...Integrated Motor Assist (IMA) jest mniej znany od systemu Hybrid Synergy Drive Toyoty. To się może jednak wkrótce zmienić, ponieważ Honda właśnie rusza z nową, hybrydową ofensywą. W ramach serii nowoczesnych technologii o nazwie Earth Dreams wprowadzi bowiem już niedługo na rynek aż trzy nowe napędy hybrydowe o sportowym charakterze.
W małych samochodach, takich jak Honda Civic i Honda Jazz, a nawet Honda CR-Z będzie stosować system o nazwie „Intelligent Dual Clutch Drive” (IDCD). To połączenie 1,5-litrowego silnika pracującego w cyklu Atkinsona z silnikiem elektrycznym i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Motor elektryczny zasilany jest przez baterię litowo-jonową.
Producent twierdzi, że dzięki takiemu rozwiązaniu kompaktowy Civic czy Jazz zachowają swoją „sportową” naturę, ale będą zużywać o 30% mniej paliwa i przyspieszać szybciej niż modele, w których aktualnie stosowany jest system IMA. Przy dużych przyspieszeniach i prędkości system IDCD korzysta zarówno z silnika benzynowego, jak i jednostki elektrycznej. Gdy samochód utrzymuje średnią prędkość, korzysta głównie z motoru elektrycznego.
Większe samochody, takie jak Honda Accord, będą dostępne z systemem Sport Hybrid Intelligent Multi Mode Drive (IMMD), złożonym z silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych oraz znanej już przekładni dwusprzęgłowej. Działa on w trzech trybach:
- czysto elektrycznym,
- benzynowym, wykorzystywanym przy średnich i dużych prędkościach i
- hybrydowym – w którym łączona jest moc silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych, by zapewnić maksymalne przyspieszenie. Tryb ten powinien się także sprawdzić w ruchu miejskim, kiedy często trzeba zatrzymywać i ponownie uruchamiać samochód.
Najciekawszy jest chyba jednak trzeci system o niezwykle długiej nazwie Sport Hybrid Super Handling All Wheels Drive (SHSH-AWD). Składają się na niego dwa silniki elektryczne napędzające tylne koła oraz jednostka benzynowa i 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa ze zintegrowanym motorem elektrycznym napędzające przednią oś. Przedstawiciele Hondy zapewniają, że SHSH-AWD to idealne połączenie osiągów i oszczędnego zużycia paliwa.
W systemie tym można precyzyjnie kontrolować dawkę momentu obrotowego, jaka przekazywana jest na tylne koła w celu zapewnienia optymalnej trakcji na różnego rodzaju nawierzchniach. 3,5-litrowy silnik V6 natomiast zużywa charakterystyczną dla tego typu jednostek napędowych ilość benzyny, ale zapewnia przyspieszenie godne modelu V8. W rezultacie system SGSG-AWD Hondy oferuje wszystkie zalety napędu na wszystkie koła nie zwiększając specjalnie masy pojazdu, co jest wadą tradycyjnych rozwiązań tego typu.
Sport Hybrid Super Handling All Wheels Drive ma zadebiutować w modelach należącej do Hondy marki Acura.