Współpraca Mercedes-Benz przy filmie Avatar

Współpraca Mercedes-Benz przy filmie Avatar28.11.2022
Strategiczna współpraca marki spod znaku trójramiennej gwiazdy, z naciskiem na zrównoważony rozwój, szacunek i wartości społeczne, które łączą przesłanie filmu z podróżą Mercedes-Benz do elektrycznej przyszłości.

Mercedes-Benz wkracza w kolejną fazę strategicznej współpracy z „Avatar: Istota wody” i 20th Century Studios. Misją tego partnerstwa jest połączenie kluczowych kwestii, takich jak zrównoważony rozwój, mobilność przyszłości, technologia i innowacje, z emocjonującym doświadczeniem marki spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Mercedes-Benz Avatar - Istota wody

Trwa już wspólna globalna kampania promocyjna długo oczekiwanego filmu „Avatar: Istota wody” od 20th Century Studios, którego premiera w kinach odbędzie się 16 grudnia. Jej przekaz, oparty na idei „Ziemia jest naszą Pandorą”, koncentruje się na odpowiedzialności za naszą planetę, wzmacniając korporacyjne przesłanie Mercedes‑Benz: „Każde działanie się liczy. Zasoby kampanii, takie jak klip reklamowy, przedstawiają też elektryczne samochody marki Mercedes‑EQ, w tym najnowszy model Mercedes EQE SUV.

Kampania będzie prowadzona na kluczowych rynkach Mercedes-Benz na całym świecie i obejmie telewizję, kino oraz media cyfrowe i społecznościowe. Promocyjne zasoby są dostępne w długościach 30, 20, 15 i 10 sekund. W Polsce, wykorzystywane są spoty 15 oraz 30 sekundowe, emitowane na najpopularniejszych platformach VOD (IPlA, TVN Player, czy TVP Player), jak i w serwisach wideo (Grup mediowych między innymi takich jak Wirtualna Polska, Eurozet, NaTemat, czy TVN).

Mercedes-Benz Avatar - Istota wody

Ponadto, w kampanii wykorzystywane są kanały społecznościowe jak Tik Tok, Meta (Facebook), Instagram czy Linkedin oraz platforma numer jeden, jeśli chodzi o content wideo: YouTube. Ze względu na charakter współpracy Mercedes-Benz przy filmie „Avatar: Istota wody” , nie mogło zabraknąć serwisu Filmweb, który to jest jedną z najpopularniejszych platform w Polsce z contentem filmowo-rozrywkowym, nadając emisji spotu perfekcyjny kontekst i dopasowanie. Kampania uzupełnia koncept, który zainicjował koncepcyjny pojazd VISION AVTR, inspirowanym światem AVATAR.

„AVATAR to jedna z odnoszących największe sukcesy serii filmowych na świecie, której przesłanie wpisuje się również w etos Mercedesa i nasze cele określone w strategii Ambition 2039. My również jesteśmy przekonani, że potrzebujemy większego szacunku dla natury i musimy chronić jej zasoby. Wspólna promocja filmu „Avatar: Istota wody” stanowi część naszej podróży jako firmy – podzielamy narrację historii AVATAR o potrzebie znalezienia równowagi pomiędzy interesami środowiskowymi, ekonomicznymi i społecznymi. To dla nas źródło inspiracji w realizacji naszej zrównoważonej strategii biznesowej” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes‑Benz Group AG.
Mercedes-Benz Avatar - Istota wody

„Jesteśmy podekscytowani naszą globalną współpracą z Mercedes‑Benz” – powiedział Jon Landau, producent filmu „Avatar: Istota wody”. „Ta kampania wzbogaca projekt VISION AVTR, zainspirowany „Avatarem” – dzieło naszego zespołu Lightstorm Entertainment oraz wizjonerskich designerów Mercedes-Benz”. James Cameron, reżyser, scenarzysta i producent filmu „Avatar: Istota wody”, dodał: „Wspólnie z Mercedes-Benz stworzyliśmy kampanię opartą na opowieściach o świecie Pandory, która dodatkowo ukazuje nasze wspólne wartości społeczne oraz szacunek dla świata, w którym żyjemy, i kładzie nacisk zrównoważony rozwój. Nie możemy doczekać się rozpoczęcia kampanii oraz chwili, gdy podzielimy się naszym nowym filmem z fanami na całym świecie”.

