniu
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Włąśnie usłyszałem we wiadomościach, że są plany przejęcia żerańskiej fabryki przez firmę MG Rover i utworzenie New Small Company. Ponoc mają być przez przynajmniej 2 lata produkowane dotychczasowe modełe Daewoo.
Natomiast Poloneza ma zastąpić jeden z ośmiu modeli produkowanych aktualnie przez firmę Rover.
Tak więc niestety zbliża się koniec naszego Poloneza.
Chyba że szefowie nowej spólki zdecydują sie na kontynuacje produkcji, ale ponoc szanse na to są nikłe.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-03-25 14:25:11 ]
[ powód edycji: zmieniłem tytuł ]
  
 
Słyszałem, cały dzień gadali o tym w radiu.
Jeśli Rover przejmie FSO to Poloneza czeka koniec
Dlaczego chcą zniszczyć ostatni Polski samochód osobowy ????
  
 

Tylko Tyle
  
 
Łza się kręci w oku
Janio- proszę o następny temat bardziej optymistyczny.
Pozdrów Siostrę.
  
 
Cholera, dlaczego nie chca produkowac poldka. Ja juz myslalem, ze wyjada poldy z silnikiem Rover 1.8 VVC (150KM, zmienne fazy rozrzadu )... To by bylo cos. Albo redesign Poldka. Przeciez on sie najlepiej w PL sprzedaje... Ma ugruntowana marke (hehe 24 lata)... WIELKA SZKODA!
  
 
Niestety stało się (nawet przegrana z Koreą nam nie pomogła - zobaczcie obrazek w temacie MŚ )

Jeżeli rzeczywiście Rover wejdzie do fabryki, pamiętajmy że na to musi wyrazić Daewoo, to dni Poloneza są policzone, ale w tym momencie otwiera się dla nas wielkie wyzwanie - ocalić od zapomnienia tę markę poprzez tworzenie strony klubowej i czynne uczestnictwo w działalności klubu - tak aby było o nas słychać i aby Polonez pozostał na zawsze w pamięci nas Polaków (troche patetyczne słowa mi wyszły )

pozdrawiam
GDA
  
 
Ja tam POLONEZA nie zostawie nigdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdroofka Voyteck
  
 
NIE NIE JA POLDKA NIE ZOSTAWIE!!! TE AUTA MAJĄ COŚ W SOBIE!!! I BASTA NOWOCZESNOŚCI!!! POZDRAWIAM TELERANEK.
  
 
no ale jest tez dobra waidomosc...beda czesci do silnikow Rovera i latwiej bedzie z 1.4 zrobic 1.6 czy nawe 1.8
 
 
Myślę, że prawie każda wspólczesna firma motoryzacyjna kupująca fabrykę, w której produkuje się od 24 lat auto z silnikiem o konstrukcji z lat pięćdziesiątych i nadwoziu z lat siedemdziesiątych będzie chciała tę produkcję zakończyć. I tak przez Daewoo odwlokło się to o parę latek - przecież kiedy GM chciało kupić FSO to ich plan "uzdrowienia" fabryki był prosty: zwolnić 3/4 załogi i produkować zamiast Poloneza kilka razy mniej Opli. Uważam, że i tak będzie lepiej jak FSO przejmie Rover, a nie jakiś wielki koncern. Mam tylko nadzieję, że części zamienne będą produkować jeszcze przez dłuższy czas.
  
 
powinni zrobić poldkowi lifting, zmienić zawieszenie z tyłu
i dać swoje silniki. Wtedy podbiłby rynek.
Skoda też miała samochody do dupy zanim pryszedł VW a teraz widzicie-octavia, superb itd
 
 
hmmm...raczej Rover ine bedzie chcial modernizowac PN, bo trzeba byloby od poczatku caly samochod stworzyc(musailby byc przednio napedowiec-FU!!!! i wogole bylby jakis compact)mysle, ze tak lepiej bedzie dal PN
 
 
Co za ironia losu... Najpier MY exportowalismy fiata duzego i polda do anglii a teraz angole chca skasowac samochod, ktorym sami jezdzili. MADAFAKAZ
  
 
Tak czy inaczej to kawał histori ten polonez. Nie wierzę w możliwość dalszej produkcji poldona. Może zechcą coś wykombinować nowego ale poza nazwą raczej nic z niego i tak nie zostanie. Co do zaprzestania produkcji to i tak przez 10 lat powinni produkować części. Więc i tak poldek odejdzie powoli w zapomnienie. Niestety konstrukcja jest zbyt stara ale niewiele jest samochodów na świecie, które produkowane były przez ponad 20 lat (blisko 25) w niemal niezmienionej formie. To jest jednak jakieś osiągnięcie.
 
 
O czym my w zasadzie mówimy. Produkcja została już kilka miesięcy temu wstrzymana. Ponoć zmontowano tylko ok.200sztuk z data produkcji 2002r. - mowa o osobowych Polonezach (Caro i Atu).
Nie było co prawda oficjalnego zakończenia produkcji, ale w ten sposób zakończono produkcję Żuka - po cichu, bez rozgłosu, w wąskim gronie, zapraszając zaledwie kilku dziennikarzy.

Mam nadzieję, że z Polonezem tak się nie stanie i będzie oficjalne zakończenie produkcji, na którym MY jako klub moglibyśmy sie pojawić (zwłaszcza jak byśmy mieli osobowość prawną )
  
 
Nie ma co! Polonez odchodzi na emeryture. Mam nadzieje, ze Rover czy ktokolwiek inny przynajmniej zostawią nazwę/markę...
Przydałoby się, aby zrobili jakiś nowy projekt, ale najszybciej bedzie to jakaś wersja Rovera 45 - zubożona w jednej lub dwóch wersjach silnikowych, ze zmienioną maską i napisem Polonez na tylnej klapie...

W zasadzie nie byłoby to takie złe... Skoda to przecież też VW z zielonym znaczkiem. Nie sądzę aby w Czechach ktoś ubolewał, że VW nie kontynuował produkcji Felicji, a przecież był to nowoczesniejszy samochód niż poldek.

Stare konstrukcje MUSZĄ przemijać, ważne aby powstawało coś nowego co mogłoby nawiązać do starych tradycji.
--
Dax
Fiat 125p 1600DOHC
http://republika.pl/f50_dax
http://www.fiat125p.prv.pl


[ Wiadomość edytowana przez: Dax dnia 2002-06-11 09:04:42 ]
  
 
i bardzo dobrze że kończą produkcję.Polonezy są do niczego!!!!!Nie wiem w jakim celu jest ta strona
 
 
A ja nie wiem w jakim celu ty wchodzisz na tę stronę.
  
 
Może dojdzie do tego, że na Żeraniu będą robili punciaki To by było zdziwko - Tata punto w klubie
Info na ten temat możecie poczytać Tutaj

Pozdrawiam AdS

[ wiadomość edytowana przez: AdS dnia 2002-10-17 23:50:18 ]
  
 
No coz, jak beda produkowac - trzeba bedzie przyjac do klubu wszystkich "mniejszych braci"