Zgodnie z informacją Kia samochód ten, określany dotąd kryptonimem „KH” oferowany będzie na rynku koreańskim jako „K9” − natomiast jego nazwa oraz harmonogram premier na rynkach zagranicznych podane zostaną w terminie późniejszym.
K9 to pierwszy sedan marki Kia z napędem na koła tylne, który poszczycić się może „najlepszymi z najlepszych” − designem, dynamiką jazdy i nowymi technologiami z arsenału Kia. Uważany jest również za jeden z najbardziej wyczekiwanych nowych modeli w roku 2012 zarówno w Korei jak i na rynkach światowych.
Występujący w Korei pod rynkową nazwą K9 nowy model stanowi dopełnienie oferowanych lokalnie samochodów osobowych serii „K”, składającej się z przednionapędowych sedanów K5 i K7, które na rynkach zagranicznych znane są jako Optima i Cadenza.
Litera „K” oznacza nie tylko Kia i jej ojczyznę − Koreę lecz nawiązuje także do greckiego słowa ‘Kratos’ (siła, dominacja) oraz angielskiego przymiotnika ‘Kinetic’ (aktywny, dynamiczny). Trio sedanów serii „K” pokazuje ogromną determinację marki Kia, aby oferując możliwie szeroką gamę produktową, budować swoją pozycję jako ważnego gracza w światowym przemyśle motoryzacyjnym drogą konsekwentnego rozwoju technologicznego.
Nadwozie K9 potwierdza solidność formy, jaką zwiastowały niedawno opublikowane szkice nowego modelu, a od strony stylistycznej prezentuje wizerunek ‘luksusowego i futurystycznego sedana high-tech’ obdarzonego charyzmą wyrafinowania i odmienności.
Nowy styl designu dla samochodu klasy luksusowej znamionuje wyszukana i odważna linia z czystymi stylizacyjnie lecz dobitnymi przetłoczeniami wzdłuż progów nadwozia, harmonijna kompozycja lamp tylnych LED i elegancja łączącej je chromowanej listwy oraz zintegrowane z tylnym zderzakiem podłużne, także chromowane końcówki wydechu.
K9 to nasz pierwszy pełnowymiarowy sedan o napędzie tylnym i stworzony bez kompromisów pod względem designu, dynamiki jazdy i nowych technologii. K9 wyznacza zupełnie nowy pułap standardów i wartości w segmencie ‘dużych’ sedanów, po raz kolejny demonstrując światowy zasięg motto Kia „Power to Surprise – powiedział Soon-Nam Lee, dyrektor marketingu światowego.
Zobacz także wcześniejsze wizualizacje modelu Kia K9