...nowego kierowcę testowego – jest nim 26-letni Portugalczyk, Álvaro Parente.
Po tych pierwszych testach mających na celu skalibrowanie nowych elementów i dopracowanie charakterystyki aerodynamicznej nadwozia, w marcu i kwietniu na wybranych, europejskich torach wyścigowych odbędą się kolejne.
Wyścigowy McLaren 12C GT3 bazuje na standardowym modelu 12C, jednak wprowadzono w nim odpowiednie modyfikacje. Oparto go o konstrukcję z włókna węglowego MonoCell ważącą zaledwie 75 kg. Dodano do niej kompozytowe panele nadwoziowe i zamontowane na stałe tylne skrzydło. Zrezygnowano z 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni SSG od Graziano na rzecz specjalnej skrzyni zaprojektowanej przez Ricardo. Auto zyskało także nową strukturę elektryczną i nowy ABS marki Bosh Motorsport.
Nadwozie zaopatrzono w pakiet aerodynamiczny, na który składają się m.in.: nowy splitter z przodu, tylne skrzydło, dyfuzor i listwy przyprogowe. Nowe GT3 ma także bardziej wyczynowe komponenty układu hamulcowego i zawieszenia, takie jak zaciski hamulcowe Akebono. Ze względu na wymagania FIA 12C GT3 nie zostanie wyposażone w system ProActive Chassis Control, który stosowany jest w wersji standardowej.
Pod maską znajduje się ten sam 3,8-litrowy silnik V8 biturbo, co w standardowym modelu, jednak poddany sportowemu tuningowi.
W 2012 roku McLaren Automotive i CRS Racing dostarczą ograniczoną liczbę pojazdów bazujących na McLarenie 12C i spełniających normy serii FIA GT3 prywatnym odbiorcom i zapewni im także serwis.