Do 2030 r., o ile pozwolą na to warunki rynkowe, flota Mercedes-Benz będzie wyłącznie elektryczna. Obecnie gama producenta luksusowych samochodów ze Stuttgartu obejmuje osiem modeli z napędem elektryczno-akumulatorowym: EQA, EQB, EQC, EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV oraz EQV. Do tego dochodzą sportowe warianty modeli EQE, EQE SUV i EQS sygnowane przez Mercedes‑AMG. Oznacza to, że już dziś firma oferuje auto w pełni elektryczne w każdym segmencie, w którym jest reprezentowana. Łącząc innowacje, pracę zespołową oraz wspólną determinację w ochronie zasobów, produkcyjne modele Mercedes‑EQ i wizjonerskie pojazdy koncepcyjne opowiadają historię tego, co można osiągnąć teraz i w przyszłości.

Przykład: samochód badawczy VISION EQXX, zaprezentowany na początku 2022 r., oferuje namacalny, zupełnie realistyczny krok naprzód w zakresie techniki aut elektrycznych i zrównoważonego rozwoju. Z kolei koncepcyjny pojazd VISION AVTR, zaprezentowany na targach elektroniki użytkowej CES w 2020 r. w Las Vegas, stanowi ucieleśnienie wizji projektantów, inżynierów i badaczy trendów Mercedes-Benz – ich wyobrażenia mobilności w odległej przyszłości.

Mercedes-Benz Avatar - Istota wody

„Fuzja bionicznego designu i technologii w przekazie naszej kampanii akcentuje znaczenie współistnienia ludzkości i natury” – powiedziała mówi Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu. „Nasza wspólna kampania promocyjna to kolejny kamień milowy we współpracy Mercedes‑Benz z twórcami filmu „Avatar: Istota wody” i, jak dotąd, najszersze partnerstwo pomiędzy Mercedes‑Benz AG a konkretnym filmem”.

VISION AVTR – zainspirowany „Avatarem”

Mercedes‑Benz VISION AVTR stanowi rezultat niezwykłej globalnej współpracy pomiędzy AVATAR – jedną z najbardziej innowacyjnych marek filmowych w branży rozrywkowej – a Mercedes‑Benz, ósmą najbardziej wartościową marką na świecie (według rankingu raportu Interbrand 2022). Nazwa tego przełomowego pojazdu koncepcyjnego wywodzi się od słów ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION (z ang. zaawansowana transformacja pojazdu).

Biometryczna łączność z autonomicznym konceptem oferuje zupełnie nowy wymiar interakcji pomiędzy człowiekiem, maszyną oraz naturą. Jego organiczny język stylizacji, z naprężonymi liniami i łukowatym profilem, łączy nadwozie i wnętrze w emocjonującą całość. Zrównoważone materiały, takie jak wegańska skóra DINAMICA®, wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, szybko rosnący Karuun® (rattan) oraz organiczne, nadające się do kompostowania materiały akumulatora wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym.

Mercedes-Benz Avatar - Istota wody

Trzydzieści trzy bioniczne klapy z tyłu pojazdu mogą komunikować się ze światem zewnętrznym za pomocą płynnych ruchów i subtelnych gestów. Zamiast konwencjonalnej kierownicy VISION AVTR ma wielofunkcyjny element sterujący umieszczony na konsoli środkowej. Kiedy podróżujący położy na nim dłoń, pojazd rozpoznaje go na podstawie tętna, a wnętrze ożywa. Gdy użytkownik podniesie rękę, inteligentny system zaprezentuje na dłoni wybór menu, umożliwiając intuicyjną obsługę poszczególnych funkcji.

„Avatar: Istota wody” – informacje

Akcja filmu toczy się ponad dekadę po wydarzeniach z jego pierwszej części. „Avatar: Istota wody” przybliża historię rodziny Sully (Jake, Neytiri i ich dzieci) – opowiada o ich kłopotach, o wszystkim, co robią, aby dbać o swoje bezpieczeństwo, o bitwach, które toczą, by pozostać przy życiu, oraz o tragediach, z jakimi muszą się borykać.

„Avatar: Istota wody” to film wyreżyserowany przez Jamesa Camerona, wyprodukowany przez Jamesa Camerona i Jona Landau. Jego producentami wykonawczymi są David Valdes i Richard Baneham. W filmie występują m.in.: Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis, Joel David Moore, CCH Pounder, Edie Falco, Jemaine Clement, Giovanni Rabisi i Kate Winslet. Premierę filmu zaplanowano na 16 grudnia 2022 r.


Źródło: Mercedes-Benz